Átrendezik a diszkontok a cukorkapiacot

Szerző: trademagazin Dátum: 2006. 11. 20. 08:00

Meghaladja a 15 milliárd forintot a cukorka kiskereskedelmi forgalma. Értékben 9 százalék a többlet idén 2005. augusztus–2006. júliusban, az előző évi hasonló időszakhoz képest. A piac mennyiségi bővülése 14 százalékos.A korábban évekig legkedveltebb töltött kemény cukorka elvesztette vezető helyét. Értekben 4, mennyiségben 2 százalékpontot csökkent a piaci részesedése egyik évről a másikra.
Így stabilan a töltetlen kemény cukorka mutatója a legmagasabb, mind az eladott kilók, mind a forint szempontjából.
Erőteljesen javult a gumicukor pozíciója. Mennyiségben 14-ről 19, értékben 12-ről 15 százalékra emelkedett részaránya a cukorka eladásán belül.
A gumicukornál figyelemre méltó, hogy a sokkal kedveltebb gyümölcsös íz mutatói 90 százalék alá kerültek 2005. augusztus–2006. júliusban; a másik oldalon viszont az egyéb ízesítések túljutottak a 10 százalékos határon.
Ha a teljes cukorka piacot nézzük, akkor a legnépszerűbb gyümölcsös íz részesedése valamelyest nagyobb lett, mégpedig a mentolos/friss rovására.
Változik a kiszerelt mennyiségek iránti kereslet: a legfeljebb 100 grammos egységek részesedése csökken, a 100 gramm felettieké pedig növekszik.
Összességében a cukorkák kilónkénti fogyasztói átlagára 4 százalékkal csökkent idén június–júliusban, az előző hasonló periódushoz képest. A negatív tendencia a nagy forgalmú szegmensekben érvényesült, míg a kemény cukrok némileg drágultak.
A bolttípusok között a diszkontok saját márkás kínálatukkal átrendezték a piacot. A 401–2500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése az összes cukorkánál mennyiségben 31-ről 40, csak a gumicukornál 46-ről 61 százalékra bővült.
Gumicukorból kereskedelmi márkák viszik el a bolti eladások 52 százalékát, idén június–júliusban, míg tavaly 33, két évvel korábban csak 11 százalék jutott rájuk.

Kapcsolódó cikkeink