Katicabogár diszkont, Real, Tesco, Lidl…

Katicabogár diszkont, Real, Tesco, Lidl…

Tavaly a lengyel fogyasztók derűlátóbban ítélték meg országuk gazdasági helyzetét, mint idén. A Nielsen globális felmérése során a lengyel megkérdezettek 51 százaléka értékelte úgy a múlt év második negyedében, hogy...

Tovább olvasom

A külkereskedelem a válság előtti arcát mutatja

2011. január–májusban a külkereskedelmi termékforgalom kivitelének volumene 16, a behozatalé 14 százalékkal haladta meg az előző évi szintet. A KSH legfrissebb jelentése szerint a külkereskedelmi mérleg aktívuma 883 milliárd forintot...

Tovább olvasom

Egyre többen vásárolnak különálló boltokban

Ötből mintegy két honfitársunk elsősorban különálló boltokban vásárol, bár sokszor kényszerűségből – derül ki a GfK Hungária bevásárlóközpontokról szóló idei felmérésének eredményeiből. A plázákat főként a fiatalok, a magas jövedelműek...

Tovább olvasom

Magyarországon a napi fogyasztási cikkek átlag 5 százalékkal drágultak

A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem átlagárai 5 százalékkal emelkedtek idén a második negyedévben, a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva. Ennél nagyobb arányban csak Törökországban és Finnországban drágult az élelmiszer, a háztartási vegyi áru,...

Tovább olvasom

Középpontban az élelmiszerárak

Az agrártermékek termelőiár-szintje 2011 júniusában 35,3 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 46,7, az élő állatok és állati termékeké 15,0 százalékkal emelkedett –...

Tovább olvasom

Mi, magyarok is inkább törtetők vagyunk?

Igaz-e ránk, magyarokra, ami a globális lakosság egynegyedére, hogy minket is a jólét, a státus, a hatalom, az ambíció és az önérdek mozgat leginkább? A GfK 25 országra kiterjedő, Roper...

Tovább olvasom

Kissé javuló foglalkoztatási adatok

2011 első félévében a legalább ötfős vállalkozásoknál 39 ezer fővel többen dolgoztak, mint egy évvel korábban. Velük, illetve a költségvetési intézményeknél és a megfigyelt nonprofit szervezeteknél dolgozókkal együtt az alkalmazásban...

Tovább olvasom

Lassan emelkedik az európai sertés ára

Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) és a KSH Piaci és Árinformációs Rendszer (PÁIR) adataiból kiderül, hogy az Európai Unióban a Bizottság becslése szerint tavaly két százalékkal több sertést vágtak, mint...

Tovább olvasom

Helytállni New Yorkban, XXI.

Sorozatunk „idei évadának” főszereplői – Roland, Eric és Marty – határozzák meg a Martel stílusát Az itthon jó nevet szerzett séf, Oláh Roland, több mint másfél éve dolgozik az Államokban,...

Tovább olvasom

Mindent az ízéért!

A magyar lakosság négyötöde fogyaszt kávét, 71 százalékuk használ a kávéfőzéshez valamiféle berendezést. Az áruk miatt populárisabb robusta kávék viszonylag magas koffeintartalmúak, ízviláguk szegényesebb, kesernyésebbek és többnyire őrölt formában kaphatók,...

Tovább olvasom

Mindent a halakról

Ahogy mondani szokták, „hiánypótló” az a könyv, amit a Metro Vevőakadémián mutattak be a szerzők és Haász Ákos, az akadémia vezetője. Szabó Péter halkereskedő, séf és Hoitsy György, a lillafüredi...

Tovább olvasom

Hangos sörünnep

Némi képzavarral élve a budapestiek láthatóan ki vannak éhezve a sörfesztiválokra – a budai Várban rendezett, négynapos sörünnepen esténként mozdulni is alig lehetett a tömegben. Hogy mennyire volt ez köszönhető...

Tovább olvasom

Kijózanodás után

A Magyar Szállodaszövetséget augusztustól Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségnek (MSZÉSZ) hívják – hagyta jóvá a Fővárosi Bíróság –, s a szövetség arra kéri partnereit, hogy a jövőben ezt a nevet...

Tovább olvasom

Egy ajánlás csapdái

Táplálkozás-egészségügyi ajánlás készült 2011. augusztus 1-ei dátummal a közétkeztetők számára dr. Paller Judit mb. országos tisztifőorvos aláírásával. Az ajánlás kidolgozása az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) feladata volt, amit...

Tovább olvasom

Jó családból

Hagyományos értékrend és modern gondolkodás jellemzi Gottwald Zoltánnak, a tatai Hotel Gottwald társtulajdonosának szakmai munkáját. Vallja: az igényes vendéglátásban nem elsősorban az igény generálja a kínálatot. Az MVI vezetőségi tagjával...

Tovább olvasom

Helyet a csúcson!

A Hoventáknak már hagyományosan egyik legizgalmasabb, leglátványosabb produkciója a mixerverseny. A látogatók idén sem maradnak ki a koktélkészítés mestereinek versengéséből, ezúttal egy olyan márka, a Monin neve alatt mérve össze...

Tovább olvasom

Csillagos szobatrendek a Hoventa kiállításon

A Hoventa kiállításon második éve jelentkezik a HOVENTA Csillagsziget a RIGIPS támogatásával, amelynek feladata a legújabb lakberendezési irányzatok bemutatása a szállodaipari szakembereknek. A tavalyi évben a fürdőszobatrendek kerültek reflektorfénybe. Idén...

Tovább olvasom

Újra élőmunkás cukrászverseny

Szinte már megszokott: ha professzionális gasztronómiai verseny, akkor Hungexpo! A kiállításszervező cég kifejezett hangsúlyt fektet a hazai szakmai versenyek, sőt a világversenyek és azok magyarországi selejtezői megrendezésének támogatására – mind...

Tovább olvasom

Giropizza – Európa egyik legnagyobb pizzakészítő versenye

A Hoventa szakkiállítás új, különleges színfoltja lesz az idén – ígérik a szervezők –, hogy most először pizzaversennyel várják a látogatókat. Magyarországon tartják ugyanis a Giropizza d’Europe régiós döntőjét, október...

Tovább olvasom

HOVENTISSIMA

Soha ennyi rangos program nem zajlott még a gasztronómiai és szállodaipari kiállításon, mint amennyit a szervezők az idei alkalomra terveznek. A megújult szakkiállítás új formában, új tematikával fogadja a gasztronómiai...

Tovább olvasom

Testápolás minden korra

A testápolás összetett kategóriájába a mosakodás, bőrápolás, szépítkezés kellékei tartoznak. – A gazdasági válság hatására a márkázott termékeknek óriási kihívásokkal kellett megbirkózniuk, hogy piacrészeiket szinten tudják tartani, míg a saját...

Tovább olvasom

Nőtt az eladás értékben is, mennyiségben is

A középáras termékeknek kedveznek az utóbbi évek folyamatai, így a családi, nagyobb kiszerelésű, megbízható cikkelemek kerülnek folyamatosan előtérbe. A prémiummárkák különböző akciós ajánlatokkal, ajándékokkal, nyereményjátékokkal igyekeznek megtartani piaci részesedésüket. Az...

Tovább olvasom

A drágább teák iránt nőtt a kereslet

Közeledik a tél, a tea igazi szezonja. Polchelyét azonban a hideg időszakban sem szokták megnövelni az eladótérben. Inkább gyakoribb promóciók, újdonságok jelzik a kereslet megélénkülését. A tea éves piaca meghaladja...

Tovább olvasom

Kapszulákba zárt jövő

Habár az élelmiszer-kategórián belül a kávé továbbra is az első 5 helyezett között szerepel a Nielsen felmérései szerint, az eladott mennyiség a piackutató szerint jó néhány százalékkal visszaesett. Az, hogy...

Tovább olvasom

Drágult, ezért kevésbé fogyott a kávé

A kávé az ötödik legnagyobb forgalmú élelmiszer a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között. A rangsorban a feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital után következik. Kiskereskedelmi eladásánál egyre inkább...

Tovább olvasom

Tejes siker rúdban és szeletelve

A kategória sikerének titka kettős. Egyrészt sikeresen ötvözi az egészség és kényeztetés legtöbbször egymást kizáró szempontjait. Másrészt pedig a visszafogottabb vásárlási kedv is a malmára hajtja a vizet, hiszen egy...

Tovább olvasom

Értékben tovább nőtt a kereslet a túrós rudak iránt

A hűtött szeletes édesség az egyik legnagyobb forgalmú élelmiszer. Közel 27 milliárd forintos éves piacával tizenegyedik helyen áll a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában. Ami az idei...

Tovább olvasom

Az ösztönző programok hatnak igazán a népegészségügyre

Rendkívül nagy szakmai és médiaérdeklődés kísérte az Európai Édesipari Szövetség (CAOBISCO) Budapesten rendezett közgyűlését, és az azt követő nyilvános szakmai kerekasztal-beszélgetést. Az alapanyaghelyzet mellett a KAP (Közös Agrárpolitika) és a...

Tovább olvasom

Előnyben a valódi csokoládé

A mikulás-termékkör a válság ellenére javított a tavalyi év végén, és a gyártók az idei szezon tekintetében is bizakodók. Erre okot ad, hogy a valódi tejcsokoládé részaránya évről évre nagyobb....

Tovább olvasom

Értékben 4, mennyiségben 2 százalékkal nőtt a forgalom tavaly

Két és fél milliárd forint körül hullámzott a decemberi ünnepek szezonális édességeinek kiskereskedelmi forgalma, az elmúlt három évben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. A csaknem 2,5...

Tovább olvasom
Oldal