Bevásárlóközpontokat és lakásokat épít a Meinl Oroszországban
Bevásárlóközpontokat és lakásokat épít a Meinl Oroszországban
Dátum: 2007-02-02 00:00:01
Másfél milliárd eurós tőkeemelést kezdeményezett a múlt héten a bécsi Meinl bank ingatlanfejlesztő vállalkozása, a Meinl European Land (MEL). A pénzből Oroszországban, Bulgáriában és Ukrajnában indulhat új beruházás. Az egykor...
Tovább olvasom
Kolbászból, szalámiból jobban fogy a gyártói márkás termék
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
A GfK Hungária legfrissebb felmérése szerint tavaly január és október között három százalékkal több feldolgozott húskészítmény fogyott Magyarországon, mint az előző év azonos időszakában. Amíg a gyártói márkás termékekből csaknem...
Tovább olvasom
Kevés a húsfeldolgozó szakmunkás, de élelmiszer- és vegyiáru kereskedőből is többre lenne szükség
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
A súlyos munkaerőhiányt nem fedi le teljesen az utánpótlásképzés – olvasható az Állami Foglalkoztatási Szolgálat legutóbbi jelentésében.Az élelmiszeriparban főként hús-, és egyéb nyersanyag-feldolgozó szakmunkásokra, a textiliparban szabókra, varrónőkre, az építőiparban...
Tovább olvasom
Multik toporognak az orosz kiskereskedelmi piac kapujában
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
A világ vezető kiskereskedelmi vállalatai, a francia Carrefour, az amerikai Wal-Mart és a brit Tesco alig várják, hogy megszerezhessék az orosz X5 kiskereskedelmi csoportot, amelynek jövőre opciós joga birtokba venni...
Tovább olvasom
A hipermarketekben is keresik a biotermékeket
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
Négyből három magyar fogyasztó egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert, és ezen a jövőben sem kíván változtatni – áll a GfK Hungária újabb legfelmérésében. A piackutató által megkérdezettek 76,5 százaléka egyáltalán nem...
Tovább olvasom
Gyümölcsjoghurtból ötször annyi fogy
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
Egy év alatt 10 ezer tonna natúr és 50 ezer tonna gyümölcsjoghurtot értékesítettek a boltokban. A legfrisebb adatok szerint a natúrjoghurt kiskereskedelmi forgalma mennyiségben nyolc százalékkal, a gyümölcsjoghurté pedig öt...
Tovább olvasom
Nem növelte reklámköltését az élelmiszerágazat 2006-ban
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
A TNS Media listaáras reklámköltésadatai szerint több mint 540 milliárd forintot, vagyis összesen 7,2 százalékkal költöttek többet tavaly a hirdetők. Az élelmiszeripar 69 milliárd forinttal a lista élén áll. A...
Tovább olvasom
Beszállítónak és kereskedőnek egyaránt jól jön a faktoring
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
Kis- és középvállalkozások finanszírozási problémáinak kezelésére kínál új szolgáltatásokat a Budapest Bank, melynek tavalyi faktoring tevékenysége meghaladta a 15 milliárd forintot. Az ügyfelek között számos élelmiszeripari cég volt.Boldis Zoltán, a...
Tovább olvasom
Kompromisszum a vodkacsatában?
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
Jó hír a magyar gyártóknak: egyelőre maradhat a vodka felirat a melaszból készült italokon is. Elfogadta az Európai Parlament (EP) környezetvédelmi, egészségügyi és élelmiszer-biztonsági bizottsága, azt a Horst Scnellhardt által...
Tovább olvasom
15 év trade és merchandising tapasztalat
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
Monori István lett a P.O.P. új üzletfejlesztési igazgatója. Új üzletfejlesztési igazgatót neveztek ki a Rafinanz Kft. és a P.O.P Értékesítésfejlesztési Kft. 2006-os egybeolvadásával létrejött polcszerviz-szolgáltató vállalatnál, a P.O.P. Hungarynél. Monori...
Tovább olvasom
Polip, lazac jótékonyságból
Dátum: 2007-02-02 00:00:00
Nem mindennapi segítséget kapott egy vásárhelyi állatmenhely. A szegedi Metro áruház nagy mennyiségű, épp lejáró szavatosságú húsféleség rendszeres átadását ajánlotta fel. Hetente akár többmázsányi húsfélét is szívesen adna a szegedi...
Tovább olvasom
Túl a vizsgákon a Szentkirályi
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Egy éven át tartó felkészülési időszak után 2006 végére kimagasló eredménnyel tette le a legrangosabb, nemzetközileg elismert minőségvédelmi vizsgákat a Szentkirályi Ásványvíz Kft. az integrált minőségirányítási rendszer (IMIR) auditján.A Szentkirályi...
Tovább olvasom
Bulgáriában terjeszkedik az Agrana
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Az EU-belépés után álló Bulgáriában is megvetette a lábát a magyar cukoriparban is jelentős szerepet játszó osztrák Agrana élelmiszer-ipari csoport. Első lépésként értékesítési leányvállalatot alapítottak. Tervezik továbbá, hogy 51 százalékos,...
Tovább olvasom
Takarékszövetkezetekkel erősít a VOSZ
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
A Vállalkozók Napján, 2006. december 8-án, együttműködési megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, az Országos Takarékszövetkezeti Szövetség és a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt.A megállapodás segítségével a VOSZ...
Tovább olvasom
Hagyományteremtés és co-brand kártya
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Három bank játszotta a főszerepet a „MasterCard – Az év bankja” választás díjátadó gáláján, november 29-én. Az OTP Bank lett Az év folyószámla-vezető bankja, Az év legszimpatikusabb bankja, valamint elvihette...
Tovább olvasom
Kistigrisek
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
100 Kistigris címmel egy érdekes, tematikájában egyedi kiadvány jelent meg karácsony előtt a Coface Hungary és az Üzlettárs magazin összefogásának eredményeképpen.A Coface és a Corvinus Egyetem szakértőinek átfogó kritériumrendszerre épített...
Tovább olvasom
Kihívások, megoldások a tejpiacon
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Kihívások és megoldások címmel rendezett konferenciát a Tej Terméktanács december 7-én. A rendezvény a hazai tejek és tejtermékek piaci lehetőségeit és közösségi marketingfeladatait járta körül. Sirman Ferenc, az FVM szakállamtitkára...
Tovább olvasom
Az észt milliomosok klubjában a Törley
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
A Törley Pezsgőpincészet, azon túl, hogy meghatározó szereplője a hazai pezsgőpiacnak, folyamatosan erősíti exportpiacait is. Az idén 125. születésnapját ünneplő pezsgőpincészet a világ számos országába, köztük a rendszerváltás óta gazdaságilag...
Tovább olvasom
A GKM számít a Márkaszövetségre
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium számít a Magyar Márkaszövetség javaslataira a gazdaságfejlesztés érdekében – mondta Egyed Géza, a tárca szakállamtitkára a szövetség 2006. november 21-i rendkívüli közgyűlésén.A szövetség a közgyűlésen...
Tovább olvasom
Ajánljuk magunkat!
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
A Trade Marketing Klubot elsősorban trade marketinges és marketinges kollégáknak ajánljuk. Értékesítési vezetőknek, kereskedelmi láncok beszerzőinek és mindenkinek, aki érdeklődik a trade marketing kérdései iránt, és szeretne szakmai barátokat találni....
Tovább olvasom
Közösen a márkahamisítás ellen
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Hivatalos együttműködési megállapodást kötött a Magyar Márkaszövetség és a Vám és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága január 18-án. A megállapodás célja, hogy a két partner hatékonyabban tudjon együttműködni a feketegazdaság elleni harcban,...
Tovább olvasom
Ötletek és tapasztalatok konferenciája
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
A minden kategóriában egyre élesedő verseny, a növekedési lehetőségek szűkülése, az egyre erőteljesebb vállalati költségcsökkentések szükségessé teszik, hogy nap mint nap olyan, újabb és újabb ötleteket találjunk ki, amelyek a...
Tovább olvasom
Közös Szentes–Mórakert premier a Fruit Logisticán
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Az egészséges étkezési szokások terjedését tükrözi a Fruit Logistica iránti rekordérdeklődés. A világ legnagyobb zöldség-gyümölcs szakvásárát idén február 8–10. között tartják Berlinben. Több mint 60 országból 1800 kiállító mutatja be...
Tovább olvasom
Fanta: „Még Kicsattanóbb Formában!”
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
A Coca-Cola Magyarország 2007. februárjától vezeti be a kereskedelmi forgalomba a Fanta márkán belül a 0,5 literes palack után az új 2 literes, gazdaságos kiszerelést. Az innovatív csomagolás lényege a...
Tovább olvasom
Hírmorzsák
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
HírmorzsákA harmadik megvette az ötödiket a dohány-világpiacon. A brit Gallaher dohányipari csoportért a Japan Tobacco 14,7 milliárd dollárt fizetett – ez a legnagyobb összeg, amelyet japán cég valaha is fizetett...
Tovább olvasom
Ünnepek utáni akciók: start karácsony előtt
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Az év végi bevásárlási lázból mindenki kivette a részét, a vásárlók és a kereskedők egyaránt. A kereskedők az év eleji „holtszezont” akciókkal igyekeztek felpezsdíteni, sikerrel: az év elején is komoly...
Tovább olvasom
Sikeres SPAR edényakció, folytatással
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Elképzelhetetlenül nagy sikert hozott a SPAR edényakciója, az eredmények még a lánc szakembereit is meghökkentették. Nehezen lehetett ugyanis elhinni, hogy a magyar SPAR-vásárlók edényigénye négy hónap alatt annyi lett, mint...
Tovább olvasom
Aki kérdez:
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Feiner Péter elnök, Országos Kereskedelmi SzövetségAz elmúlt időszakban a szakmát (gyártót és kereskedőt egyaránt) talán a leginkább a M.E.G.A. Trade-ügy kapcsán kirobbant botrány foglalkoztatta. A sajtóban és a különböző rendezvényeken...
Tovább olvasom
Aki válaszol:
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
Boródi Attila ügyvezető elnök, Élelmiszer-feldolgozók Országos SzövetségeA Magyarországon is kötelező európai 178/2002/EK rendelet, valamint a magyar élelmiszerjog szerint az élelmiszerlánc minden szereplője (termelő, feldolgozó és kereskedő egyaránt) felelősséggel tartozik azért,...
Tovább olvasom
Utolérte a praliné a táblás csokoládét
Dátum: 2007-01-31 08:00:00
A praliné kiskereskedelmi forgalma lendületesen növekszik. Értékben 13, mennyiségben 19 százalékkal többet adtak el belőle a boltokban 2005. október-2006. szeptember között, mint egy évvel azelőtt. A piac mérete immár meghaladja...
Tovább olvasom