Jelentős emelkedést mért a KSH az élelmiszerár-inflációban

Jelentős emelkedést mért a KSH az élelmiszerár-inflációban

A kedvezőtlen hazai időjárás, illetve az importárak emelkedése együttesen intenzív magyarországi élelmiszerár-emelkedéshez vezetett a termelői, illetve a fogyasztói oldalon is – amint erre a tegnapi magyar jegybanki 0,25 százalékpontos kamatemelés...

Tovább olvasom

Tíz év alatt fejenként 200 literre kellene növelni a hazai tej- és tejtermékfogyasztást

A Tej Terméktanácsnál elkészült ágazati, stratégiai program az elkövetkező tíz évben 200 literre kívánja növelni Magyarországon a fejenkénti éves tej- és tejtermék-fogyasztást. Magyarországon jelenleg évente és fejenként mintegy 160 liter...

Tovább olvasom

Országos verseny öregbíti a pálinka hírnevét

A jövő évi országos pálinka- és törkölypálinka-verseny megrendezésére december 1-31. között lehet pályázni – tájékoztatott a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) sajtóirodája. A közlemény emlékeztet: Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter rendeletben szabályozta az...

Tovább olvasom

PwC: Az adórendszer kedvezően változik

A kormány jelentős, több területet érintő adóintézkedéseit összességében kedvezőnek ítélték a PricewaterhouseCoopers (PwC) szakértői, a cég mai adókonferenciáján. A népszerűtlen intézkedések, mint hangsúlyozták, annak tudhatóak be, hogy az idő rövidsége,...

Tovább olvasom

Minőségellenőrző jegyet sürgetnek a feketebor ellen a hegyközségek

Több mint 130 ezer hektoliter bort importáltunk tavaly, a nagy részét Olaszországból. Ennél nagyobb gond azonban a feketeimport. A hegyközségek minőségellenőrző jegyet sürgetnek. Sosem látott mértékben érkezik a külföldi bor...

Tovább olvasom

Elégedettek a pécsiek az EKF-programokkal

Egybehangzóan pozitív mérleget vontak Pécs város illetékesei hétfőn Berlinben az Európa Kulturális Fővárosa (EKF) 2010 címhez kapcsolódó programokról és beruházásokról. Egy friss felmérés szerint a pécsiek 85 százaléka elégedett az...

Tovább olvasom

Az Élelmiszerbank és a Magyar Vöröskereszt adománygyűjtési akcióját az Auchan a METRO és a Tesco kereskedelmi láncok támogatják

Az Élelmiszerbank és a Magyar Vöröskereszt abban a reményben indítja el közös adománygyűjtési akcióját, hogy a nagy áruházakban vásárlók támogatásával rászoruló családok ünnepét tehetik szebbé. A kezdeményezéshez Magyarországon első alkalommal...

Tovább olvasom

Djuice: a fiatalok kedvence

A djuice Magyarország egyetlen mobilmárkája, mely szolgáltatásait kizárólag a 15-26 év közötti korosztálynak értékesíti. Áprilisi indulása óta meghétszerezte népszerűségét, így ma már minden negyedik fiatal kedvenc mobilmárkájaként nevezi meg. A...

Tovább olvasom

3D-s virtuális üzlettel próbálkozik az Auchan

A francia hipermarketlánc sajátos újítással rukkol elő: 3D-s virtuális webáruházat hoz létre Aushopping néven, melyet az Immochan fejlesztett. A különleges áruház várhatóan 2011 első hónapjaitól várja a látogatókat. A programban...

Tovább olvasom

Jelentősen javult a fogyasztói hangulat a világ legnagyobb gazdaságában

Novemberben az amerikai fogyasztók bizalma öt hónapja nem látott csúcsra emelkedett, ami a gazdaság várható erősödésére utal – közölte az amerikai Conference Board gazdaságkutató intézet kedden. Az index 54,1 pontra...

Tovább olvasom

Másodpercenként több ezer font cserél gazdát az angol webshopokban

Percenként 60 millió forintot (azaz 184 ezer fontot) költöttek el tegnap, az ún. Mega Monday-n (csúcshétfőn) különböző internetes boltokban az Egyesült Királyság karácsonyi vásárlói. A szigetországban több százezren ilyenkor veszik...

Tovább olvasom

ProWein 2011: már majdnem betelt a kiállítók listája

Noha a düsseldorfi ProWein 2011-re csak jövő év március 27 és 29. között kerül sor, a szakmai kiállítás kiállítólistája máris majdnem teljesen megtelt. A Prowein jövő tavasszal 18. alkalommal kerül...

Tovább olvasom

METRO alapanyagokkal nyert Varga Károly a luxemburgi gasztronómiai Világbajnokságon

A METRO Kereskedelmi Kft. volt mind Varga Károly, mind a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség felnőtt, junior és katonai válogatott csapatának alapanyag-támogatója a luxemburgi világbajnokságra való felkészülésben illetve részvételben „Nagy öröm...

Tovább olvasom

Növekvő kiskereskedelemre számíthatunk Közép-Európában

A külföldi üzletláncok és a hazai vállalkozások szemében is az élmezőnybe kerülünk a következő öt évben a kiskereskedelmi forgalom növekedése szempontjából, véli az angol Savills tanácsadó cég. Bár regionálisan a...

