Jelentősen drágult
Az éves piac mérete közeledik a 220 milliárd forinthoz. A legkedveltebb vörösáru szegmensének részaránya – mennyiséget tekintve – 36-ról 37 százalékra emelkedett, éves összehasonlításban. Utána a kolbász következik stabilan 16, majd a felvágott, sonka és szalonna, szintén változatlanul 9 százalékos részaránnyal.
További sorrend: kenőmájas a szendvicskrémmel együtt, füstölt húsok és szalámi. A többi kisebb szegmens mutatója nem éri el az 5 százalékot, mennyiségben.
Erősödtek a gyártói márkák, ugyanis értéket tekintve 75-ről 76 százalékra emelkedett a piaci részesedésük, tízhónapos összehasonlításban.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: olyannyira stabilak az erőviszonyok, hogy egyik csatorna részaránya sem változott, egyik évről a másikra. Vezet a 401–2500 négyzetméteres csatorna, az értékbeli eladásból elért 34 százalékos piacrésszel, a legutóbbi tíz hónap során. A hipermarket mutatója 31 százalék
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
NAK: késve, de a héten már jelentős mennyiségű magyar spárga kerül a boltokba
Idén később kerül a boltokba a magyar spárga, de a…
Tovább olvasom >NAK: elkezdődött a jégkármérséklő rendszer riasztási időszaka
Szerdán elkezdődött a 2018 óta üzemelő jégkármérséklő rendszer védekezési időszaka…
Tovább olvasom >Őshonos gyümölcsfákat ültetnek Rákóczifalván
Több mint harminc különböző, Magyarországon őshonos gyümölcsfát ültetnek el csütörtökön…
Tovább olvasom >