Modern bolttípusokban adják el a szárazáru közel kétharmadát

Szerző: trademagazin Dátum: 2006. 11. 20. 08:00

A húskészítmények 175 milliárd forintot meghaladó piacából mennyiségben 12, míg értékben 23 százalékkal részesedik a száraz- és félszáraz kolbászok szegmense, 2005. július–2006. júniusban. Összehasonlításként érdekes, hogy az értékben mért mutató ugyanakkora, mint a legkedveltebb vörösáruké.Eléggé kiegyensúlyozott a különböző felvágottak, szalámik és egyebek iránti kereslet. A húskészítményeken belül az egyes szegmensek részaránya mennyiségben csak csekély, 1 százalékpontnál kisebb mértékben mozog egyik évről a másikra. Érvényes ez a száraz- és félszáraz kolbászokra is, amelyek piaci részesedése nem változott az elmúlt két év során.
A kilónkénti átlagárak változatosan alakultak. A tizenhárom kimért szegmensből nyolcnál regisztráltunk növekedést; ötnél csökkenést, egynél pedig stagnálást. A kimért száraz- és félszáraz kolbászok fogyasztói átlagára kilónként 1857 forint az idei május–júniusi adatok szerint, ami 3 százalékkal alacsonyabb az előző év megegyező időszakához képest.
Az önkiszolgáló értékesítésnél hasonlóan vegyes az összkép. Ott a száraz- és félszáraz kolbászok kilója átlagosan 2 százalékkal került kevesebbe idén május–júniusban, mint tavaly ilyenkor.
A kereskedelmi márkák viszonylag magas részaránya a száraz és félszáraz kolbá­szok szegmensében mind ez év, mind múlt év május–júniusban 28 százalék.
A bolti eladásban felülreprezentáltak a modern bolttípusok, hiszen a szárazáru értékesítéséből 60 százalék jut rajuk. A magas arány mellett is növekvő tendenciát figyeltünk meg ebben az irányban.

Kapcsolódó cikkeink