‘The most successful promotion of 2016’ – gold medal and special award winners

By: Trademagazin editor Date: 2017. 08. 30. 06:35

The competition was held for the ninth time and the winners were presented on the trade day that took place in Budavári Fortuna Restaurant on 6 April 2017. This year there were 40 entries in 6 categories (food, non-food, retail, drink, HoReCa, online). In Hungary the share of buying in promotion is 29-30 percent from total FMCG spending. When it comes to prize games, shoppers prefer guaranteed gifts of smaller value and they don’t really like uploading AP codes. Consumers like those promotions the most that give them some kind of experience. As for online presence, Facebook is a comfortable platform to use, but companies shouldn’t forget that not everyone is present in social media. Experience shows that promotions targeting children and parents, especially the ones that involve and motivate them, are the Jolly Jokers of campaigns, while the older generation can be reached most easily via eating-related promotions. Today it is essential to use 21st-century technological solutions in campaigns. //

FOOD category
1. FrieslandCampina Hungária Zrt. / Pöttyös – Olimpiai szurkolói kártya

2. MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. / Nyerő hazai termékek

3. Nestlé Hungária Kft. / Nyerj egy tehenet!

3. Republic Group Kft. / Bírni fogod! – Danone Actimel & Budapest Bakering

Non-FOOD category
1. Henkel Magyarország Kft. / Party With Style!

2. Target Sales Group Kft. / Inecto Naturals

3. SPAR Magyarország Kft. és a SPICE Communication Kft. / SPAR Kreatív koncepció

Retail category
1. Rossmann Magyarország Kft. és a HumanTelex Reklámügynökség / Horgonyt fel!

2. SPICE Communication Kft. és a SPAR Magyarország Kft. / Mesébe illő osztálykirándulások!

2. Rewart Kft. és a Penny Market Kft. / Nyerjen a 20 éves PENNY-vel!

3. Reinas Consulting Kft. / Nyerjen és nosztalgiázzon a SPAR-ral!

DRINK category
1. Rewart Kft. és a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. / Coca-Cola – Netre szomjazol? 2.0

2. HD Group Kommunikációs Ügynökség / Jack Daniels Virtual Reality

3. Coca-Cola HBC Magyarország Kft. / Szurkoljunk együtt! – EURO 2016

HoReCa category
1. We Are Reklámügynökség Kft. / Jack Daniel’s 150 Pop Up Bar

2. HD Group Kommunikációs Ügynökség / Zwack Unicum kóstoltatás

3. Coca-Cola HBC Magyarország Kft. / Kinley nights

ONLINE category
1. SPAR Magyarország Kft. és a Greenroom Kft. / Regnum HentesMese

2. SPAR Magyarország Kft. és a Reon Digital Kft. / Varázsvihar

3. SPAR Magyarország Kft. és a Greenroom Kft. / Falvédő tervező

Special award
TMK különdíj  – Nestlé Hungária Kft. / Cheerios Oats

Popai különdíj – The Continuity Company AG (TCC) / Disney Pixar Plüssök