A drágább teák iránt nőtt a kereslet
Közeledik a tél, a tea igazi szezonja. Polchelyét azonban a hideg időszakban sem szokták megnövelni az eladótérben. Inkább gyakoribb promóciók, újdonságok jelzik a kereslet megélénkülését.
A tea éves piaca meghaladja a 13 milliárd forintot. Bolti eladása értékben 2 százalékkal nőtt 2010. december–2011. májusban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ugyanakkor mennyiséget tekintve nem változott az értékesítés. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Az értékben mért növekedés fő oka, hogy a fogyasztók többet vásároltak drágább teákból. Figyelemre méltó, hogy amíg a fogyasztók jelentős része igyekszik spórolni élelmiszer vásárlásánál is, addig a teánál éppen ellenkező trendeket is látunk.
A vásárlók egy rétege számára mind fontosabbak az átlagosnál drágább zöld és valódi gyümölcsteák. Ez a két szegmens, a gyógyteákkal együtt, már nemcsak értékben, hanem mennyiségben is a piac több mint felét teszi ki. Legnagyobb szegmens persze továbbra is a hagyományos fekete tea.
A bolttípusok között a koncentrálódás mértéke változatlan. A 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre jutott, értéket tekintve, a forgalom 61 százaléka a legutóbbi félév során, ahogyan a tavalyi hasonló időszakban is.
A tea gyártói márkái igen erősek. Az értékben mért eladásokból 89 százalék jutott rájuk tavaly. Igaz, egy évvel korábban ez az arány 92 százalékot ért el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >