Magazin: Több kiállító és több látogató volt az idei Sirha szakkiállításon

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2020. 04. 03. 07:39

Szakmailag és üzletileg is sikeresnek bizonyult a 2020. február 4–6. között megszervezett Sirha Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás. A Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban az előző rendezvényhez képest 12%-kal több, mintegy 24 000 látogató volt kíváncsi a gasztronómia, az élelmiszeripar, a pék- és cukrászipar, a szálloda- és vendéglátóipar, valamint a csomagolóipar újdonságaira. A kiállítás hivatalos lapja idén is a Trade magazin volt.

A Sirha Budapest jelentősége folyamatosan növekszik. Ezt jelzi, hogy idén már több mint 300 kiállító vonultatta fel termékeit, szolgáltatásait, innovációit. Közülük csaknem minden harmadik külföldről érkezett. Az is a fejlődést mutatja, hogy a két évvel ezelőttinél 12 százalékkal több látogató érkezett a szakkiállításra.

– Az erősödő magyar gazdaság és az emberek növekvő jövedelme az élelmiszeripar lehetőségeit is bővíti. Folyamatosan nő a vásárlói tudatosság és az igény a megbízható, magasabb minőségű élelmiszerek iránt – mondta el a kiállítás megnyitóján Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár.

Hozzátette, hogy a kormány stratégiai ágazatként kezeli az élelmiszeripart, és a korábbi időszakhoz képest nagyobb támogatásban részesíti az iparágat. Az egyik legfontosabb célja ugyanis az, hogy a Magyarországon megtermelt alapanyagokat minél nagyobb arányban itthon dolgozzák fel.

– A magyar gazdaság és benne az élelmiszeripar most szerencsére azt a korszakát éli, amelyben egyre több vállalkozó elhiszi és megmutatja, hogy elérhet magasabb termékminőséget, piacra vezethet új terméket, bevezethet környezetbarát csomagolást, növelheti az élelmiszer-biztonságot, megcélozhat új piacokat – mondta Zsigó Róbert.

Az iparág rohamos fejlődését és az innovatív megoldások előtérbe kerülését jelzi a Hungexpo Zrt. és a Trade magazin negyedik alkalommal megrendezett Sirha Budapest nemzetközi innovációs termékverseny sikere. A verseny célja, hogy a kiállítók bemutathassák a két kiállítás közötti időszakban piacra vezetett innovatív termékeiket és szolgáltatásaikat. Az idei megmérettetésre 39 pályázat érkezett, sőt idén először egy diákverseny is bevonásra kerül, és egy különdíjat is megítélt a zsűri.

SirhaBudapest-2020február

Workshopok, bemutatók, üzleti találkozók

A kiállítással és versenyekkel egy időben a Sirha Budapest számos szakmai programnak adott otthont.

A Trade magazin szervezésében bemutatkozó Future Store, a Jövő Áruháza már a kezdetektől fogva visszatérő eleme a kiállításnak. Ezúttal három kereskedelmi koncepció mentén mutatták be a trendeket.

A Sirha Budapest fontos fóruma a nemzetközi kapcsolatépítésnek, melyet az Európai Unió egyetlen és egyben a világ legnagyobb üzletfejlesztési hálózata, az Enterprise Europe Network, a PRIMOM Alapítvánnyal közösen megszervezett nemzetközi üzletember-találkozó eseményével támogatott 2020-ban is. Igen sikeresnek bizonyultak az előzetes regisztrációhoz kötött félnapos üzleti rapid meetingek, amelyek célja az volt, hogy elősegítse az európai kis- és középvállalkozások nemzetközi kapcsolatainak bővítését a Sirha Budapesten. Az előzetes adatok szerint idén 128 résztvevő összesen 196 találkozót bonyolított le, melyből 108 volt nemzetközi relációjú.

SirhaBudapest-BusinessCafé-2020február

Magyarország vezető laboratóriumának, a Wessling Hungary Kft.-nek a szervezésében rendezték a kiállítás idején a Hogyan gyártsunk jobb élelmiszert? – Laboratóriumi vizsgálatok a finom, biztonságos és versenyképes termékekért című szakmai tanácskozást.

A Sirha Budapest kiemelt szakmai partnere a Metro Kereskedelmi Kft., kiemelt médiatámogatója a Trade magazin volt.

A Hungexpo és szakmai partnerei legközelebb 2022 tavaszán rendezik meg a Sirha Budapest kiállítást.

 

Konferencia az élelmiszer-biztonságról

Az élelmiszer-biztonság témakörét körbejárva szervezett minikonferenciát a Wessling a Sirha kiállításon a célból, hogy hasznos tanácsokat adjanak az élelmiszeripar szereplőinek.

Dr. Szigeti Tamás János, a konferenciát szervező WESSLING Hungary Kft. üzletfejlesztési igazgatója előadásában arról beszélt, milyen anyagok oldódnak ki a csomagolásból az élelmiszerbe, és hogyan lehet ennek veszélyét csökkenteni. Az előadó arra is rámutatott a gyártók és forgalmazók, valamint a fogyasztók számára, hogy a kis kiszerelésű termékekben nagyobb koncentráció alakulhat ki a kioldódó vegyületekből, mint a nagy kiszerelésűekben.

Kötelesné dr. Suszter Gabriella peszticid-analitikai csoportvezető a növényvédő szerek jelentette kockázatokról beszélt. Az egészségügyi kockázaton túl a peszticidek a megengedett határérték feletti jelenléte az élelmiszerekben komoly veszteséget okozhatnak a gyártónak, forgalmazónak, hiszen a kifogásolt tételeket tilos forgalomba hozni.

Kelemen Flóra laboratóriumi mérnök előadásában rámutatott, hogy a magyar emberek étrendjében nagy súllyal szerepel a gabonafélékből készült ételek fogyasztása. A mikotoxinok (a mikroszkopikus gombák toxinjait) káros élettani hatású szennyezői élelmiszereinknek és a takarmányoknak, azonban csak speciális eszközökkel lehet azokat detektálni. A toxinokat az élelmiszerekből eltávolítani nem lehet, így az ellenük való védekezés terén a megelőzésre kell tenni hangsúlyt.

A modern laboratóriumokban bizonyos mikrobiológiai vizsgálatok akár már 24 órán belül is elvégezhetők, ami jelentős segítséget jelent az élelmiszeripar szereplői számára – hangsúlyozta Gasparikné dr. Reichardt Judit mikrobiológiai osztályvezető.

A modern genomikai eszközök azt teszik lehetővé, hogy teljes bakteriális genomokat gyorsan és hatékonyan analizálhassanak, illetve a bennük található genetikai markerek alapján a mikróbákat összehasonlíthassák – mondta el Micsinai Adrienn a többek között molekuláris biológiai és GMO-vizsgálatokat is végző BIOMI Kft. ügyvezetője.

Kiállítói Marketing Díjat kapott a Future Store

A Magyar Marketing Szövetség idén először hirdette meg a Sirha Budapest 2020 kiállítói számára a Kiállítói Marketing Díjat. A Bírálóbizottság a Trade magazin Future Store standját találta a legérdemesebbnek a díjra a pályázók közül.

– A meghirdetett pályázatra értékes pályázatok érkeztek, bizonyítva a pályázók szakmai motiváltságát, és azt, hogy fontos marketingeszköznek tekintik a kiállításon való részvételt – mondta a díjátadáson dr. Totth Gedeon, a Magyar Marketing Szövetség Bírálóbizottságának elnöke. – Jó helyre került a díj, a győztes pályázatával, standkivitelezésével és különösképpen a standon nyújtott teljesítményével méltán viheti haza elsőként a Magyar Marketing Szövetség által alapított díjat.

Kiállítói Marketing Díjat kapott a Future Store-TradeMagazin-SirhaBudapest2020

A pályázat kiírásával a Magyar Marketing Szövetség a kiállítók marketingorientációjának az erősítéséhez, a kiállításokon történő részvétel szakmai színvonalának a növeléséhez, olyan kiállítási megjelenések ösztönzéséhez kíván hozzájárulni, amelyek példaként szolgálhatnak, a területen még kevésbé jártas cégek számára, hozzájárulva ezzel marketingkultúrájuk erősítéséhez, marketingmunkájuk hatékonyságának a növekedéséhez, hangsúlyozta dr. Totth Gedeon.

– Büszkék vagyunk, hogy mi nyertük el elsőként a Díjat – mondta Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője a február 4-én átvett díj kapcsán. – Az idén 10 éve indult projektben mára már közel 650 négyzetméteresre nőtt a jövő kereskedelmi megoldásait, innovatív FMCG-termékeit és a vásárlók elégedettségét és lojalitását növelő szolgáltatásokat bemutató Future Store stand, a Jövő Áruháza. Bízunk benne, hogy 2022-ben hasonlóan magas színvonalon szervezett standon várhatjuk Partnereinkkel a megközelítően 1000 főnyi szakmai érdeklődőt.

