Magazin: megállíthatatlanul csökken a tojásfogyasztás?
Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) és a KSH Piaci és Árinformációs Rendszer (PÁIR) adataiból kiderül, hogy a vágósertés termelői ára a közelmúltban kissé emelkedett, a vágómarha ára a szűk kínálat és az élénk külpiaci kereslet hatására jelentősen növekedett az első félévben 2010 azonos időszakához képest. A KSH adatai szerint az élő marha exportmutatója a csaknem 60 százalékos bővülés miatt jelentősen javult az év első négy hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva. A kivitel zöme, 68 százaléka Törökországba irányult. Ettől függetlenül a marhahús külkereskedelmének egyenlege romlott, ugyanis az import 57 százalékkal növekedett.
Az USA-ban a Tojástermelők Szövetsége és az Egyesült Államok Humánus Társadalomért Szervezete megállapodott a tojástermelés új szövetségi szabályozásának közös kidolgozásáról. Az elkészült tervezet számos hasonlóságot mutat az uniós jogszabályokkal. Elfogadása esetén másfél évtized állna a termelők rendelkezésére a végrehajtásához. Az EU-ban az elmúlt évekhez képest korábban kezdődött az étkezési tojás csomagolóhelyi árának emelkedése. Az Egyesült Királyságban a termelési költségek és a fogyasztói árak emelkedése ellenére a tojástermelők bevételei csökkentek 2011-ben.
Magyarországon az étkezési tojás belföldi értékesítése 16 százalékkal, a csomagolóhelyi értékesítési ára 14 százalékkal volt alacsonyabb 2011. I. félévben 2010. I. félévéhez viszonyítva. Legkisebb mértékben a tálcás kiszerelésű L-es tojás volumene mérséklődött (-1,5 százalék), ugyanakkor a dobozos kiszerelésű L-es tojásé a harmadával esett vissza. Az M méretosztályból a tálcás kiszerelés értékesítése jobban csökkent (-23 százalék), mint a dobozosé (-13 százalék).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >