Elemi ösztönzők
Elemi ösztönzők
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Hordozható energiaforrásra évszaktól függetlenül szükség van. Választékban nincs hiány, gyártók, felhasználási területek, méret, feszültségszint, élettartam szerint is nagyon széles a paletta.A vásárlók választásának megkönnyítése érdekében az egyik internetes áruház például...
Tovább olvasom
Drága az élelmiszer, de fékezi az inflációt
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Júliusban kissé gyengült az inflációs nyomás, miután a KHS szerint az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,1 százalék volt, 2009. júliushoz viszonyítva az árak 4 százalékkal növekedtek.Az első hét hónapban átlagosan 5,4...
Tovább olvasom
Sertésárapály jellemezte a nyarat
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
A legutóbbi piaci jelentésből kiderül, hogy Magyarországon az előző évhez képest, az első félévben a felvásárolt vágócsirke mennyisége tíz százalékkal növekedett, és augusztus közepéig a csirkehúsok belföldi értékesítése 18,5 százalékkal...
Tovább olvasom
Az exporté a főszerep
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
A GKI Gazdaságkutató Zrt.-nek az Erste Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint idén a főleg exportvezérelt gazdasági növekedés mértéke egy százalék körül alakul. Az alapkamat-csökkentési ciklus minden bizonnyal lezárult, a forint...
Tovább olvasom
Görögország az inflációs lista élén
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Júliusban csökkentek a fogyasztói árak az euróövezetben júniushoz képest – áll az EUROSTAT, az Európai Unió statisztikai hivatalának végleges jelentésében.Az EU 27 tagországában 2010. júniusban a fogyasztói árak a harmonizált...
Tovább olvasom
Az európai élelmiszer-kiskereskedelem második negyedévi eredményei csalódást okoztak
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Magyarországgal együtt tíz fejlett európai országban kevesebb élelmiszert adott el a kiskereskedelem a második negyedévben, mint tavaly április–júniusban.Értéket tekintve szintén tíz országban, köztük hazánkban regisztrált mínuszt a Nielsen piackutató vállalat...
Tovább olvasom
Csökken az élelmiszerimport
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
2010. január–májusban a kivitel volumene 17, a behozatalé 15 százalékkal nőtt a bázisidőszakhoz képest.Folyó áras adatokból számítva az export forintértéke 9,6, az importé 7,3 százalékkal bővült; euróban ez a növekedés...
Tovább olvasom
Hab, amely részegít
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Az alkoholos, ízesített tejszínhab új színt vihet a kávézásba és koktélozásba.A 15 százalékos alkoholtartalmú, vanília-, meggy-, karamella-, málna- és csokoládéízben kapható csoda a clevelandi Kingfish Spirits újítása. A Cream honlapján...
Tovább olvasom
Uborkalé
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Sokakat talán első hallásra megbotránkoztat, vagy éppen hascsikarásra késztet a Mr. Q Cumber elnevezésű üdítőital, amely kóstolói tanúsága szerint csodálatosan vegyíti a savanykás és édes ízeket.A szénsavas ital alapízét tekintve...
Tovább olvasom
iPhone-fürdő
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Kütyümániásoknak kiváló ajándékul szolgálhat ez a „szappan-innováció”, így még a mosakodáskor sem kell lemondaniuk kedvenc iPhone-jukról.Már szappanformában is megvásárolható ugyanis az oly nagy népszerűségnek örvendő okostelefon – persze telefonálni senki...
Tovább olvasom
A magyar vásárló tudatosan, előre megtervezi vásárlásait
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
A hazai vásárlók a legtudatosabbak közé tartoznak Kelet-Európában. Honfitársaink 82 százaléka állítja magáról, hogy vásárlásait tudatosan megtervezi előre. Emellett a hazai vevők több mint fele vásárlás közben rendszerint gyors döntést...
Tovább olvasom
Nyáron sem nőtt a vásárlási kedv
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Júniusban 0,1 százalékkal kisebb volt a kiskereskedelmi forgalom volumene, mint az előző hónapban, ezzel folytatódott a belső konjunktúra pangása.A lakosság fogyasztási kedvének élénkülésére, úgy tűnik, még várni kell. A KSH...
Tovább olvasom
Az élelmiszeripar ismét veszített
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Az ipari termelés volumene az előző év azonos időszakához viszonyítva 2010 júniusában 15,2 munkanaphatástól megtisztítva 12,6 százalékkal nőtt. A termelés az év első hat hónapjában 9 százalékkal magasabb volt, mint...
Tovább olvasom
Továbbra is kevesebbet költünk napi fogyasztási cikkekre
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Továbbra is csökken hazánkban a napi fogyasztási cikkek piaca.2010 első félévében a háztartások által napi fogyasztási cikkekre kiadott összeg az infláció ellenére is fél százalékkal csökkent az előző év hasonló...
Tovább olvasom
„Most múlik pontosan…” (5. rész)
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
A Trade magazin és a GfK Hungária Piackutató Intézet közös, hatrészes cikksorozatának fókuszában az árak alakulása, a válság előtti, alatti és – remélhetőleg – utáni árképzési taktikák, valamint a vásárlók...
Tovább olvasom
Viszonylag optimista magyarok: többen bízunk a válságból való kilábalásban, mint tavaly
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Optimistábbak a magyarok a nemzetközi átlaghoz képest a válságból való kilábalás megítélésében. Amíg ugyanis 48 ország válaszadóinak átlag 21 százaléka gondolja, hogy hazája a következő tizenkét hónap során kikerül a...
Tovább olvasom
Mintegy 165 milliárd forint a boltláncok saját márkáinak féléves forgalma
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Fél év alatt mintegy 165 milliárd forint forgalmat értek el az élelmiszer-kereskedelem saját márkás termékei.Ez 2 százalékkal kevesebb, mint tavaly az első hat hónapban. Többek között ezt állapítja meg a...
Tovább olvasom
Sok országban csökken a mennyiségi forgalom
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Az első negyedév pozitív trendjei után az FMCG-kiskereskedelem második negyedévében a földrészünk fejlett országainak eredményei csalódást okoztak. Alapjában véve Nyugat-Európa mégis erősebb, mint Kelet-Európa. Többek között ez állapítható meg a...
Tovább olvasom
Nagyobb lett a 401–2500 négyzetméteres csatorna súlya
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
„A kávén nem akar spórolni, nem vett kevesebbet és nem is kereste az olcsóbbat az elmúlt hónapban” – ezt állította a Nielsen által megkérdezett fogyasztók zöme idén januárban és májusban...
Tovább olvasom
Nyereményjátékokkal küzdenek a kávémárkák a fogyasztókért
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Nehéz időszakot él át a kávépiac: csökkennek az eladások, még az olyan, idáig jól szereplő szegmensek lendülete is megtört, mint a 3in1. Az eladott kávé mind nagyobb hányadát vásárolják meg...
Tovább olvasom
Továbbra is népszerű és egyben specifikus ital a kávé
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Az idei év első hat hónapját vizsgálva leszögezhetjük, hogy a kávé népszerű ital, hiszen a magyar háztartások zöme vásárolt kávét.Pontosabban valamilyen kávét, mivel a sokféle kávészegmens közötti átjárás már egyáltalán...
Tovább olvasom
Tovább erősödött a nem alkoholos, illetve az egy ízű pozíciója
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Már most érdemes készülni az ünnepi szezonális csúcsforgalomra. A tetszetős csomagolású, gyakran magas minőségű édességeket sokan veszik ajándékba. Lesz mit bepótolnia a kiskereskedelemnek, ugyanis a praliné bolti eladása mennyiségben 19,...
Tovább olvasom
Most térül meg a márkaépítés a pralinéknál
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Tavaly az év vége nem hozta meg a szokásos eladásnövekedést a pralinék között, és az idei szezon sem kecsegtet túl sok jóval. Azonban az erős márkák az árszínvonaluk emelkedése ellenére...
Tovább olvasom
Kis kiszerelésű szaloncukrok felé fordult a kereslet
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Kisebb lett a szaloncukor forgalma is. Tavaly november és idén január között, három hónap alatt közel 3 000 tonnát adtak el a fenyőfára szánt édességből; 14 százalékkal kevesebbet, mint 2008....
Tovább olvasom
Átlagosnál kedvezőbb piaci pozícióban
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
A hűtött szeletes édesség az egyik legnagyobb forgalmú élelmiszer. Mintegy 24 milliárd forintos éves piacával tizenkettedik helyen áll a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában. Megelőzi többek között...
Tovább olvasom
Márkaépítés gőzerővel a hűtött szeletes édességek között
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Kevés az igazi újdonság a hűtött szeletes édességek két nagy kategóriájában, a tejszeletek és a Túró Rudik között: a forgalmazók egyelőre inkább a márkakommunikációra koncentrálnak. A tejdesszerteknél már akadnak izgalmas...
Tovább olvasom
Előszeretettel vásárolunk hűtött szeletes édességet a gyerekeknek
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
A GfK Hungária háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adatai szerint a hűtött szeletes édesség fogyasztása erősen köthető a gyermek jelenlétéhez egy-egy családban.A tejdesszertekhez hasonlóan szívesen vásárolunk a gyerekeknek hűtött...
Tovább olvasom
Magasabb citromtartalom felé tolódik a kereslet
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
A citromlé piacán egymással párhuzamosan van jelen a magasabb gyümölcskoncentrátum valamint a gazdaságosabb kiszerelések iránti kereslet növekedése. A fogyasztók tehát keresik a lehető legjobb ár-érték arányt. A márkatermékek a prémium...
Tovább olvasom
Legkeresettebb a 40 százalékos citromlé
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Értékben 4 százalékkal nőtt a citromlé kiskereskedelmi forgalma 2009. december–2010. májusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiséget tekintve mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Az éves piac mérete...
Tovább olvasom
Félidőben
Dátum: 2010-09-22 08:00:00
Ha valaki magyarországi éttermek, vinotékák borkínálatát tanulmányozza, akkor joggal hihetné, hogy egy prosperáló, nagy létszámú középosztállyal megáldott, irigylésre méltó helyzetben lévő országban jár. Mi, belföldi halandók, egyszerűen csak túlárazottnak, a...
Tovább olvasom