Digitalizálás a régióban
Egy átlagos boltban a termékek 6 százalékánál nem megfelelő ár szerepel. Statisztikák bizonyítják, hogy a vásárlók 15 százaléka nem veszi meg a terméket, amennyiben nincs a polcon a termék ára vagy kiderül, hogy rossz áron volt kitéve. A polcon és a kaszánál tapasztalt eltérő árak miatt több vásárlói konfliktus alakul ki a pénztáraknál. Hosszú távon a vásárlói bizalomvesztés bevételkieséssel jár, az esetleges fogyasztóvédelmi bírságokról nem is beszélve.
Ma azonban, 2011-ben mindez egyre kevesebb helyen okoz problémát, és már csak a boltok emlékeiben élnek a fogyasztóvédelem által kiszabott büntetések a polcon és fizetéskor tapasztalt árkülönbségek miatt. Az ok: a Pricer elektronikus polccímke terjedése.
Az utóbbi időben Közép-Kelet-Európában is számos üzletben megjelent a Szintézis Informatika által telepített Pricer elektronikus polccímke – a folyamatos bővülésnek több oka is van.
Az elektronikus polccímkék piacán világszerte 60 százalék feletti részesedéssel rendelkezik a svéd Pricer vállalat. Stabil működés és számos hasznos tulajdonság jellemzi, ami más rendszerekből hiányzik, például ez az egyetlen rendszer, amely meg tudja mondani, hány polccímke van az eladótérben. Ezáltal az emberi hibák kiküszöbölhetőek, a raktárakban, irodákban felejtett címkéket a rendszer kiszűri.
Kétirányú forgalmat bonyolít, így amint a rendszerben ármódosítást hajtottunk végre, az új ár megjelenik a polckijelzőn is. Ha a digitális árcímke nem igazolja vissza az ármódosítást (például a polccímke véletlenül a dolgozó zsebében maradt), akkor a rendszer figyelmeztet. Emellett a Pricer a piacon a leggyorsabb polccímkerendszer (50 000–200 000 címkefrissítés/óra), mely akár 20-szor nagyobb sebesség a rádiófrekvenciához képest.
A rendszer számos kényelmi funkciót tudhat magáénak. A címkén egyszerre tud megjelenni az eurós és a helyi valutában lévő ár, valamint az akciós ár is. Manapság elterjedt, hogy a pékárukat a nap végén fél áron vagy még kedvezőbb árakon adják; az átárazás a pékosztályon akár egy perc alatt megoldható, és az új ár azonnal megjelenik a kijelzőn, jelentős nyomtatási és címkézési költséget megtakarítva.
A Pricer címkéről leolvasható, mennyit adtak el adott termékből adott idő alatt, így olyan információkhoz juthatunk, mint az árkedvezmény hatása az eladásokra. Láthatjuk, mennyi termék található még a polcokon vagy akár a raktárban, mennyi a nyitott rendelés. A boltzárás után megjeleníthetők a készletinformációk a polccímkén, így megkönnyítve az árufeltöltést és a raktározást is.
A Pricer térhódítása Közép-Kelet-Európában
A svéd Pricer vállalat több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik az elektronikus polccímke fejlesztésében. A cég több mint 40 ország 200 különböző kiskereskedelmében több mint 80 millió polccímkével van jelen. Fő partnerei a Metro, a Carrefour, a Praktiker, a Spar, a Cora, a Macy’s, a Delhaize-csoport és a Casino France.
A Pricer Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Romániában is terjed, ebben a régióban a svéd vállalat a piacvezető, megközelítőleg 80 százalékos részesedéssel rendelkezik. Az élelmiszerüzletektől kezdve a barkácsáruházakon át a műszaki boltokig, patikákig mindenféle kereskedelmi egységben elégedetten használják. A régióban már több mint 500 ezer digitális árkijelző mutatja az árakat évek óta. A terjedést megkönnyítik az európai uniós pályázati lehetőségek, amelyek nagyban lecsökkentik a bekerülési értéket.
Jelenleg a Szintézis csapata 6 rendszer installálását végzi, melyek között multinacionális cégek üzletei is megtalálhatók. A Szintézis Informatikai csoport építette ki az első kültéri polccímkerendszert a Praktiker számára. Erre még sehol a világon nincs példa, maga a Pricer is díjazta az ötletet.
Szlovákiában gyógyszertárban és több exkluzív pálinkaboltban működik már az elektronikus polccímke, most pedig egy nagy élelmiszerlánc egyik üzletében kezdődik a bevezetési projektje, melyet a jövőben továbbiak követnek majd. Romániában egy METRO áruházban és egy Apple szaküzletben használják sikerrel.
2011-ben debütált a Pricer címke Csehországban is, ahol jelenleg egy vegyesáru-üzletben tesztelik a rendszert, és a pozitív visszajelzések alapján itt is további, ESL-t használó boltnyitások várhatók. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >