A férfiak a kisebbet szeretik
A GfK Hungária Piackutató Intézet legutóbbi, a vásárlás folyamatát figyelemmel kísérő tanulmánya, a Shopping Monitor megállapításai szerint a magyar fogyasztók számára élelmiszervásárláskor legfontosabb az adott üzlet által kínált áru minősége, ára és az árukínálat mértéke. De ezen kívül még számos más – a vásárlást megelőző és a vásárlás helyszínén felmerülő – tényezőtől is függ az, hogy egy vásárló melyik üzletet választja vásárlásának színteréül, ott milyen termékeket vásárol meg.
Az üzletek kiválasztásakor például kifejezetten fontos szempont az adott bolt közelsége. A vásárlók ugyanis nem szívesen utaznak sokat, inkább egyéb elvárásaikból engednek. A hölgyek azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy igényeiknek minél inkább megfelelő üzletben vásároljanak – ők inkább ritkán, de nagyobb mennyiségben szerzik be a napi fogyasztási cikkeket.
A mintegy 1000, 15 évnél idősebb megkérdezett válaszai alapján általánosan levonható a következtetés, miszerint a fogyasztók inkább a nagyobb alapterületű üzleteket kedvelik. Ez alól kivételt képeznek – azaz jobban kedvelik a kis alapterületű üzleteket – a férfiak, az idősebb korosztály, az alacsony jövedelmű réteg, illetve a kisebb településeken élők.
Továbbá érdekes megállapítás az is, miszerint az élelmiszerek beszerzésénél az üzletek által nyújtott egyéb, kiegészítő szolgáltatások nem jelentenek plusz vonzerőt az üzlet kiválasztásakor.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt, és ők azok, akik egy vonzó csomagolás láttán előre nem tervezett árucikkeket is a kosarukba tesznek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >