20 éve Magyarországon a Danone
A Danone 20 éve van jelen Magyarországon, és a cég a hazai élelmiszergyártó vállalatok között piacvezető pozíciót foglal el. Paolo Maria Tafuri, a Danone Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a vállalat indulása óta elkötelezett aziránt, hogy fenntartható módon hozzájáruljon a magyar friss tejtermék piac folyamatos növekedéséhez, és hogy a cég friss tejtermékei révén a lehető legtöbb magyar ember számára biztosítsa az egészséges életvitelt nap, mint nap.
A Danone első termelési együttműködése 1991-ben indult az akkori Budapesti Tejipari Vállalattal (BTV). Ebben az évben egy 15 fős csapattal indult a Danette krémpuding gyártása a kelet-pesti tejüzemben és a termék nagyon hamar sikeres lett a magyar piacon. Napjainkra a Danone Kft. budapesti gyárában dolgozó munkatársak a friss és egészséges tejtermékek széles körű portfólióját állítják elő mind hazai, mind export piacokra.
2010-ben a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. nettó árbevétele 28,9 milliárd forint volt, és mint eddig is, a vállalat magyar piacvezető: közel 57 százalék részesedéssel vezeti a magyarországi friss tejtermék piacot, illetve 70 százalékkal a joghurt piacot.* Megalakulása óta a Danone Kft. eddig több, mint 18,6 milliárd forintot fordított hazai termelő és modernizációs beruházásaira és ezek az idei évben is folytatódnak. A vállalat budapesti gyárában készült termékekből napjainkra már számos európai országba is exportál.
A Danone Kft. elkötelezett a magyar piac iránt. Ennek egyik leginkább kézzelfogható bizonyítéka az a partneri kapcsolat melyet a cég a magyarországi tejtermelőkkel ápol, és melynek keretében extra minőségű tejet vásárol fel termékei alapanyagául.
A Danone Kft. elkötelezett a hosszú távon fenntartható környezete megteremtésében, aktív szereplője a társadalmi felelősségvállalásnak, mely kiemelt szerepet játszik a vállalat életében.
Ennek egyik jó példája a vállalat évtizedes múltra visszatekintő társadalmi segítő programja, a „Tegyünk együtt a gyermekekért” program, mely a daganatos beteg gyermekek felépülését és a mindennapokba való visszailleszkedését támogatja.
Egy másik példa a környezetre való odafigyelés. A termékek gyártása során a cég törekszik ökológiai lábnyomának csökkentésére és ez magában foglalja a teljes termék életciklusának mobilizálását. Kihívás az egyre nagyobb létszámú fogyasztók szükségleteinek kielégítése úgy, hogy a tevékenységek környezetre való hatásait is csökkenteni kell. A két kiemelt cél: a vízfelhasználás és a széndioxid kibocsátás csökkentése. A Danone Kft. 2008 végén indította el a „Széndioxid lábnyom” projektet, melynek célja a termék előállításának teljes folyamatát lefedően – 30 % CO2 csökkentés elérése 2012 végére. Az eddig megvalósult csökkentés – mely nagyrészt a termelési, víz, energia, csomagolóanyag csökkentés és logisztikai útvonal optimalizáció révén értek el. közel – 13 %.
A vállalat ezen túlmenően nagy gondot fordít dolgozói munkabiztonságára is, erre szintén egy komplex átfogó belső programot dolgozott ki (WISE).
A Danone Kft számára kiemelt fontosságú az, hogy termékeik fogyasztása minden nap hozzájáruljon és támogassa a magyar fogyasztók általános jó közérzetét és egészségét. Ennek érdekében nem csupán e termékek mögött álló tudományos háttérről gondoskodnak, hanem a kiemelt élelmiszerbiztonságról, minőségbiztosításról és a folyamatos innovációról is. A cég innovációs fejlesztéseinek célja, hogy a meglévő nemzetközi technikai know-how, tapasztalat és komoly tudományos háttér értékeket felhasználva, olyan termékek fejlesztésében működjön közre, melyek nem csupán az egészséges táplálkozás követelményeinek, de a magyar fogyasztók táplálkozási igényeinek és elvárásainak a legmesszebbmenőkig megfelelnek.
„Jövőben is fontos célunknak tartjuk azt, hogy a cég friss tejtermékei révén a lehető legtöbb magyar ember számára biztosítsa az egészséges életvitelt nap, mint nap. Ennek elérése érdekében vállalatunk – amely immár 20 éve gyárt joghurtot és egyéb friss tejtermékeket Magyarországon – továbbra is szorosan együttműködik hazai partnereivel azért, hogy minden friss tejtermék kategóriában a legjobb és mindenki számára elérhető termékeket nyújthassa a fogyasztóinak” – hangsúlyozta Paolo Maria Tafuri, a Danone Kft. ügyvezető igazgatója.”
*: MEMRB retail adatok
A Danone Kft-ről:
A Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a rendelkezésére álló szaktudást alkalmazva, innovatív, élőflórás friss tejtermékeket fejleszt és gyárt a budapesti gyártó üzemében. A vállalat küldetése: hogy friss és egészséges tejtermékei révén a lehető legtöbb magyar embernek biztosítsa az egészséges életvitelt. A vállalat mintegy száz különböző ízesítésű, típusú és méretű élőflórás friss tejterméket és tejdesszertet állít elő, és forgalmaz a hazai és számos export piacra is.
A Danone Kft. a DANONE Csoport magyarországi leányvállalata. A Csoport, a világ egyik vezető előre csomagolt élelmiszer- és ital gyártója. A Danone – amelyet a világban Dannon és Danone néven is forgalmaznak – világszinten is vezető márka a joghurt piacon. A Csoportnak világszinten 4 részlege van: a friss tejtermék, a palackozott víz, a bébiétel és a klinikai tápszerek diviziók. A Danone Kft. tradícióinak megfelelően, elkötelezett a magas színvonalú, egészséges, tápláló és innovatív termékek gyártása mellett. Emellett elkötelezett a társadalmi felelősség vállalás területén is, a vállalat immáron 12 éve folytatja a “Tegyünk együtt a gyermekekért “ társadalmi célú támogató programját, melyben eddig 276 millió forinttal támogatta a hátrányos helyzetű és beteg magyar gyermekek egészséges táplálkozását és rehabilitációját. A vállalat 2008 végén indított „Széndioxid lábnyom” programja keretében eddig közel 13 %-os csökkentést ért el az első sorban a termelés, a csomagolás és a logisztikai területeken végzett környezetet kímélő programok révén, a cél : – 30 % 2012. év végére.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >