Csillagos Metro-ügyfelek
A kereskedelem jelentős vevőkörét a vendéglátó- és szállodaipari vállalkozások alkotják. A HoReCa szektor tagjainak beszerzési igényei nem csupán mennyiségi, hanem minőségi követelményeket is támasztanak az ágazatot ellátó forgalmazókkal szemben. Számukra az egy helyen történő koncentrált vásárlás, a vendégforgalomhoz igazodó ellátási lánc természetes elvárás.Mi jellemzi a hazai HoReCa szektor kiszolgálását? – többek közt erről beszélgettünk Philippe Palazzival, a Metro Kereskedelmi Kft. food beszerzési igazgatójával.
– Az őszi düsseldorfi vásárban a HoReCa szektor kiszolgálását állították az FMCG kereskedelem középpontjába. A vásárlátogatók előtt a Metro így került ismét a reflektorfénybe. Jellemezné a magyarországi Metro kapcsolatát a vendéglátóiparral?
– Úgy a food, mint a non-food területeken jelentős fejlesztésekkel igyekszünk kielégíteni vendéglátással, vendégfogadással foglalkozó vásárlóink újonnan megjelent és egyre növekvő igényeit. Az éttermi higiéniai termékek esetében nem csupán mennyiségi, de minőségbeli növekedés is megfigyelhető, amelyek a fejlődést szolgálják. Az általunk forgalmazott közismert márkák széles választéka mellett elsősorban a kisebb szobaszámmal dolgozó szállodák, panziók számára lehet hasznos az H-Line néven forgalomba hozott vadonatúj márkatermékcsaládunk. Ez azokat a kis apróságokat foglalja magába, amelyek egy helyről történő, koncentrált beszerzése nagy könnyebbséget jelenthet a vendégfogadóknak. Az egységes arculatú családnak jelenleg mintegy 50 food és 70 non-food tagja van. A higiéniai kiegészítők mellett a fürdőszobai sampontól, papucstól a kézfrissítő kendőn át a gyufáig, vagy az étkezéshez felszolgált mini vajtól a kávétejszínen, előre csomagolt cukron át a joghurtig bezárólag számtalan fogyóeszköz és kiegészítő szerezhető be. Mindez négycsillagos szállodákra jellemző minőségben és arculattal – akár minimális mennyiségben is.
– A Metro közismerten széles választékot tart hűtést igénylő termékekből. Hogyan oldották meg, hogy a vásárlás helyszínétől a tárolási pontig ne szakadhasson meg a hűtési lánc?
– Egyedülálló módon törekszünk a hűtőlánc teljessé tételére. Közismert, hogy a vendéglátásban előforduló minőségromlás egyik fő okozója az alapanyagok nem megfelelő hűtése és szállítása. A meleg nyári hónapokban nehezen megoldható, hogy a fagyasztott vagy hűtést igénylő áru a vásárlási helyről a tárolási pontig változatlan minőségben jusson el. A Metro ezért több méretben (akár 40 literes kivitelben is) kínál HACCP-követelményeket teljesítő hűtőládákat. A láda különlegessége, hogy a fedelébe elhelyezhető két darab jégakku legalább 3 órán át biztosítja a szükséges hőmérsékletet. Vásárlóink mind a 13 magyarországi Metro áruházban díjtalanul igénybe vehetik az ottani jégakku-automatát. A bedobott használt jégakku helyett a gép kiad egy mínusz 23 fokra lehűtött új akkut, ezzel távozhat a vásárló. Ez a rendszer Magyarországot megelőzően bizonyított már Franciaországban, Olaszországban és Németországban is.
– A HoReCa szektor egyik sajátos igénye, hogy a magyaros ételek mellé italkülönlegesség, például finom bor illik. A Metro kínálatában milyen pozíciót foglalnak el a minőségi magyar borok?
– A gasztronómia terén is szolgálhatunk újdonsággal, mégpedig egy olyan egyedi borválaszték piacra vitelével, amely méltó a magyarországi vendéglátásban egyre inkább teret hódító minőségi borfogyasztási trendhez. Szakembereink kifejezetten vendéglátós vásárlóink számára állítottak össze egy exkluzív, jelenleg csak a hazai Metro áruházakban beszerezhető Tokaji szortimentet. Hozzá három nyelven hozzáférhető, igényes borlapot biztosítunk, amely a tokaji borok részletes ismertetésén kívül általános információkat is tartalmaz a világhírű borvidékről. A piaci gyakorlattól eltérően nálunk a legtöbb bor esetében nincs kötelezően előírt, minimális vásárlási mennyiség. Akár egyetlen palack is megvehető, nem kell kartonokban gondolkodni.
Visszatérve az eredeti kérdéshez, a folyamatosan teret nyerő minőségi borfogyasztás minél szélesebb körű kiszolgálása érdekében vevőink számára leegyszerűsítjük a vásárlást. Katalógusaink, akciós kiadványaink mellett speciális borkínálót, úgynevezett ínyenc borkatalógust állítunk össze. Valamennyi magyarországi áruházunkban sommelier áll a vásárlók rendelkezésére, aki minden vevőnknek szakmai tanácsokkal szolgál a vásárolni szándékozott bortípusokról. A borokon kívül a minőségi borfogyasztáshoz és felszolgáláshoz szükséges összes kiegészítőt is árusítjuk. Legyen szó a szakszerű tároláshoz, minőségi szervírozáshoz szükséges eszközökről vagy hűtőkről, poharakról, nálunk minden egy fedél alatt, kényelmesen beszerezhető. Törekvésünk, hogy egyre inkább a profi felhasználók igényei felé tolódjon el a színvonal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >