Unilever: a fenntarthatóság éllovasa
A legetikusabb vállalatokat kutatta az a nemzetközi felmérés, melyen az Unilevert első helyre rangsorolták különleges teljesítmény kategóriában. A rangos elismerés odaítélésében meghatározó szerepet játszott a vállalat közelmúltban elindított Fenntartható Életmód Tervének is.
A SustainAbility névre hallgató online felmérés összesen 559 különböző üzleti, kormányzati, non-profit, akadémikus és tanácsadói területekről érkező szakértő részvételével készült 2011 áprilisában. A szakértők tizenöt százaléka jelölte meg az Unilevert, mint a fenntarthatóságért folytatott küzdelem vezetőjét, így több szakértő voksolt a brit-holland cégre, mint bármely más vállalatra. A tavaly még csak öt százalékkal rendelkező Unilever, idén olyan vállalatokat előzött meg, mint a General Electric, az Interface, a Walmart vagy a Marks&Spencer.
„Nagyon büszkék vagyunk erre a díjra, de leginkább arra, hogy a szakmai zsűri úgy értékelte, hogy az Unilever az elmúlt évek során a fenntarthatóság területén vezéregyéniséggé nőtte ki magát” – mondta Karen Hamilton, az Unilever fenntarthatóságért felelős alelnöke. „Reméljük, hogy vállalatunk erőfeszítései és innovatív vállalásai a jövőben nagy hatással lesznek az egész iparágra.”
A felmérésben résztvevő szakértők értékelték az Unilever által 2010 novemberében útjára indított Fenntartható Életmód Terv koncepcióját is és a vállalat azon törekvését, hogy a terv a vállalat mindennapi üzletvitelének szerves részévé váljon. Az Unilever legújabb célkitűzései között szerepel többek között az is, hogy 2020-ra megfelezze termékeinek környezetterhelését.
Az Unilever világszerte több mint 400 márkával mintegy 160 országban van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. Naponta 160 millió alkalommal valaki a világon valahol Unilever terméket választ. A vállalat 10,857 milliárd eurós forgalmat ért el 2011 első negyedévében és 160 országban 163 ezer embert foglalkoztat – olvasható az unilever.hu-n.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >