A fék már las­sít

A fék már las­sít

A GKI Gaz­da­ság­ku­ta­tó Zrt.-nek az Erste Bank együtt­mű­kö­dé­sé­vel ké­szült 2006. de­cem­ber 27-én nyil­vá­nos­ság­ra ho­zott elő­re­jel­zé­se sze­rint az inf­lá­ció emel­ke­dik, az egyen­súly azon­ban ja­vul­ni kezd. A be­fek­te­tők bi­zal­ma, s ez­zel a...

Tovább olvasom

Be­vá­sár­ló­köz­pon­t­ok har­minc éve

A Fló­ri­án Üz­let­köz­pont­tal kez­dő­dött a be­vá­sár­ló­köz­pont­ok im­már har­minc­éves ma­gyar­or­szá­gi tör­té­ne­te, ame­lyet a KSH friss ki­ad­vá­nya te­kin­tett át. A mo­dern bevásárlóhelyek lé­te­sí­té­sé­nek iga­zi fel­fu­tá­sa két év­ti­zed­del ké­sőbb kez­dő­dött. A be­vá­sár­ló­köz­pont­ok meg­je­le­né­se...

Tovább olvasom

Tu­da­to­sak ki­sebb­ség­ben

A GfK Hun­gá­ria Pi­ac­ku­ta­tó In­té­zet nem­ré­gi­ben ké­szí­tett fel­mé­ré­se sze­rint egy­elő­re ki­sebb­ség­ben van­nak azok, akik tu­da­to­san táp­lál­koz­nak. A ku­ta­tás­ban részt ve­vő 1000 fő kö­zel há­rom­ötö­de (58 szá­za­lék) vé­li úgy, hogy „tel­je­sen...

Tovább olvasom

A fér­fi­ak a ki­seb­bet sze­re­tik

A GfK Hun­gá­ria Pi­ac­ku­ta­tó In­té­zet leg­utób­bi, a vá­sár­lás fo­lya­ma­tát fi­gye­lem­mel kí­sé­rő ta­nul­má­nya, a Shopping Mo­ni­tor meg­ál­la­pí­tá­sai sze­rint a ma­gyar fo­gyasz­tók szá­má­ra élel­mi­szer­vá­sár­lás­kor leg­fon­to­sabb az adott üz­let ál­tal kí­nált áru mi­nő­sé­ge,...

Tovább olvasom

Mi va­gyunk a leg­bo­rú­sab­bak

27 eu­ró­pai or­szág 78 ezer cé­gét kér­dez­te meg egy át­fo­gó gaz­da­sá­gi kör­ké­pet al­kot­va a ke­res­ke­del­mi ka­ma­rá­kat tö­mö­rí­tő Eurochambres. Míg ös­­szes­sé­gé­ben Dá­nia bi­zo­nyult a leg­op­ti­mis­tább­nak, ad­dig a ma­gyar vá­la­szok a leg­pes­­szi­mis­táb­bak...

Tovább olvasom

Ve­zet­nek a glo­bá­lis ver­seny­zők

Két­éven­te te­szi köz­zé a PricewaterhouseCoopers ta­nács­adó cég a fej­lő­dő or­szá­gok pi­a­cán vég­be­me­nő fo­gyasz­tói-ke­res­ke­del­mi tren­de­ket be­mu­ta­tó je­len­té­sét. A Pe­king­től Bu­da­pes­tig cí­met vi­se­lő leg­utób­bi je­len­tés a 2005 for­du­ló­já­ig lát­ha­tó vál­to­zá­so­kat fog­lal­ja ös­­sze.A...

Tovább olvasom

Fel­ső­fo­kú jel­zők al­ko­nya

Ho­gyan sza­bad rek­lá­moz­ni a fo­gyasz­tó­kat leg­in­kább ér­dek­lő ak­ci­ó­kat? Va­jon ér­de­mes-e a mar­ke­ting­ben a le­gek­re, va­gyis a fel­ső­fo­kú jel­zők­re he­lyez­ni a hang­súlyt, egy­ál­ta­lán a je­len­le­gi ma­gyar­or­szá­gi gya­kor­lat meg­fe­lel-e az EU-direktíváknak? A...

Tovább olvasom

Szi­go­r és en­ge­dé­ke­nység

A 2007-es esz­ten­dő leg­fon­to­sabb adó­vál­to­zá­sai a sze­mé­lyi jö­ve­de­lem­adó­zás te­rü­le­tén el­ső­sor­ban a meg­szű­nő ked­vez­mé­nyek­hez kap­cso­lód­nak. Nem vál­toz­nak ugyan a sze­mé­lyi jö­ve­de­lem­adó kul­csai, de a 18 szá­za­lé­kos kulc­­csal adó­zó sáv­ha­tár 1,55 mil­lió...

Tovább olvasom

Emel­ke­dik, csök­ken és vis­­sza­jár

Iga­zi Ja­nus-ar­cú adó­tí­pus­nak bi­zo­nyult a re­giszt­rá­ci­ós adó, ame­lyet 2004-ben az­zal a cél­lal ve­zet­tek be, hogy ki­vált­sa a nem­kí­vá­na­tos sze­rep­lő­nek mi­nő­sí­tett fo­gyasz­tá­si adót, és ki­egyen­lít­se az áfakulcsok eset­le­ges mér­sék­lé­sé­nek ha­tá­sa­it.A re­giszt­rá­ci­ós...

Tovább olvasom

Bé­ka­csók a kör­nye­ze­tért

A né­me­tek eu­ró­pai tár­sa­ik­nál ke­vés­bé lel­ke­sed­nek a spon­ta­nei­­tá­sért az élel­mi­szer­bol­tok­ban. Bár az ára­kat fi­gye­lik, hi­szen ta­ka­ré­ko­sak, de in­kább az „ugyan­azon árért több ér­té­ket” el­vet ve­szik fi­gye­lem­be. Ezért tud­nak a disz­kon­tok...

Tovább olvasom

Russ Chapman igaz­sá­ga

Az ér­té­ke­sí­té­si szer­ve­ze­tek fel­ada­tai, pri­o­ri­tá­sai, mód­sze­rei és ma­guk a szer­ve­ze­tek is fo­lya­ma­to­san vál­toz­nak. A fel­adat egy olyan „di­na­mi­kus egyen­súly” ki­ala­kí­tá­sa és meg­őr­zé­se, amel­­lyel al­kal­maz­ko­dunk a tá­gabb ér­te­lem­ben vett pi­a­ci kö­rül­mé­nyek­hez,...

Tovább olvasom

Cher­ry Queen Ko­nyak­meggy és Bonbonetti Moments

A Bonbonetti újdonságai a Cherry Queen Konyak­meggy és Bonbonetti Moments. mogyorókrémes desszert szezonális húsvéti csomagolásban: műanyag tojásban. Bevezetés hónapja: 2007. február. Bevezetési támogatások: negyed raklapos kihelyezések és leaflet-megjelenések. Kapcsolatfelvétel: Bonbonetti...

Tovább olvasom

Új tibi KID

A Bonbonetti új­don­sá­ga a tibi KID tej­kré­mes des­­szert 103 g-os ki­sze­re­lés­ben. Gyűj­tő­zés: 10×103 g = 1,03 kg/display kar­ton. Ja­va­solt ki­he­lye­zés: Sze­zon­áruszi­ge­te­ken szem­­ma­gas­ság­ban, il­let­ve az édes­ség­pol­con. Új­don­sá­gá­nak lé­nye­ge: Lágy, sely­mes tej­krém­mel...

Tovább olvasom

He­lia-D Szem­kör­nyék Ápo­ló

A He­lia-D Szem­kör­nyék Ápo­ló a mi­mi­kai rán­cok el­len már a kez­de­tek­től hasz­nál­ha­tó. Nap­ra­for­gó­szár-ki­vo­na­tot és gyor­san fel­szí­vó­dó nö­vé­nyi ha­tó­anya­go­kat tar­tal­ma­zó ter­mék, amely lát­vá­nyo­san ser­ken­ti a bőr re­ge­ne­rá­ló­dó ké­pes­sé­gét, kés­lel­te­ti a rán­cok...

Tovább olvasom

He­lia-D AquaBoom Hid­ra­tá­ló Arcgél

A He­lia-D Hid­ra­tá­ló Arcgélt – vitaminkomplex mikrokapszulákkal – ki­fe­je­zet­ten a zsír­men­tes arc­bőr nagy ha­té­kony­sá­gú, gyors hid­ra­tá­lá­sá­ra fej­lesz­tet­ték ki, allergénmentes ter­mé­sze­tes anya­gok fel­hasz­ná­lá­sá­val. Ter­mék­előny: víz­tisz­ta hid­ra­tá­ló gél vi­ta­mi­no­kat tar­tal­ma­zó mikrokapszulákkal. A...

Tovább olvasom

Orbit® White Spearmint

A Wrigley Hungária fogápoló Orbit® White rágógumicsaládjának ter­mék­­vá­lasztéka friss fodormentaízzel bő­vül. Étkezés utáni rend­szeres fo­gyasz­tása akár 40 szá­zalékkal csökkentheti a fog­szuvasodás veszélyét. Kiszerelésnagy­ság: 30 cso­mag/tálca. Gyűjtőnagyság: 20 tálca/karton. Eltart­ha­tó­ság: 270...

Tovább olvasom

Új Cappy Ice Fruit gyümölcsitalok

A Coca-Cola Magyarország új Cappy Ice Fruit gyümölcsitala Strawberry Mix és Peach & Melon ízekben is megjelenik. Termék­előny: két, a magyar fo­gyasztók körében különösen kedvelt új ízkombinációval bővül az eddig...

Tovább olvasom

Kométa Kam­ra Ja­va ken­he­tő fi­nom ser­tés­zsír

A Kométa új ter­mék­csa­lád­já­val egy új ter­mék­ka­te­gó­ri­át nyit az élel­mi­szer­pol­co­kon. A Kam­ra Ja­va: ken­he­tő fi­nom ser­tés­zsír, amely pe­cse­nyés, vö­rös­hagy­más és fok­hagy­más vál­to­zat­ban mu­tat­ko­zik be. A Kam­ra Ja­va kony­ha­mes­te­re fő­leg azok­nak...

Tovább olvasom

Má­tyás des­­szert a Sza­mos­tól

A Má­tyás des­­szert lágy, sely­mes krém­mel töl­tött va­ló­di cso­ko­lá­dé­val be­vont mar­ci­pán. Va­ri­án­sok: barack-, eper-, na­rancs-, meggy-, cso­ko­lá­dé-, és szil­va­krém­mel töl­tött mar­ci­pán cso­ko­lá­débe­vo­nat­tal. Ki­sze­re­lés: 20 g/db, 32 db/kínáló, el­he­lye­zés: kas­­sza­zó­ná­ban. Be­ve­ze­tés...

Tovább olvasom

Rimmel Magnif’Eyes szem­pil­la­spi­rál

A dekorkozmetikai ter­mé­kek ka­te­gó­ri­á­já­ban meg­je­le­nő új­don­ság lé­nye­ge a ru­gal­mas, új ge­ne­rá­ci­ós szem­pil­la­eme­lő ke­fe, ami azon­nal 70 szá­za­lék­kal ível­teb­bé te­szi a szem­pil­lá­kat, a spe­ci­á­lis szem­pil­la­épí­tő ös­­sze­té­tel pe­dig 60 szá­za­lék­kal hos­­szab­bít­ja azo­kat,...

Tovább olvasom

Esp­rit Horizon női-fér­fi illatpár

A COTY Hun­ga­ry Esp­rit új­don­sá­gai az Esp­rit Eau de Toilette női: 15 ml, 30 ml, Deo Natural Spray: 75 ml, fér­fi: 30 ml, 50 ml, 75 ml, After Shave: 50...

Tovább olvasom

Tra­de mar­ke­ting ter­ve­zés: pél­dás!

A hús­ipar­ban vi­szony­lag rit­kán ta­lál­ko­zunk below-the-line promóciókkal. Kós­tol­tat­ni ugyan egy­sze­rű és nép­sze­rű meg­ol­dás, de kér­dés, hogy egy kis ér­té­kű ter­mék­ből el le­het-e ad­ni an­­nyit két-há­rom nap alatt, hogy az ár­rés...

Tovább olvasom

Vaj­krém az IMIGe szem­szö­gé­ből

2006 nya­rán a Szon­da Ipsos pi­ac­ku­ta­tó fel­mér­te a Tesco hi­per­mar­ke­tek­ben az IMIGe ál­tal ott ér­té­ke­sít­he­tő rek­lám­esz­kö­zök ha­té­kony­sá­gát.A vaj­krém ka­te­gó­ri­á­ba tar­to­zó ter­mé­kek az im­pul­zus fo­gyasz­tá­si cik­kek ti­pi­kus ese­tei. Ez kü­lö­nö­sen fon­tos,...

Tovább olvasom

Foodapest 2006 – visszatekintő

Foodapest 2006 – visszatekintőSi­ker­díj A HUNGEXPO Zrt. ál­tal meg­hir­de­tett Foodapest Si­ker­díj el­nye­ré­sé­ért pá­lyáz­ha­tott bár­mely, 2003 óta és a ne­ve­zés idő­pont­já­ban a ma­gyar pi­a­con for­ga­lom­ban le­vő, és a Foodapest 2006-on ki­ál­lí­tott...

Tovább olvasom

Újabb 26 élel­mi­szer lett „Ki­vá­ló Ma­gyar”

Gráf Jó­zsef föld­mű­ve­lés­ügyi és vi­dék­fej­lesz­té­si mi­nisz­ter 16 gyár­tó 26 ter­mé­ké­nek ad­ta át a Ki­vá­ló Ma­gyar Élel­mi­szer véd­jegy hasz­ná­la­ti jo­gát ta­nú­sí­tó ok­le­ve­let a ki­ál­lí­tá­son. Kö­zü­lük 7 vál­la­lat tel­je­sen új tag a...

Tovább olvasom

Hungaropack-nyertesek

A Cso­ma­go­lá­si és Anyag­moz­ga­tá­si Or­szá­gos Szö­vet­ség a Fooda­pesten kon­fe­ren­ci­át szer­ve­zett a cso­ma­go­lás kör­nye­zet­vé­del­mi szem­pon­tú sza­bá­lyo­zá­sá­ról. A ren­dez­vény után ad­ták az idei – im­már 23. – Magyar Cso­ma­go­lá­si Ver­seny dí­ja­it. A...

Tovább olvasom

Eu­ró­pa és bor

Ko­moly vál­to­zá­sok vár­ha­tók az EU bor­pi­a­ci sza­bá­lyo­zá­sá­ban – töb­bek kö­zött ez ad­ta az ap­ro­pó­ját az EU szak­bi­zott­ság és az ag­rár­tár­ca kö­zös kon­fe­ren­ci­á­já­nak a sző­lő- és bor­ága­zat jö­vő­jé­ről.Az uni­ó­ban bor­fe­les­leg hal­mo­zó­dott...

Tovább olvasom

Lánc­híd Klub nyílt ülés ismét

A Trade magazin szer­ve­zé­sé­ben tartott nyílt ülést a Foo­dapest alkalmából a Lánc­híd Klub, ahol a leg­fon­to­sabb ter­­mék­ka­te­gó­ri­ák­ról adott ke­­reszt­­met­sze­tet az ACNielsen összefoglaló elem­zés­ében.A vizs­gált 86 ter­mék­ka­te­gó­ri­á­nak kö­rül­be­lül há­rom­ne­gye­dé­nél re­giszt­rál­tak nö­ve­ke­dést,...

Tovább olvasom

Min­dent az EU ag­rár­po­li­ti­ká­já­ról

A ki­ál­lí­tás tör­té­ne­té­ben elő­ször az Eu­ró­pai Unió kol­lek­tív stand­dal volt je­len. A stan­don az Eu­ró­pai Bi­zott­ság Me­ző­gaz­da­sá­gi Fő­igaz­ga­tó­sá­ga az uni­ós ag­rár­po­li­ti­ká­ról nyúj­tott in­for­má­ci­ó­kat az ér­dek­lő­dők­nek. A stand­ra lá­to­ga­tók kü­lö­nö­sen az...

Tovább olvasom

Egye­sül az IFE és a Foodapest

A Montgomery International és a HUNGEXPO Zrt. kö­zött lét­re­jött meg­ál­la­po­dás sze­rint IFE Foodapest né­ven egye­sí­tik a két is­mert élel­mi­szer-­ipa­ri szak­ki­ál­lí­tást. Az egye­sí­tés­sel a ke­let-eu­ró­pai és bal­ká­ni tér­ség leg­je­len­tő­sebb élel­mi­szer-­ipa­ri fó­ru­má­nak...

Tovább olvasom
Oldal