Jó piaci pozícióban a csokoládé

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 30. 02:38

Összességében 3 százalékkal nőtt a csokoládé három szegmensének forgalma értéket tekintve, 2010. december–2011. szeptemberben, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva, állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

A táblás csokoládé kiskereskedelmi forgalma értékben 4 százalékkal nőtt, mennyiségben 1 százalékkal csökkent 2010. december–2011. szeptember során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Az éves piac mérete közeledik a 22 milliárd forinthoz.

A bevételek több mint kétharmadát vitték el a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek 2010. december–2011. szeptemberben. A főleg diszkontokat és szupermarketet magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése az előző évi 38 százalékról tavaly 39-re emelkedett, tízhónapos összehasonlításban.

Stabilak a gyártói márkák. Értékben mért piaci részesedésük 2011 első félévében ugyanúgy 79 százalék, mint egy évvel korábban.

Szeletes: kisebb üzletek magas piacrésszel

Jelentősen emelkedett a boltok bevétele szeletes csokoládéból. Mind értéket, mind mennyiséget tekintve plusz 6 százalékot regisztráltunk 2010. december–2011. szeptemberben, az egy évvel korábbi hasonló periódushoz képest. Az éves forgalom meghaladta a 18 milliárd forintot, a legutóbbi adatok szerint.

Bolttípusokat tekintve a négyzetméteres és kisebb üzletek piacrésze 54 százalék, a legutóbbi tíz hónap adatai alapján, értéket tekintve.

Értéket tekintve a bolti eladásból 90 százalék jutott a gyártói márkákra, 2011 első felében. A mutató 2 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

Praliné: erősödtek a gyártói márkák

A praliné évi 17 milliárd forintot meghaladó piacán a kiskereskedelmi forgalom értékben is, mennyiségben is 2 százalékkal csökkent 2010. december–2011. szeptember között, az előző hasonló periódushoz viszonyítva.

A bolttípusok súlyát illetően az erős koncentráció nem változott. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek elvitték az eladás 71 százalékát, értéket tekintve, a legutóbbi tíz hónap adatai szerint.

Itt is erősek a gyártói márkák, 2010 első felében 88 százalék jutott rájuk. Ez 1 százalékponttal nagyobb, mint az előző év első hat hónapja során

Kapcsolódó cikkeink