Rendelet az élelmiszerek jelöléséről

Rendelet az élelmiszerek jelöléséről

A magyar európai uniós elnökség idején megállapodás született az élelmiszerek címkézéséről. Fogyasztóbarát címkék kerülnek az európai élelmiszerekre, aminek célja, hogy a fogyasztók könnyebben dönthessék el, mi az egészséges táplálék. Az...

Tovább olvasom

Magazin: Versenyképesek a diszkontok saját márkái a pralinék között

A praliné a válság egyik „lakmuszpapírja”: a kereslet iránta visszaesett, az eladások az eddiginél erőteljesebben polarizálódtak. A fogyasztók azonban, még ha keresik is az olcsóbb megoldásokat, kitartanak a márkatermékek mellett....

Tovább olvasom

Áremelésre kényszerülnek a bortermelők

Kétszámjegyű áremelésre kényszerültek az idei évben a bortermelők a szőlő felvásárlási árának és termelési költségének emelkedése miatt – mondta Varga Péter, a badacsonyörsi Varga Pincészet tulajdonosa az MTI-nek. Hozzátette: az...

Tovább olvasom

Összeírhatják a gyümölcsösöket

Összeírják a gyümölcsösöket Magyarországon az idén, amennyiben az Országgyűlés elfogadja A gyümölcsös ültetvények, valamint a gyümölcsültetvény méretet el nem érő, gyümölcsfával betelepített területek összeírásáról szóló 2006-os ide vonatkozó törvény módosítását....

Tovább olvasom

1,2 milliárd forintnyi uniós forrásra pályázhatnak a magyar méhészek

Évi mintegy 1,2 milliárd forintos uniós forrásra pályázhatnak 2013-ig a méhészek a Magyar Méhészeti Nemzeti Program keretében. A vidékfejlesztési tárca szerint a magas, 90-95 százalékos kihasználtság a támogatás elismertségét jelzi;...

Tovább olvasom

Javult az üzleti és a fogyasztói hangulat az euroövezetben

Első ízben javult az üzleti és a fogyasztói hangulat az euróövezetben a részletes adatok alapján januárban, 2011 eleje óta: az Európai Bizottság hétfőn közzétett átfogó hangulatindexe (ESI) 93,4 pont volt...

Tovább olvasom

Megmenti-e a kormány a Gyulai Húskombinátot?

Írásbeli kérdésben lobbizott Orbán Viktor miniszterelnöknél a Gyulai Húskombinát Zrt. fennmaradásáért Lázár János fideszes frakcióvezető – írja a Népszabadság Online. A hódmezővásárhelyi polgármester arra várt választ a kormányfőtől, tervezi-e a...

Tovább olvasom

Tokaj Düsseldorf meghódítására készül

A tavalyi tizenhattal szemben idén huszonöt magyar vállalat állít ki a világ vezető borvásárán; a düsseldorfi ProWein-en. A 2012. március 4-6. közötti eseményen Tokajt képviseli a legtöbb cég hazánkból. Az...

Tovább olvasom

Martonyi: Magyarország az erős uniós kohéziós és agrárpolitika megőrzésében érdekelt

Az erős európai uniós kohéziós politika és közös mezőgazdasági politika (KAP) megőrzésének fontosságát hangsúlyozta Martonyi János pénteken Brüsszelben, az EU-tagállamok külügyminisztereinek a 2014-2020 közötti uniós költségvetéssel foglalkozó eszmecseréjében. A magyar...

Tovább olvasom

Fejleszt az igali Pek-Snack Kft.

A somogyi Igal központú, látványpékség-hálózatot működtető Pek-Snack Kft. márciusig 147 millió forintos, uniós támogatást élvező beruházást hajt végre, a cég a válságban előremenekülve, az újabb fejlesztéssel kívánja bővíteni a kapacitásait...

Tovább olvasom

Már 200 szálloda nyerte el a Hotelstars minősítést

Noha a 860 magyarországi szálloda mintegy 40 százaléka, 331 már regisztrált a Hotelstars honlapján, ebből mostanáig kétszáz jutott el a minősítési folyamat végére. Ez magasabb az európai átlagnál. Legutóbb a...

Tovább olvasom

December sokat lendített a budapesti szállodákon

A hagyományosan kedvező hatású december 2011-ben is sokat segített a budapesti szállodák eredményeinek javításában. A Magyar Hotel Monitor adatai alapján a teljes budapesti szállodapiac régen látott jó teljesítmény tudott elérni...

Tovább olvasom

Italmárkák rajongói a Facebookon

Vannak még kihasználatlan lehetőségek a Facebookban az alkoholos márkák számára – állította egy interjúban Bradács András, a Fészbuker.hu-t gondozó Front Page Communications vezető tanácsadója, hivatkozva az oldal által összeállított hazai...

Tovább olvasom

A magyarok főként nyaralásra spórolnak

A spórolást nélkülözhetetlennek tartjuk, és a legtöbben tudatosan keressük azokat a vásárlási lehetőségeket, amelyek által több pénz marad a tárcánkban – derül ki a Lealkudtuk.hu spórolási szokásokra kérdező online felméréséből....

Tovább olvasom

Fazekas: a szakkönyv az agrárium megújulásának része

A most induló Darányi Ignác Terv a Nemzeti Vidékstratégia keretét adja, a megújulásnak pedig elengedhetetlen kelléke a szakkönyv – mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter hétfőn Budapesten a Mezőgazdasági Könyvhónap nyitórendezvényén....

Tovább olvasom

Lengyel lap – Jelentősen nőtt a közép-európai szállodák látogatottsága

Jelentősen nőtt a közép-európai szállodák látogatottsága, az STR Global elemzése szerint 2011-ben 6,3 százalékkal nőtt a szobák foglaltsága az előző évhez képest, ami a legnagyobb növekedés a világon, és kétszer...

Tovább olvasom

Egyre több az arab turista

Az „arab tavasz” során tanúsított török diplomáciai fellépésnek, továbbá az észak-afrikai idegenforgalmi desztinációk háttérbe szorulásának köszönhetően Törökország az arab turisták egyik kedvelt célpontjává vált – közölte internetes összeállításában a The...

Tovább olvasom

A vodka és a gin nőtt értékben és mennyiségben is

Vodkából a boltok bevétele meghaladta a 12 milliárd forintot, ami plusz 4 százalékot jelent. A mennyiségi növekedés mutatója plusz 2 százalék. A gin bonyolítja le a legkisebb forgalmat a kilenc...

Tovább olvasom

Kevesebb, de minőségibb alkohol fogy

A hazai borfogyasztás az utóbbi időszakban visszaesett, és most átlagosan évi 24 litert kortyolnak el a magyarok. A minőségi bortermelés és a minőségi magyar bor ismertsége sokat javult az elmúlt...

Tovább olvasom

Jó piaci pozícióban a csokoládé

Összességében 3 százalékkal nőtt a csokoládé három szegmensének forgalma értéket tekintve, 2010. december–2011. szeptemberben, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva, állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. A táblás csokoládé kiskereskedelmi...

Tovább olvasom

Jelentősen drágult

Az éves piac mérete közeledik a 220 milliárd forinthoz. A legkedveltebb vörösáru szegmensének részaránya – mennyiséget tekintve – 36-ról 37 százalékra emelkedett, éves összehasonlításban. Utána a kolbász következik stabilan 16,...

Tovább olvasom

Indul az Élelmiszerklub Műhely

A magyar élelmiszer-gazdaság helyzetét, a versenyképesség növelésének lehetőségeit elemzi idén elindított Műhelyével az Élelmiszerklub Alapítvány. Ezzel a kis- és középvállalkozásoknak kíván segítséget nyújtani minél eredményesebb működésükhöz. A kéthetente szerdánként sorra...

Tovább olvasom

Az új élelmiszeradók rontják a versenyesélyeket

Míg a kormány elgondolása szerint az élelmiszeripar és a mezőgazdaság fontos kitörési lehetőséget jelent a magyar nemzetgazdaság számára, addig a szakmai szervezet szerint a tény az, hogy az ágazatra szeptemberben...

Tovább olvasom

Bizakodó-e a magyar?

2008 őszéig az FBI értékei viszonylag kedvező képet mutattak, az utolsó negyedévben azonban a globális pénzügyi és gazdasági válság hatására a mutatók jelentősen visszaestek. A komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI)...

Tovább olvasom

ETresearch szemkamerás vizsgálat a FOODAPEST kiállításon a HUNGEXPO partnereként

A 2012. február 5–8-a között tartandó FOODAPEST kiállításon a HUNGEXPO és az ETresearch együttműködésében szemkamerás vizsgálatokat végeznek. A vizsgálat célja, hogy a kiállításra látogatók szemével lehessen látni a pavilonban kiállítók...

Tovább olvasom

Februárban másodszor: együtt a FOODAPEST és az UKBA

A HUNGEXPO 2012. február 5–8. között a tavalyelőtti struktúraváltásnak megfelelően ismét együtt rendezi a FOODAPEST és UKBA kiállításokat. A két kiállítás együtt az élelmiszer, ital, az élelmiszeripar és élelmiszer-gépipar, a...

Tovább olvasom

Stresszkezelési útmutató a mindennapokhoz

Nap mint nap cseng a telefonom, hallgatom az új információkat: kivel mi történt. Cégek vonulnak ki, munkahelyek szűnnek meg, átszerveznek, összevonnak – megannyi változás. A mindennapok létbizonytalansága okozta, ránk nehezedő...

Tovább olvasom

Kubu 0,3 l

Megújul a klasszikus 0,3 l-es Kubu termékcsalád. Az új, modern palackforma mellett a termékeket sportkupakkal láttuk el, így a legkisebbek is könnyebben, biztonságosabban fogyaszthatják. 4 ízben kapható: multivitamin, sárgarépa-málna, banán-eper...

Tovább olvasom

Axe Sport Blast aerosol 150 ml, Axe Sport Blast 2in1 tusfürdő és sampon 250 ml

Az új Axe Sport Blast segít, hogy fizikailag és szellemileg is a legtöbbet tudd kihozni magadból! Töltődj fel energiával, hogy újra készen állj a csajozásra! Bevezetés hónapja: 2012. január. Bevezetési...

Tovább olvasom

Sága Füstli – Eredeti íz, új csomagolásban!

2012. februártól teljesen megújul a népszerű Füstli termékcsalád csomagolása, még lendületesebb, modernebb és fiatalosabb megjelenést kölcsönözve ezzel Magyarország kedvenc virslijének. Az ízek hangsúlyozására erőteljesebb színkombinációkat alkalmaztunk, az ínycsiklandó ételfotóknak köszönhetően...

Tovább olvasom
Oldal