Odafigyelnek a minőségre a táblás csokoládét vásárlók

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 29. 11:21

A megfontolt önkényeztetés a kulcs a táblás csokoládék stabil pozíciójához. A takarékosabbá vált fogyasztók ugyanis ma már nemcsak a darabárat, hanem a kilogrammra vetített árakat is böngészik a polcok előtt, ebben pedig a táblások előnyben vannak a többi csokoládékategóriához képest. Az erős ernyőmárkák pedig gondoskodnak arról, hogy mindig valami új, érdekes íz vagy promóció tartsa ébren a vásárlók figyelmét a kategória iránt.

A diszkontok dominálnak a táblás csokoládék piacán

2010 első tíz hónapjában a diszkontok megőrizték vezető helyüket a táblás csokoládék piacán, de jelentősen erősödtek a hipermarketek is, míg a független kisboltok súlya tovább csökkent – derül ki a GfK Hungária a háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.

A táblás csokoládék forgalmának több mint a felét a diszkontok és a hipermarketek bonyolítják. A szupermarketek és a lánchoz tartozó kisboltok általános piaci súlyuknak megfelelően részesednek ebből a kategóriából, míg a független kisboltok, valamint a C+C áruházak szerepe kevésbé jelentős.

Ha 2010 első tíz hónapját a megelőző év hasonló időszakához viszonyítjuk, a diszkontoknál a Plus átalakítása miatt kiesést regisztrálhatunk, amely forgalom azonban a szupermarketek helyett inkább a hipermarketek irányába mozdult el. A kisboltok között pedig a lánchoz tartozók súlya növekedett a függetlenek számlájára.

A tábláscsokoládé-szegmens forgalmának közel 70 százalékát a márkázott termékek adják. A kereskedelmi márkák 2010 első tíz hónapjában az átlagnál valamivel nagyobb súllyal szerepeltek Budapesten és az ország északkeleti részén, míg a déli országrészekben a márkatermékek adták a forgalom átlagosnál nagyobb hányadát. n

Kapcsolódó cikkeink