Befagyott az agrártermékek értékesítése
Befagyott az agrártermékek értékesítése
Dátum: 2009-09-30 00:01:25
Áll az agrártermények piaca, a felvásárlási ár pedig igen alacsony. Hasonló a helyzet a gyümölcsöknél is. A gazdáknak már műtrágyára sincs pénzük. A napraforgót azokon a helyeken, ahol időben elvetették,...
Tovább olvasom
A Dunapack bolgár leánya a válság ellenére is terejszkedik
Dátum: 2009-09-30 00:01:00
A hazánkban papíralapú csomagolóeszköz-gyártásban piacvezető Dunapack bolgár leánycége a válságban is jól teljesít, az idén mintegy 2 millió levás eredményre számít, a tavalyi 608 ezer leva után. A leányvállalat igazgatója...
Tovább olvasom
Eddig egyetlen cég kapott élelmiszer-ipari bankgaranciát
Dátum: 2009-09-30 00:00:45
Eddig egyetlen bankgarancia-kérelmet hagyott jóvá a Magyar Fejlesztési Bank azon program keretében, amelyet a válság miatt bajba került, de egyébként életképes élelmiszer-ipari vállalkozások számára dolgoztak ki – értesült a Napi...
Tovább olvasom
Az első Magyar Termék Nagydíjas szálloda
Dátum: 2009-09-30 00:00:30
A hévízi NaturMed Hotel Carbona, mely 2004 óta minden évben elnyeri „a legjobb wellness szálloda” címet, idén a Magyar Termék Nagydíjat is kiérdemelte. A hévízi szálloda az első a turizmus...
Tovább olvasom
A kiskereskedelmi vásárlóerő a nyugati régióban magasabb
Dátum: 2009-09-29 00:03:59
A GfK Hungária Piackutató Intézet kiskereskedelmi vásárlóerő-tanulmánya alapján a legtehetősebb település Csopak, a legnehezebb helyzetben Tiszabő van. A megyék rangsorában Budapest vezet, Szabolcs-Szatmár Bereg a sereghajtó. A kétévente megjelenő GfK...
Tovább olvasom
Folyószámlatartozásunk tetemes, de csökkenő tendenciát mutat
Dátum: 2009-09-29 00:03:12
A pénzügyi felügyelet adatai alapján a hazai háztartások folyószámlahitele csökkent 2008. végéhez képest, idén júliusban így is meghaladta a 325 milliárd forintot. A korábbi évek tendenciájához képest, amikor negyedévente mintegy...
Tovább olvasom
2010-től megszünhet a termékdíj
Dátum: 2009-09-29 00:02:55
A Környezetvédelmi Minisztérium tervei szerint jövő évtől nem terhelné a boltokat a csomagolásokra kirótt termékdíj, ugyanakkor már nemcsak a gépkocsik, hanem a motorok gumiabroncsa után is meg kellene fizetni a...
Tovább olvasom
Gráf nem vár az EU-ra
Dátum: 2009-09-29 00:02:30
A magyar agrárkormányzat megelégelte az EU tehetetlenségét és előrehozza tejtermelők támogatásának a kifizetését, sőt, további támogatásokat is nyújt. Ez együtt literenként 22-24 forintot jelenthet. Az uniós bizottság 9 hónapja képtelen...
Tovább olvasom
Auchan: internetes újítás a honlapon
Dátum: 2009-09-29 00:02:00
Mintegy másfél év sikeres működés után, új formát és tartalmat bont az Auchan Magyarország Kft. vállalati honlapja, a www.auchan.hu. Az új honlap az internetes kommunikációs forradalommal óhajt lépést tartani. Az...
Tovább olvasom
Az EU szigorítaná a számlakibocsátás szabályait
Dátum: 2009-09-29 00:01:35
Az Európai Unió a pénzügyi teljesítések és számlakibocsátások eddigi túlzottan megengedő szabályrendszerének szigorítását tervezi, melynek alkalmazását valamennyi tagállam számára kötelezővé tenné. A változtatások az unió 27 tagállamának eltérő szabályozását egységesítenék,...
Tovább olvasom
A Kraft Foods ellenséges lépésre készül
Dátum: 2009-09-29 00:01:00
Az amerikai Kraft Foods arra készül, hogy ellenséges felvásárlási ajánlatot tegyen a brit Cadbury édességgyártóra. Citybeli források szerint a világ második élelmiszeripari óriáscége, a Kraft Foods ajánlata 11 milliárd fontra...
Tovább olvasom
Nem megyünk Szlovákiába
Dátum: 2009-09-29 00:01:00
Hiányoznak a magyar vendégek a szlovák szállodákból. A szlovák statisztikai hivatal adatai szerint a magyar turisták száma 2009. első félévében csaknem 40 százalékkal csökkent, bő 52 ezerről 32 ezerre. Télen...
Tovább olvasom
Kína antidömping-eljárást indít az amerikai csirkehús-import miatt
Dátum: 2009-09-29 00:00:40
Antidömping és a nem megengedett szubvenciók elleni eljárást kezdeményez Kína az Egyesült Államokból importált csirkehús esetében – jelentette be a kínai kereskedelmi minisztérium. A tárca körültekintően kivizsgálta és értékelte az...
Tovább olvasom
Tripláz a söradó Oroszországban
Dátum: 2009-09-29 00:00:22
Jövőre a jelenlegi szint háromszorosára, azaz literenként 9 rubelre (mintegy 55 forintra) növelik a sör fogyasztási adóját Oroszországban – jelentette be Alekszej Kudrin pénzügyminiszter. Az intézkedés célja a költségvetési bevételek...
Tovább olvasom
Kétszázezer hektoliternél is több energiaitalt fogyasztunk
Dátum: 2009-09-28 00:05:55
Tovább szárnyal az energiaital kiskereskedelmi forgalma, értékben mért 24 százalékos növekedéssel a 2008. szeptemberétől 2009. augusztusáig tartó időszakban meghaladta a 11 milliárd forintot – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat....
Tovább olvasom
Korrigálná a Pénzügyminisztérium az elrontott cafeteria-szabályozást
Dátum: 2009-09-28 00:04:25
Korrigálni kénytelen a kormány a nyáron megszavazott adójavaslatát, amelyben 25 százalékkal adóztatja 2010-től a cafeteriaelemeket. A jelenlegi szabályozás szerint ugyanis nem 25, hanem 58 százalékos teher sújtaná a természetbeni juttatásokat....
Tovább olvasom
Térségünk vállalatai még nem várnak fellendülést
Dátum: 2009-09-28 00:03:45
Elkészítette első régiós gazdasági hangulat-felmérését a Deloitte. A nyáron 190 nagyvállalat vezetőjét kérdezték meg a következő 6-12 hónap kilátásairól. A kutatás területe Magyarország, Románia, Lengyelország, Horvátország, Csehország és Szlovákia volt....
Tovább olvasom
Kiugró optimizmus a németeknél
Dátum: 2009-09-28 00:03:00
Németországban az elmúlt 16 hónap legmagasabb értékét produkálta a GfK piackutató intézet fogyasztói bizalmi indexe az októberi előremutató felmérés szerint. A közel 2 ezer ember megkérdezése alapján készített felmérés szerint...
Tovább olvasom
Megvenné az Unilever a Sara Lee kozmetikai üzletágát
Dátum: 2009-09-28 00:02:35
Az Unilever pénteken bejelentette, hogy megvásárolná a Sara Lee kozmetikai üzletágát. Az 1,275 milliárd eurós ügylet még a hatóságok és az európai szakszervezetek jóváhagyására vár. Az egyesülés konkrét lépéseit az...
Tovább olvasom
Keveset ér az idei szőlő
Dátum: 2009-09-28 00:02:00
A szüret félidejénél járva látható, hogy a termés a forró nyár miatt elmarad a várt 3,5 millió hektolitertől. Ám hiába kevesebb a szőlő, a magyar pincészetek nem fizetnek többet érte....
Tovább olvasom
Etikában első a Reál és a G’Roby
Dátum: 2009-09-28 00:01:30
A Tudatos Vásárlók Egyesülete által összeállított Cégmérce szempontjai alapján a legetikusabb márka az élelmiszerláncok közül a Reál és a G'Roby, bár pontszámaik szerint e cégeknek is csak közepes az etikai,...
Tovább olvasom
Bevételnövekedést várnak a Tescotól a második negyedévben
Dátum: 2009-09-28 00:01:08
A Tesco október 6-án érkező negyedéves gyorsjelentésétől a Nomura bankház elemzője 9 százalékos növekedést vár, így a társaság részvényeire vonatkozó vételi ajánlását megerősítette. Az elemző szerint a Tesco a negyedéves...
Tovább olvasom
A Saturn Mammutban terjeszkedik a Nespresso
Dátum: 2009-09-28 00:00:51
A Nespresso folytatja 2008. júniusában megkezdett terjeszkedését a kereskedelmi egységekben. Kelet-Európában elsőként, a Saturn Mammut áruházban nyit kiemelt értékesítési helyet, közel 20 négyzetméteren. A zárt rendszerű, kapszulás kávék fogyasztása a...
Tovább olvasom
CSB-System Kft.: szeminárium az élelmiszeripari vállalatirányításról
Dátum: 2009-09-28 00:00:30
„Racionalizáció és termék-nyomonkövetés integrált, élelmiszeripari vállalatirányítási rendszerrel” címmel tart a CSB-System Kft. üzemlátogatással egybekötött szemináriumot az élelmiszeripari vállalatok részére a Fino-Food Kft-nél. A rendezvényre 2009. október 1-jén, Kaposváron kerül sor....
Tovább olvasom
LIDL
Dátum: 2009-09-27 08:00:00
Gianni főzőiskolájának óráin keresztül megismerkedhetünk a Lidl széles és minőségi termékkínálátával.Ügynökség: TBWA Budapest Reklámügynökség Kft. Megrendelő: Lidl Magyarország Bt. Termék: LIDL Megjelenések: TV2, RTL Klub, Viasat3, Duna TV, F+, AXN,...
Tovább olvasom
Gianni a Lidl új reklámarca
Dátum: 2009-09-27 08:00:00
Élményvásárlás: fedezze fel hetente a Lidl új világát! – ez a koncepciója az új Lidl reklámfilmsorozatnak. Az áruházlánc 2009–2010-es kampányának főszereplője a főzőműsorokból már jól ismert Gianni Annoni.A sztárséf rengeteg...
Tovább olvasom
Megszólal a Lidl
Dátum: 2009-09-27 08:00:00
A reklámfilm kapcsán kérdeztük a Lidl képviselőit, hogy az új élelmiszertörvényre miként készülnek, megfelelnek-e a követelményeknek, és hogyan tervezik a közelgő hónapokat, a jövő évi, további expanziót. Kérdéseinkre Kovács Gergely,...
Tovább olvasom
Az év legsikeresebb promóciója 2008.: aranyérmesek
Dátum: 2009-09-27 08:00:00
A Trade magazin első alkalommal hirdette meg „Az év legsikeresebb promóciója” versenyét. A tavalyi év kiemelkedő promócióinak díjátadó ünnepségéről és a helyezéseket elért pályázatokról az előző számainkban olvashattak, ezúttal az...
Tovább olvasom
Italkategória, aranyérem: Heineken Hungária Zrt.
Dátum: 2009-09-27 08:00:00
Nagy Soproni SzámShow Az italkategória első helyezettje a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. „Nagy Soproni Szám-show” elnevezésű aktivitása lett. Tóth Gergely, a Soproni márka vezetője videóbeját-szásokkal elevenítette fel a Boros–Bochkor nevével...
Tovább olvasom
Non-food-kategória, aranyérem: Reckitt Benckiser Kft.
Dátum: 2009-09-27 08:00:00
„Foltmentes adomány” promócióNon-food-kategóri-ában, ami a háztartási vegyi árut és a kozmetikai termékeket együttesen öleli fel, a Reckitt Benckiser Magyarország Kft. Vanish márkájához kötődő, társadalmi felelősségvállalás típusú aktivitása került a dobogó...
Tovább olvasom