Javult az üzleti és a fogyasztói hangulat az euroövezetben
Első ízben javult az üzleti és a fogyasztói hangulat az euróövezetben a részletes adatok alapján januárban, 2011 eleje óta: az Európai Bizottság hétfőn közzétett átfogó hangulatindexe (ESI) 93,4 pont volt a decemberi 93,3 pontról felülvizsgált 92,8 pontot követően.
Elemzők 93,6 pontot vártak januárban. Az indexről megjelent első közlés még nem tartalmazta, hogy felülvizsgálták a decemberi adatot, s 92,8 pontra mérsékelték. A megelőző hónapokban folyamatosan csökkent a mutató, ami azt jelezte, hogy a vállalatok és a háztartások borúsan látják a jövőt, és nem nagyon költekeznek, visszafogva a gazdasági növekedést. A januári hangulatjavulás elsősorban annak tulajdonítható, hogy kedvezőbben ítélik meg a helyzetet a fogyasztók, a szolgáltatásban és az építőiparban tevékenykedők.
A fogyasztói hangulat mutatója, bár még mindig a negatív tartományban van, mínusz 20,7 pontra javult – első ízben tavaly június óta – a decemberi mínusz 21,3 pontról. A szolgáltató cégeknél mínusz 0,6 pontra emelkedett az index mínusz 2,6 pontról, az építőiparban mínusz 28,3 pontra nőtt mínusz 28,9 pontról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >