A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán különleges édesség iránt. A Lidl polcain megjelent dubaji csoki már most az idei szezon slágerédességének számít. A hatalmas keresletre való tekintettel az áruházlánc kénytelen volt vásárlási korlátozást bevezetni: egy vásárló legfeljebb két dobozzal vihet haza ebből az egzotikus finomságból.

A Lidlben nagy rá az érdeklődés
Az édesség azonban nem tartozik az olcsó termékek közé: a Lidlben 2499 forintba kerül egy 100 grammos kiszerelés, ami kilogrammonként közel 25 ezer forintot jelent. Összehasonlításként: a rivális Aldiban is elérhető hasonló csoki, ahol egy 90 grammos szelet 1499 forintba, egy kisebb, 30 grammos pedig 499 forintba kerül.
TikTok és a dubaji csoki világhódítása
A dubaji csoki őrületért nagyban felelősek a közösségi média influenszerei, akik TikTok-videóikban egymást túllicitálva reklámozzák a különleges édességet. A krémes finomságot tartalmazó posztokat milliók nézik világszerte, így nem csoda, hogy az édesség szinte pillanatok alatt vált nemzetközileg keresetté.
De mi is ez a különleges csoki, ami ekkora felhajtást okozott? A dubaji csokit pisztáciapaszta és knafeh keverékével töltik meg. A knafeh egy hagyományos Földközi-tenger menti arab desszert, amelyben olvadt sajt található, amit ropogós kataifi-tésztával ötvöznek. Az egészet cukros sziruppal öntik le, amit gyakran rózsavízzel ízesítenek. A csoki különleges textúrájának köszönhetően egyszerre roppanós, ragacsos és nyúlós – ez a kombináció az, ami ellenállhatatlanná teszi.
Szaloncukor változatban is kapható
A karácsonyi hangulat jegyében a dubaji csoki szaloncukros változatban is megjelent. Ez tovább fokozza az édesség népszerűségét, hiszen a magyar családok előszeretettel akasztanak ilyen különleges finomságokat a karácsonyfájukra.
Az idei karácsonyi édesség trendje tehát egyértelműen a dubaji csokié. Kérdés, hogy a hatalmas kereslet mellett meddig lesz elérhető a boltok polcain, és hogy a TikTok őrülete vajon tartós marad-e a jövő évben is.
Kapcsolódó cikkeink
Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >Tíz új üzletet nyit a Lidl Bulgária, amely már az ország legnagyobb kereskedője
Lidl Bulgária 2025-ben legalább tíz új üzlet megnyitásával tervezi tovább…
Tovább olvasom >Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >További cikkeink
foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >Kamarai kisokos segíti a gazdaságátadásban érintett termelőket
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara útmutatót készített a tagság számára a…
Tovább olvasom >