Mi, magyarok is inkább törtetők vagyunk?
Igaz-e ránk, magyarokra, ami a globális lakosság egynegyedére, hogy minket is a jólét, a státus, a hatalom, az ambíció és az önérdek mozgat leginkább? A GfK 25 országra kiterjedő, Roper Reports® Worldwide felméréséből kiderül: az elmúlt néhány év alatt enyhén nőtt a Törtető és az Önirányító csoportok súlya a világban. Mindez alátámasztja feltételezésünket, miszerint az emberek egyre jobban törekednek az egyéni érdekeik érvényesítésére.
A hatalom és a státus elérése az egyik legfontosabb hajtóerő az ázsiai térségben. A Törtetőnek nevezett fogyasztói csoport számára alapvető az önérdek érvényesítése, a minél magasabb társadalmi státus elérése, még akár úgy is, hogy az ide vezető úton másokkal szembe kell szállni. Tipikus ez a viselkedésforma a Távol-Keleten; az utóbbi 10 évben Kínában nőtt kiugróan a Törtető csoport aránya.
Az angolszász világban ezzel szemben már nem a hatalom a legfontosabb összetartó erő. Az elmúlt évtizedekben vezető hajtóerővé vált az élvezet, és az emberek, a humánum dimenziója. Ennek eredményeként az Egyesült Királyságban a család, a baráti kötelékek, a stabil személyes kötődések váltak elsődlegessé, és a Gondoskodók szegmense a legnagyobbá. Az Egyesült Államokban a szabadság, az élet élvezete, az izgalom a legfontosabb értékek, és így ott az Élménykeresők és Önirányítók csoportja a legbővebb.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >