„Az év legsikeresebb promóciója 2016” nyertesei és különdíjasai

Szerző: jungandrea Dátum: 2017. 08. 30. 06:35

A korábbi évek hagyományainak megfelelően szeptemberi lapszámunkban kerülnek bemutatásra a Trade magazin szervezésében megrendezésre kerülő „Az év legsikeresebb promóciója” verseny nyertesei és különdíjasai.

kilencedik alkalommal meghirdetett viadal győztes pályamunkáinak bemutatására 2017. április 6-án a Budavári Fortuna Étteremben megrendezett szakmai napon került sor. Az idén hat kategóriában (food, non-food, kereskedelmi, ital, HoReCa, online) összesen 40 pályamunka nevezett, és szakmai szemmel vizsgálva összegzésként megállapítható, hogy továbbra sincs általános jó tanács abban a tekintetben, hogy mitől lesz egy promóció igazán sikeres a fogyasztók körében. Ennek ellenére mégis van néhány olyan szempont, amelyet érdemes figyelembe venni egy-egy új promóció koncepciójának megalkotása során.

A trendek azt mutatják, hogy a teljes FMCG-költésből a promóciós vásárlás aránya Magyarországon 29-30%, amely évek óta stabilnak tekinthető. Általánosságban elmondható, hogy a nyereményjátékok során a fogyasztók a kisebb értékű, de biztos ajándékokat kedvelik, hiszen úgy érezhetik, hogy nagyobb esélyük van megnyerni és nem ez vezet bizalomvesztéshez. A blokkon lévő AP-kód feltöltése egyre kevésbé vonzó, és a játékosok tehernek élhetik meg. Nagyon kedveltek azonban a közösségi élményt nyújtó promóciók, hiszen a közösen átélt élményeknek nagyon erős hatása van. Jól látható, hogy egy kevésbé ismert márka esetében a több termék megvásárlására ösztönzés nem szerencsés megoldás. A kommunikációban kiemelkedő szerepet kap a szinergia az összes találkozási ponton. Megfigyelhető, hogy az online térben is fontos az újítás és újszerűség szerepe a promóciók esetén. A Facebook kényelmes megoldást jelent, de megosztó is lehet, mert nem mindenki van jelen a közösségi média platformokon. A webes jelenlétet tekintve a bloggerek és vloggerek szerepe ma már elvitathatatlan.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyermekeknek szóló és a gyermekes szülőkre célzott involváló és ösztönző promóciók igazi jolly joker-nek számítanak, míg az idősebb generációt az étkezésekhez köthető promóciók kapcsán érhetjük el sikeresen. A fogyasztók értékelik az egyszerűségre törekvő, jól felépített, strukturált megoldásokat. A promóciók tervezésekor fontos figyelembe venni, hogy a fiatal generáció mindent azonnal akar, de nem szeretne érte sokat tenni. Ma már elengedhetetlen a 21. század technikai vívmányainak bevonása és alkalmazása, és minden pozitív élmény mellett az erőfeszítéseknek a vásárlásban is realizálódniuk kell. A 2016 év legsikeresebb promóciói kiválóan támasztják alá az alábbi megállapításokat, és további sikeres kampánymegoldásokat kívánunk a jövő évre is. //

Élelmiszer kategória
1. FrieslandCampina Hungária Zrt. / Pöttyös – Olimpiai szurkolói kártya

2. MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. / Nyerő hazai termékek

3. Nestlé Hungária Kft. / Nyerj egy tehenet!

3. Republic Group Kft. / Bírni fogod! – Danone Actimel & Budapest Bakering

Non-Food kategória
1. Henkel Magyarország Kft. / Party With Style!

2. Target Sales Group Kft. / Inecto Naturals

3. SPAR Magyarország Kft. és a SPICE Communication Kft. / SPAR Kreatív koncepció

Kereskedelmi kategória
1. Rossmann Magyarország Kft. és a HumanTelex Reklámügynökség / Horgonyt fel!

2. SPICE Communication Kft. és a SPAR Magyarország Kft. / Mesébe illő osztálykirándulások!

2. Rewart Kft. és a Penny Market Kft. / Nyerjen a 20 éves PENNY-vel!

3. Reinas Consulting Kft. / Nyerjen és nosztalgiázzon a SPAR-ral!

Ital kategória
1. Rewart Kft. és a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. / Coca-Cola – Netre szomjazol? 2.0

2. HD Group Kommunikációs Ügynökség / Jack Daniels Virtual Reality

3. Coca-Cola HBC Magyarország Kft. / Szurkoljunk együtt! – EURO 2016

HORECA kategória 
1. We Are Reklámügynökség Kft. / Jack Daniel’s 150 Pop Up Bar

2. HD Group Kommunikációs Ügynökség / Zwack Unicum kóstoltatás

3. Coca-Cola HBC Magyarország Kft. / Kinley nights

Online kategória
1. SPAR Magyarország Kft. és a Greenroom Kft. / Regnum HentesMese

2. SPAR Magyarország Kft. és a Reon Digital Kft. / Varázsvihar

3. SPAR Magyarország Kft. és a Greenroom Kft. / Falvédő tervező

Különdíjak
TMK különdíj  – Nestlé Hungária Kft. / Cheerios Oats

Popai különdíj – The Continuity Company AG (TCC) / Disney Pixar Plüssök

Kapcsolódó cikkeink