A vodka és a gin nőtt értékben és mennyiségben is

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 30. 03:00

Vodkából a boltok bevétele meghaladta a 12 milliárd forintot, ami plusz 4 százalékot jelent. A mennyiségi növekedés mutatója plusz 2 százalék.

A gin bonyolítja le a legkisebb forgalmat a kilenc vizsgált kategória közül, évi 0,5 milliárd forint körüli piacával. Értéket tekintve itt plusz 28 százalékot regisztráltunk, mennyiség szempontjából pedig plusz 31-et, tíz hónapos összehasonlításban.

A pálinka éves piaca 14 milliárd forint körül mozog. Legutóbb a trend értékben plusz 1, mennyiségben mínusz 3 százalék.

A bitter mutatója értékben mínusz 8, mennyiséget tekintve mínusz 9 százalék tavaly, az előző évi tíz hónaphoz viszonyítva. Az éves piac mérete meghaladja a 13 milliárd forintot.

A brandy, whisky, likőr és rum bolti eladása – értéket tekintve – 4-5 százalékkal csökkent, a szóban forgó két időszakot egybevetve. A fenti négy ital mennyiségi mutatója mínusz 2–7 százalék között mozgott. Ami éves piacméretüket illeti, 2010. október–2011. szeptember során: a brandy közel 8 milliárd forint; a whisky 6 milliárd felett; a likőr mintegy 5 milliárd; a rum pedig 3,5 milliárd körül alakult.

A vermut éves piacmérete 2,5 milliárd forint körül alakul. A legutóbbi felmért tíz hónap során értékben 9, mennyiségben 8 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi eladása.

Az égetett szeszes italok Nielsen által mért kilenc kategóriájának együttes évi kiskereskedelmi forgalma 2010. október–2011. szeptemberben közel 66 milliárd forintot ért el. Értékben és mennyiségben is csak a vodka és a kis piaccal rendelkező gin bolti eladása emelkedett tavaly, a szóban forgó időszak során, az előző évi hasonló periódushoz viszonyítva.

Kapcsolódó cikkeink