Tovább olvasom

Hatékonyabban védenék a fogyasztót és a márkákat

A hatékonyabb fogyasztóvédelem és a tudatosabb fogyasztói magatartás erősítése érdekében november 29-én együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Magyar Márkaszövetség. A hatóság a „jobb szabályozás, hatékonyabb végrehajtás”...

Tovább olvasom

Nőtt Magyarország vonzereje az üzletláncok szemében

A nemzetközi kereskedők 22 százaléka fejezte ki óhaját a magyarországi terjeszkedésre a tavalyi 18 százalék után a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb kutatása szerint, ezzel a 13. helyen állunk az...

Tovább olvasom

Gyorsuló gazdaságra és inflációra számít az MNB

A fogyasztói árak emelkedésének és a gazdaság növekedésének gyorsulását jelzi előre a Magyar Nemzeti Bank (MNB) novemberi előrejelzése. A várható gazdasági bővülés ütemét 1,1 százalékosra becsüli a jegybank 2010-ben. A...

Tovább olvasom

Jövőre bevezetik a Széchenyi Pihenő Kártyát

Várhatóan már a jövő szezonban használható lesz a Széchenyi Pihenő Kártya, amelyet szálláshely és egészségmegőrző szolgáltatásoknál, valamint vendéglátásnál lehet használni – mondta Horváth Endre turizmusért is felelős gazdaságfejlesztési helyettes államtitkár...

Tovább olvasom

Európai eseménnyé nőtt a Budapesti Karácsonyi Vásár

A főváros karácsonyi vására és az ahhoz kapcsolódó több mint 150 kulturális program mára nemcsak nemzetközi hírű attrakcióvá, hanem a a téli szezon egyik legkedveltebb rendezvénysorozatává nőtte ki magát. Az...

Tovább olvasom

Egyenesen a kemencéből – Dupla siker a SPAR-nak

A magyarországi POPAI (The Global Association for Marketing at Retail) versenyben a POS kategória díjat a SPAR „Egyenesen a kemencéből” pékáru gondolavége nyerte, valamint oklevelet kapott a „3D Pékmester” display,...

Tovább olvasom

Sealed Air: honlap a fenntarthatóság jegyében

A vezető csomagolóanyag-gyártó társaság, a Sealed Air Corporation nemrégiben ismertette új, SmartLife™ elnevezésű kezdeményezését. Ennek az integrált, egész szervezetre kiterjedő szemléletmódnak az a célja, hogy felhívja a figyelmet arra, miként...

Tovább olvasom

A Heineken Hungária jótékonysági kezdeményezése idén is folytatódik

Immár harmadik alkalommal indítja útjára jótékonysági kezdeményezését a Heineken Hungária Zrt. A Sopronban és Martfűn sörgyárat üzemeltető cég az akcióval közvetlenül a város lakosságát kívánja támogatni, és olyan célok megvalósítását...

Tovább olvasom

Az év biotermékei

Az 1987-es alapítása óta huszonharmadszor adták át a hétvégén az év hazai biotermékeinek járó elismeréseket. A XXIII. Biokultúra Tudományos Nap rendezvényen a Magyar Biokultúra Szövetség vezetőségi tagjaiból álló 9 tagú...

Tovább olvasom

Megrohanták a vevők a német boltokat

Jól indult a karácsonyi bevásárlói szezon a német kiskereskedelemben, minden jel arra mutat, hogy az idei év végi forgalom jelentősen túlszárnyalja a tavalyit. A német háztartások átlagosan 245 eurót költenek...

Tovább olvasom

Az angolok szerint ehető a klónozott marha

Nem mutatkozott különbség a hagyományosan tenyésztett és a klónozott marha húsa és teje között, így valószínűtlen, hogy élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentene fogyasztásuk – közölte az új élelmiszereket és eljárásokat vizsgáló brit...

Tovább olvasom

Dél-Afrikában terjeszkedik a Wal-Mart

Cégfelvásárlással lép be az ígéretesen fejlődő dél-afrikai piacra a Wal-Mart. A világ legnagyobb kiskereskedő hálózata hétfőn közölte, hogy 2,32 milliárd dollárért megvásárolná a a dél-afrikai Massmart Holding 51 százalékát. A...

Tovább olvasom

GKI: a magyar gazdaság az idei 1% után jövőre 2,5% körüli ütemben fejlődik

A GKI Gazdaságkutató Zrt.-nek az Erste Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint a magyar gazdaság az idei 1% után jövőre 2,5% körüli ütemben – az EU átlagánál gyorsabban, de a régió...

Tovább olvasom

Újabb hitelekkel bővült a Széchenyi Kártya Program

A kis- és középvállalkozások fejlődését segítő Széchenyi Kártya Program keretein belül a folyószámlahitel mellett két újabb hitel felvételére is lehetőség van – tájékoztatta a Hajdú-Bihar megyei vállalkozókat Krisán László, a...

Tovább olvasom

Javuló foglalkoztatás, de messze még a válság előtti szint

Kis mértékben javult a helyzet a hazai munkaerőpiacon az elmúlt három hónapban – derül ki a KSH pénteken közölt adataiból. A foglalkoztatottak száma csaknem két éve volt utoljára ilyen magas...

Tovább olvasom

Népszerűek a magyarországi konferenciák

Továbbra is sikeres Magyarországon az úgynevezett hivatásturizmus, azaz a konferenciák, kiállítások, vásárok piaca. A Magyar Turizmus Zrt. friss felmérése szerint 2010 első kilenc hónapjában összesen 235 nemzetközi konferencia megrendezésére került...

Tovább olvasom
Oldal