Akkor vonzó a hazai, ha jó áron mérik

Akkor vonzó a hazai, ha jó áron mérik

Az Agrár Európa Kft. nyújtotta a termelési háttérre vonatkozó ismereteket a GfK Hungária egyedülálló kutatásához, amely a zöldség-gyümölcs fogyasztás és vásárlás részleteit tárta fel. A vizsgált 2000 háztartás vásárlási naplójába...

Tovább olvasom

Átalakulási kényszerben a zöldség-gyümölcs ágazat

A Kárpát-medence viszonylagos védettsége és a hazai nemesítésű fajták egész sora érlel páratlan ízű gyümölcsöt, zöldséget. Ezt az egyedi tulajdonságot a magyar szakemberek ízminőségnek nevezik. Erre alapozva már évek óta...

Tovább olvasom

A szomszéd kertje: szójafeldolgozás Burgenlandban

A GMO szabályozásával kapcsolatos, EU-ban zajló viták hazánkban is megosztják a szakmát, holott kereskedelmi szempontból nyugaton már megkérdőjelezhetetlen a trend: a fogyasztókat nemcsak megnyugtatja, de díjazzák is, ha egy termék...

Tovább olvasom

Változó költési szokások

Az biztos, hogy a válság meghozta az új shoppingolás korszakát. Nem is olyan régen, amikor a magyar még csak közértekbe, ábécékbe járt, egy nagyváros bírt csak el egy „éjjel-nappalit”, és...

Tovább olvasom

BDO: áfaemelés, chipsadó – uniós trendeket követ a kormány

Az Európai Unióban (EU) követett általános gyakorlathoz igazodnak a magyar kormány múlt pénteken ismertetett kiigazítási intézkedései, mivel az EU-ban is egyre gyakoribb a legmagasabb áfakulcs mellé kivetett jövedéki adó, a...

Tovább olvasom

Van igény a rendszeres megtakarításokra

A 30 és 40 év közötti lakosság 51%-a rendelkezik valamilyen megtakarítással, de a félretett pénz a legtöbb esetben kevesebb, mint félmillió forint – derült ki az OTP Alapkezelő legújabb kutatásából....

Tovább olvasom

Új üzletek a Corvinban

A hamarosan egy éves fennállását ünneplő Corvin Bevásárlóközpont szolgáltatási palettája szeptember-október hónapokban további 10 új üzlettel bővül. Az új bérlők között olyan hazai és nemzetközi márkák képviselőit találjuk, mint az...

Tovább olvasom

Bizottsági egyetértés a GMO-mentességben

Az Országgyűlés fenntartható fejlődés bizottságának hétfői ülésén az országgyűlési képviselők pártállástól függetlenül egyetértettek abban, hogy Magyarország génmódosított szervezetektől (GMO) való mentességét továbbra is fenn kell tartani. Ennek jegyében egyhangúlag fogadták...

Tovább olvasom

Veszprém térsége helyi pénzt bocsát ki

Balatoni korona elnevezéssel helyi pénzt bocsátanak ki január 1-jétől Veszprémben és térségében – mondta Porga Gyula (Fidesz-KDNP), Veszprém polgármestere hétfőn sajtótájékoztatón. Közlése szerint a hatféle címletű bankjegy Vagyóczky Károlynak, a...

Tovább olvasom

Magazin: megállíthatatlanul csökken a tojásfogyasztás?

Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) és a KSH Piaci és Árinformációs Rendszer (PÁIR) adataiból kiderül, hogy a vágósertés termelői ára a közelmúltban kissé emelkedett, a vágómarha ára a szűk kínálat...

Tovább olvasom

Támogatás a juh- és kecskejelölő elektronikus eszközökre

Szeptember 15-től november 30-ig igényelhető támogatás a juh- és kecskejelölő elektronikus eszközökre – közölte a Magyar Agrárkamara az MTI-vel. Az uniós szabályok szerint az ez év első napjától született juhokat...

Tovább olvasom

Kedvezményekkel ünnepli 40. születésnapját a Starbucks

Az idén negyvenéves kávézólánc harmincszázalékos kedvezménnyel kedveskedik vásárlóinak. A Starbucks nem csupán minőségi kávéiról és a kávézóiban eltöltött felejthetetlen percekről híres, hanem szebbnél szebb ajándéktárgyairól is, amelyek lehetővé teszik, hogy...

Tovább olvasom

A vidékfejlesztési miniszter visszaállítaná a kalocsai paprika régi rangját

A termelők és a feldolgozók összefogásával, valamint a szaktárca támogatásával vissza lehet és kell is állítani a márkanévként ma is jól csengő kalocsai paprika régi rangját – mondta a vidékfejlesztési...

Tovább olvasom

A hagyma veri a sört és a csokit, legalábbis a briteknél

A hagyma adja a „legboldogabb” ételélményt – legalábbis a briteknek -, megelőzi még a csokoládét és a burgonyaszirmot is. A zöldség győzelmét fogyasztói, vásárlói véleményezéssel vívta ki, a felmérést a...

Tovább olvasom

Telt ház a Global Partyn

A világ legnagyobb jótékonysági rendezvényének budapesti állomásán telt ház volt. A Symbol Budapesthez befolyt összeget a Madarász utcai gyermekkórház Gyermekkor Alapítványa kapja. A válság ellenére szerencsére még itthon is akadnak...

Tovább olvasom

A fehér gyümölcsök és zöldségek csökkentik a szélütés kockázatát

A sok fehérhúsú gyümölcs és zöldség fogyasztása védhet a szélütés ellen – idézte holland kutatók megállapítását pénteken a BBC hírportálja. A tanulmányban 20 ezernél több felnőtt egészségét követték nyomon tíz...

Tovább olvasom

Skandináv valóságshow-k népszerűsítik a Balatont

Egy hónapon át svéd és norvég valóságshow-t forgatnak a Balaton-felvidéken: a szeptember végéig tartó, Mesterek mestere címet viselő műsor felvételein egykori svéd és norvég élsportolók küzdenek meg egymással. Az összesen...

Tovább olvasom

A kkv-k kivárnak a SZÉP kártyával

Továbbra is komoly szerepet kapnak a vállalkozások életében a béren kívüli juttatások, mivel a hazai kkv-k többsége a következő egy évben is beépíti azokat a juttatási rendszerébe – írja a...

Tovább olvasom

Kóstoló a mediterrán válságból

Mindjárt első este találkozom a mediterrán adósságválság egyik közjátékával. Amikor szállásomra, az egyetemi kollégiumhoz indulok, kiderül, hogy a 4-es villamos rövidített útvonalon jár. Magyarázatot nem adnak. Kerülni kell, és többször...

Tovább olvasom

FMCG-világkongresszus Barcelonában, 2. rész

– Önök itt hangsúlyozzák, hogy mennyire fontos a gyártók és kereskedők együttműködése. Közben például Norvégiában rosszabbodott a két oldal képviselőinek viszonya az elmúlt három-öt évben, és egyre keményebben tárgyalnak egymással....

Tovább olvasom

BNI Juliális – család és üzlet egy helyen

A nyár a fesztiválok és a családi napok ideje, széles palettáról válogathatnak azok, akik családi programot keresnek hétvégére. A rendezvényeken hagyományosan cégek is jelen vannak, arra azonban eddig nem volt...

Tovább olvasom

Szicília: kereskedelem és gasztronómia dél-olasz módra

Imádok utazni. Új országok, emberek, szokások, boltok, termékek. A vásárlás külföldön nemcsak szükséges teendő, hanem élmény és szórakozás egyben. Nem feltétlenül kell beszélni a nyelvet, a testbeszéd, az alapvető szavak,...

Tovább olvasom

Munkaerő-piaci körkép az FMCG-szektorban

Naponta figyelemmel kísérem a gazdaság, a piac változásait bemutató kiadványokat, hírleveleket, amelyekből értesülhetek arról, hogy a fogyasztói árak nőnek, a lakossági hitelmegterhelések az egekig nyúlnak – és a munkaerőpiac is...

Tovább olvasom

Digitalizálás a régióban

Egy átlagos boltban a termékek 6 százalékánál nem megfelelő ár szerepel. Statisztikák bizonyítják, hogy a vásárlók 15 százaléka nem veszi meg a terméket, amennyiben nincs a polcon a termék ára...

Tovább olvasom

Az USA lakosságának fele elhízott lesz 2030-ra

A The Washington Post augusztus 26-i online kiadása a Lancet című brit orvosi lapra hivatkozva azt közölte, hogy a jelenlegi élelmiszer-szabályozás és környezet fenntartása esetén az USA lakosságának fele elhízott...

Tovább olvasom

A hölgyek értékelik, ha a márkák megszólítják őket

A Frito-Lay (Lays chips) és a Harley-Davidson is azon márkák közé tartozik, amelyek a leghatékonyabban kötötték magukhoz a női fogyasztókat az USA-ban, az elmúlt évben. Az NBCUniversal nőkkel foglalkozó divíziója...

Tovább olvasom

A kereskedőknek érzelmi kötődést kell kialakítaniuk vásárlóikban

4200 fős mintán végzett kutatása alapján azt állítja a Motista (USA), hogy a kereskedőknek a hagyományosan bevett tematikákon túl kell lépniük, és a vásárlókat valóban érdeklő motívumokat megértve érzelmi kötődést...

Tovább olvasom

A hazai POPAI jelenti

A Laurel cégcsoport lett a második magyar POPAI Awards POP verseny támogatója. A Laurel vezetői különdíj felajánlásával és a nyertes pályamű(vek) kiállításával (a Laurel Retail Konferencia 2011-en, 2011. november 9–10-én,...

Tovább olvasom

Nielsen: A közösségi háló használói aktívabbak a vásárlásban

Egyre többen mennek fel első sorban azért az internetre, hogy valamelyik közösségi hálót használják. A közösségi hálók és blogok használói aktívabban élnek, vásárolnak és nyilvánítanak véleményt, mint az átlagos internetezők....

Tovább olvasom

További lehetőségek nyílnak a kkv-k előtt

Az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) és a Kárpát-medencei Gazdasági Térség elősegíti, hogy a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások előtt további fejlődési lehetőségek nyíljanak – hangsúlyozta Szűcs György, az Ipartestületek Országos...

Tovább olvasom
Oldal