Jól sikerült az európai élelmiszer-kiskereskedelem az első negyedéve
Folytatódott a kilábalás a válságból a fejlett európai országok élelmiszer-kiskereskedelmében: Az első negyedévben értéket tekintve 4, mennyiségben 1 %-kal nőtt a bolti forgalom, tavaly január-márciushoz képest – állapítja meg aNielsen piackutató vállalat
Magyarországon 3 százalékkal kevesebb élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot adtak el a kiskereskedelemben január-március során, mint egy évvel korábban, mennyiséget tekintve. A tendencia némileg javuló, a tavalyi negyedik negyedévben mért mínusz 4 százalékhoz képest.
Csökkenő mennyiségi forgalmat hazánk mellett csak Csehországban, Görögországban és Törökországban regisztrált a Nielsen rendszeres, negyedévenkénti növekedési jelentése.
A legnagyobb ütemű mennyiségi növekedést a norvég (7 százalék), finn (5), portugál, svéd és szlovák piac (4-4) érte el, az első negyedévben.
Értékben Magyarországon 4 százalékkal kisebb bevételt értek el az élelmiszer-üzletek idén január-márciusban, mint a tavalyi hasonló periódusban. A múlt évi negyedik negyedév mutatója még mínusz 1 százalék volt. A megelőző időszakokban pozitív trendek jellemezték az élelmiszer-kiskereskedeelem értékben mért itthoni forgalmát.
Hazánkkal együtt csökkent a bolti forgalom, értékben a következő országokban: Csehország (3 százalékkal), Írország és Finnország (2-2), valamint Görögország és Portugália (1-1).
A fejlett európai országokban az infláció a tavalyi harmadik és negyedik negyedévi, egyformán 1,3 százalékos átlag után idén az első negyedévben 2,8 százalékra emelkedett. Kiemelkedik a török piac 21 százalékos rátája. Magyarországon a fogyasztói átlagárak 0,3 százalékos csökkenését regisztrálta a Nielsen, az első negyedévben.
Figyelemre méltó, hogy az öt nagy Nyugat-európai országban az egy hónapra jutó boltlátogatások átlagos száma némileg csökkent Olaszországban és Németországban. Az egy vásárlásra jutó költés pedig viszonylag alacsony, és alig változott, a múlt évihez képest az öt piacon, azaz Franciaországban, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >