Kapacitást fejleszt a Wincanton
Kapacitást fejleszt a Wincanton
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
A 2006-os év a növekedés jegyében telik a Wincanton magyarországi vállalatának életében. A cég október 19-i sajtótájékoztatóján Udvarvölgyi Sándor ügyvezető igazgató elmondta: augusztus végére első ütemben több mint 6400 négyzetméternyi...
Tovább olvasom
Nagydíjas Univer Magyar Ízek
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Nagydíjat nyertek a 2006. évi Magyar Termék Nagydíj pályázaton az Univer Product Zrt. Univer Magyar Ízek termékei (Piros Arany, Erős Pista, Édes Anna).A cég ezzel párhuzamosan megkapta a Magyar Újságírók...
Tovább olvasom
Hamisított mosópor-márkák
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Több mint 33 tonna hamis mosóport állítottak elő egy XI. kerületi raktárban. A bűncselekményben két ismert mosópormárka nevét használták fel. A szakértők megállapították, hogy a termékek nagy százalékban tartalmaznak konyhasót....
Tovább olvasom
November 5-én ünnepelt a szakma
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Immár második alkalommal ünnepelte meg november 5-én a szakma az Európai Kereskedelem Napját hazánkban is.Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára köszöntőjében többek között elmondta: – A magyar kereskedelem...
Tovább olvasom
Hipermarketek és diszkontok fő trendjei
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Az FMCG kiskereskedelem konszolidációja érzékelhetően erősödik, mivel a forgalomból már több mint egyharmadot fed le a három legnagyobb lánc. A 98 hipermarket a teljes boltszám 0,5 százalékát képviseli, de elviszi...
Tovább olvasom
Diszkontadatok speciális csatornastratégiához
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Az élelmiszerek és vegyi áru termékek kiskereskedelmi forgalmából már 15 százalék jut a diszkontokra 2005. július–2006. júniusi időszakban, szemben az előző évben mért 14 százalékkal. Élelmiszerek értékesítéséből 17 százalék a...
Tovább olvasom
Látlelet a fogyasztóról
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Szakemberek, közgazdászok, politológusok prognózisok tucatjait ontják a konvergencia-program várható hatásairól. Az ACNielsen – a Lánchíd Klub megbízásából – a „legilletékesebbekhez”, a fogyasztókhoz fordult.Már az idén júniusi, úgynevezett Globális Fogyasztói Bizalmi...
Tovább olvasom
Aki kérdez:
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Deák Ferenc elnök, Magyar MárkaszövetségMegtisztelő felkérésnek teszek eleget most, amikor a Trade magazin első számának hasábjain egy új rovatot indíthatok útjára. Ezen az oldalon a tervek szerint minden hónapban a...
Tovább olvasom
Aki válaszol:
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Feiner Ferenc elnök, Országos Kereskedelmi SzövetségA megszorító intézkedések által a kereskedőkre óriási nyomás nehezedik, a vásárlók részéről is, s nem kevésbé a beszállítók oldaláról is, a saját gazdálkodási lehetőségeikről nem...
Tovább olvasom
Modern bolttípusokban adják el a szárazáru közel kétharmadát
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
A húskészítmények 175 milliárd forintot meghaladó piacából mennyiségben 12, míg értékben 23 százalékkal részesedik a száraz- és félszáraz kolbászok szegmense, 2005. július–2006. júniusban. Összehasonlításként érdekes, hogy az értékben mért mutató...
Tovább olvasom
Bőségtál után diéta
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Nagy nekilendülés után komoly visszaesés – ez jellemzi a téli húskészítmény-eladásokat. Ez az „inga-effektus” eltérő mértékben érinti az egyes kategóriákat, és a téli értékesítésnek is vannak sajátosságai. A megszokottat azonban...
Tovább olvasom
Egyedülálló szárazáru-volumen a PICK–Délhús Csoportnál
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Az október 25-én átadott új alsómocsoládi üzemegységgel a PICK–Délhús Csoporté lett Közép-Európa legnagyobb szárazáru-kapacitása. Az idén januárban indult 3,5 milliárd forintos beruházás mintegy 70 százalékos teljesítménybővítést jelent az üzemben, amely...
Tovább olvasom
Átrendezik a diszkontok a cukorkapiacot
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Meghaladja a 15 milliárd forintot a cukorka kiskereskedelmi forgalma. Értékben 9 százalék a többlet idén 2005. augusztus–2006. júliusban, az előző évi hasonló időszakhoz képest. A piac mennyiségi bővülése 14 százalékos.A...
Tovább olvasom
Kifelé a hullámvölgyből
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Az ezredfordulót követően visszaesés következett be a hazai hűtőiparban, de az ágazat a válságból kilábal. Azok a gyárak, amelyek talpon maradtak a piaci szelektálódás időszaka után, most jó esélyekkel tekinthetnek...
Tovább olvasom
Lezárult a konzervágazat átrendeződése
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Az idei esztendő a magyar tartósítóiparban hosszú idő után az első kiegyensúlyozott, jó évnek számít. Amint Szórádi Sándor, a Magyar Tartósítóipari Szövetség elnöke elmondta, egyetlen alapanyagból sem volt túltermelés, de...
Tovább olvasom
Csökken a hazai tejgyártók részesedése
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Az ország uniós csatlakozása után jelentősen megváltozott az ország tejtermelése. A 2004-es vállalati és vámstatisztikai adatok szerint a Tej Terméktanácshoz tartozó vállalkozások 96,2 milliárd forint értékben 1,506 milliárd liter tejet...
Tovább olvasom
Túltermel a gabonaágazat
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Magyarország Európa gabonatermő övezetéhez tartozik. Az éves gabonatermés 9–17 millió tonna között ingadozik. A hazai szükséglet – ami nem haladja meg a 8 millió tonnát – fölötti mennyiséget alapanyagként exportálják,...
Tovább olvasom
Már csak két cég látja el a hazai cukorpiacot
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
A hazai cukoripar gyáraiban 2004-ben csaknem félmillió tonna fehér cukor készült, tavaly viszont ennél néhány ezer tonnával kevesebb: 492 ezer tonna. Ebből mintegy 184 ezer tonna jutott a külföldi piacokra,...
Tovább olvasom
Az édességgyártás csökken, a fogyasztás nem
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Az elmúlt két esztendőben a magyar édességpiac mennyiségben csak másfél százalékkal, értékben viszont az inflációt kissé meghaladó mértékkel gyarapodott, mondja Kanyó Gyuláné, az Édesipari Országos Szövetség titkára. A hazai édességkínálat...
Tovább olvasom
Ásványvíz: a germántól a latin ízlés felé
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
A mintegy kéttucatnyi természetes ásványvízforrás és -kút vizével dolgozó magyar ásványvíz-palackozó vállalkozások teljesítményét az eladott palackok számából pontosan meg lehet állapítani. 2005-ben mintegy 700 millió liter ásványvizet palackoztak.Amint Fehér Tibor,...
Tovább olvasom
Kevesebb cukor, kevesebb kalória
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Az alkoholmentes italok fogyasztása Magyarországon az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, és napjainkban összességében megegyező az európai középmezőnnyel. Ebbe az árucsoportba az ásványvíz, a szénsavas üdítőitalok és a köznapi nyelven csak...
Tovább olvasom
Kedvező bortrendek – belföldön
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Magyarországon az egy főre jutó éves borfogyasztás 32-34 liter, amivel az európai középmezőnyhöz tartozunk. A megfigyelések szerint 2005-ben a magyar háztartások által elfogyasztott bor mennyisége stabilnak tekinthető – idézett Horváth...
Tovább olvasom
Visszatornázta magát a sörös üveg
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
A magyarországi sörpiac összességében évek óta nem változik jelentősen. A gyengülő vásárlóerőre jellemzően az olcsóbb termékek szegmense bővül, a középkategóriásoké ugyanakkor csökken. Éves szinten a hazai sörforgalom 7,5 millió hektoliter...
Tovább olvasom
A vám eltörlésétől nőtt a fogyasztás
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
2005-ben Magyarországon az égetett szeszes italok legális piaca, a korábbi évek csökkenő trendjétől némileg eltérően, a becslések szerint mintegy 1-1,5 százalékkal növekedett, és elérte a 47 millió litert. Ennek fő...
Tovább olvasom
Bővülő export, fékeződő import
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
A magyar agrártermékek kivitele az Európai Unióba történt belépésünk óta bővülő tendenciájú. Ez a folyamat 2006 első félévében is folytatódott. Jóllehet, az év első hónapjaiban gyorsabb kivitelnövekedést regisztrált a statisztika,...
Tovább olvasom
Csillagos Metro-ügyfelek
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
A kereskedelem jelentős vevőkörét a vendéglátó- és szállodaipari vállalkozások alkotják. A HoReCa szektor tagjainak beszerzési igényei nem csupán mennyiségi, hanem minőségi követelményeket is támasztanak az ágazatot ellátó forgalmazókkal szemben. Számukra...
Tovább olvasom
Instant a volumenhelyeken, pörkölt valódi az éttermekben
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
A kávé értékesítése a vendéglátásban némileg csökken, az ACNielsen adatai szerint. Egyre többet adnak el a nagy volumenhelynek számító üzletekben, mint például büfék és hasonló vegyes profilú üzletek; részarányuk a...
Tovább olvasom
Nem csak a minőség, az élmény is fontos kávézáskor
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
A kávé oroszlánrészét a kiskereskedelemben forgalmazzák, ám a HoReCa szektor sem vall szégyent: évente több mint 2 ezer tonna kávét főznek le a vendégek számára, amely 7,4 milliárd forint bevételhez...
Tovább olvasom
Új kereskedelmi igazgató a Sara Leenél
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Cserfai József (39) lett a Sara Lee Hungary Zrt. Kávé és Tea Kiskereskedelmi Divíziójának új kereskedelmi igazgatója. A vezető feladata a modern kereskedelmi csatornákkal és a hagyományos értékesítési láncokkal történő...
Tovább olvasom
Jubileumi Hoventa hasznos apróságokkal
Dátum: 2006-11-20 08:00:00
Az idei jubileumi Hoventa az érdekességek, finomítások jegyében telt. Noha egy nappal rövidebb volt a megszokottnál, látogatószámban, illetve a szakmai érdekességek, újdonságok, versenyek tekintetében hozta a megszokott színvonalat.Kettős jubileumot ünnepelt...
Tovább olvasom