Veres István főzhet a Bocuse d’Or európai döntőjén

A Sirha legnagyobb érdeklődéssel várt eseménye, mint rendszerint, most is a Bocuse d’Or hazai döntője volt. A magyar Bocuse-történelem eddigi legkiélezettebb versenyén a részt vevők a Bocuse szellemiségnek megfelelő versenyétellel készültek. A csapatoknak a szokásos módon két ételt kellett elkészíteniük, 5 óra 35 perc alatt – egy meleg előétel jellegű halételt és egy meleg főfogás jellegű húsételt.

Veres István főzhet a Bocuse d’Or európai döntőjén

A győztes a legjobb eredménnyel a döntőbe került Veres István, a Babel Budapest séfje lett, így – elvben – ő és Molnár Bence (commis) képviseli Magyarországot a tallinni európai döntőn májusban. Veresék a Hunguest Hotel Aqua-Sol (Kelemen Roland és Fenyő Nándor), valamint a Societé (Haraszti Zsolt és Kocsis Patrik) csapatát előzték meg a döntőben.

A fenntarthatósági különdíjat és a legjobb halételért járó díjat Kelemen Roland, a legjobb konyhai munkának járó díjat Veres István kapta. A legjobb csapatmunka díját, valamint a legjobb hústálért járó díjat Haraszti Zsolt vehette át, a legjobb commis-nak járó díj Molnár Dávidé lett.

Veres István főzhet a Bocuse d’Or európai döntőjén

Széll Tamás rövid összegző beszédében elmondta, hogy nagyon komoly fejlődést lát a hazai Bocuse történetében, minden alkalommal színvonalasabb versenynek lehetünk tanúi. Könnyid László, az MTÜ turizmus stratégiai vezérigazgató-helyettese hozzátette, jó látni, hogy nagyon komoly utánpótlás van a magyar idegenforgalomban és vendéglátásban. Veres István első nyilatkozatában így fogalmazott: Nem hiszek a tökéletességben, a fejlődésben hiszek.

Közétkeztetési Szakácsverseny 2019–2020

Február 6-án a Sirha Budapest kiállítás versenyhelyszínén mérte össze tudását a Közétkeztetési Szakácsverseny 2019–2020 12 döntős csapata. A teltház előtt zajló megmérettetés a Hungast Pécs csapatának győzelmével zárult. A verseny versenyfogása a lecsó volt, tematikája pedig: a nyári ételek a hagyomány és a megújulás jegyében: Tradicionális hazai nyári ízeket képviselő, a közétkeztetésben is elkészíthető, felnőtteknek szánt, 3 fogásos ebédet kellett tervezni és tálalni a modern gasztronómia jegyében, nettó 550 Ft/adag nyersanyagköltséggel.

Közétkeztetési Szakácsverseny 2019–2020

A Nébih, a Közétkeztetők és Élelmezésvezetők Országos Szövetsége, valamint a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség közös szervezésű eseménye bővelkedett a látványosságokban. A döntősök munkáját és az élelmiszer-biztonsági szabályok betartását konyhai zsűri figyelte Vomberg Frigyes irányításával, az ételsorokat pedig neves szakértőkből álló versenybíróság értékelte Rózsás Anikónak, a KÖZSZÖV elnökének vezetésével, Hamvas Zoltán társelnöksége mellett. A bírálók az ízvilágon és a technikai kivitelezésen túl többek között azt is figyelembe vették, hogy a feltálalt fogások közétkeztetési körülmények között elkészíthetők és kitálalhatók-e, illetve hozzájárulnak-e a hagyományos ízek, ételek modernizálásához, az étkezési kultúra fejlesztéséhez.

Közétkeztetési Szakácsverseny 2019–2020

A pécsi győztesek mögött második helyen a Hungast Bakony Gaszt (Veszprém) végzett, míg a dobogó harmadik fokára az Eurest Győr csapata állhatott, különdíjakkal az Agrárminisztérium, a Miniszterelnökség, az OGYÉI, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia és számos szakmai szervezet, valamint támogató cég ismerte el a versenyzők teljesítményét.

A programot közétkeztetési szakmai konferencia színesítette. A döntős receptekből a Nébih ezúttal is szakácskönyvet jelentet meg.

Chaine des Rôtisseurs ifjúsági szakácsverseny

A Sirha Budapest 2020 szakkiállítás első napján került megrendezésre a 25. Chaine des Rôtisseurs ifjúsági szakácsverseny. A verseny indulásakor, a 90-es években, a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola tankonyhája adott otthont a jeles gasztronómiai rendezvény lebonyolításához. A rangos, nemzetközi alapokon nyugvó versenyen évről évre olyan jól ismert szakácsok, séfek mérték össze tudásukat, mint például Kovács Lázár, Bicsár Attila, Jászai Tibor, Szulló Szabina, Széll Tamás, Ádám Csaba, Barka Áron.

Chaine des Rôtisseurs ifjúsági szakácsverseny

Az idei verseny alapgondolata a fenntarthatóság elveinek népszerűsítése volt, a pazarlás nélküli anyagfelhasználás, a hulladék tudatos kezelése, a takarékosság a vízzel és tisztítószerekkel.

A 27 év alatti versenyzőknek – a felnőtt Chaine versenyek szabályához hasonlóan, a helyszínen bemutatott black box (meglepetéskosár) alapanyagainak felhasználásával önállóan kellett 3 óra leforgása alatt egy háromfogásos menüt (hideg vagy meleg előételt, főételt körettel és desszertet) megtervezniük és elkészíteniük 4 személy részére. A versenyt Lendvai Levente, az Arany Kaviár fiatal szakácsa nyerte, aki így a jogot is megszerezte arra, hogy szeptemberben Párizsban a Jeunes Chefs Rôtisseurs Ifjúsági Szakács Világbajnokságon hazánkat képviselje. Az ifjú szakács az első hely mellett a legjobban fűszerezett étel különdíját is elhozta.

Chaine des Rôtisseurs ifjúsági szakácsverseny

Konferenciák, előadások

A Sirha Budapesten ezúttal is számos szakmai konferenciát, kerekasztalt rendeztek. Sikeres volt a Közétkeztetési Konferencia 2020, amelynek témái között fontos helyet foglalt el a fenntarthatóság, a gazdaságosság és a környezettudatos működés.

A csomagolóipar legjelentősebb felvevőpiaca az élelmiszeripar, és ez fordítva is igaz: utóbbi egyik legjelentősebb beszállítója a csomagolóipar. Éppen ezért a kiállítás egyik fontos eleme volt a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) „Csomagolóipar az élelmiszeripar szolgálatában – új követelmények és megoldások” című konferenciája.

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete által szervezett konferenciáról külön anyagunkban olvashat.

 

A vendéglátás szakmai konferenciája

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete a kiállítás nyitónapján tartotta konferenciáját Véresen komoly kérdések vendéglátó üzleteinkben címmel.

Horváth Gábor, a NAV Központi Irányítás Ellenőrzések Felügyeleti Főosztályának vezetője a bizonylatkiállítás legfontosabb tudnivalóiról tartott előadást – számla- és nyugtaadási kötelezettségekről, borravalóról és felszolgálási díjról –, amely során aláhúzta: a hivatal célja a tisztességes adózók védelme a törvény előírásainak betartatásával. Az aktuális változások között kiemelte, hogy július 1-től a számlákat 8 napon belül ki kell bocsátani, és azoknak tartalmazniuk kell a vevőnek, illetve a szolgáltatás igénybe vevőjének adószámát is. Kihangsúlyozta: a nyugtaadási kötelezettségnek kizárólag pénztárgéppel lehet eleget tenni, a gépi nyugtaadás alól csak (folyamatosan) mozgó vendéglátás esetében lehet mentesülni.

A vendéglátás szakmai konferenciája

Mayer Gyula, a Turizmus-vendéglátás ÁKT elnökének előadása a szakképzés lehetséges változásairól szólt. Elmondta, az ÁKT az oktatás minél több elemét a gyakorlat szintjére szeretné levinni. A sok nyugtalanító kérdést felvető előadás rámutatott, hogy a szakmai testület valószínűsíti az elméleti képzés szerepének csökkenését.

A külföldi munkavállalók foglalkoztatásainak szabályairól dr. Nyári Tibor, a BFKH Foglalkoztatási Főosztály vezetőjének helyettese beszélt a hallgatóknak, majd Varga Judit, a Felelős Gasztrohős Alapítvány igazgatója tartott előadást a fenntarthatóság vendéglátáshoz kapcsolódó alapgondolatairól.

 

Szervezet a vendéglátás hatékonyabb marketingjéért

Megalakult az MMSZ HoReCA és Event tagozata. Az újonnan alakult szervezet lehetőséget kíván teremteni a magyar vendéglátás és élelmiszergyártás szereplői, valamint a rendezvényszervezésben és kommunikációban érdekelt cégek számára, hogy tagozatba tömörüljenek és közösen dolgozzanak ezentúl a Magyar Marketing Szövetség keretén belül, a HoReCa és Event tagozatban. A turizmus és a HoReCa-szektor ugyanis érdemi fejlődést, növekedési időszakot él meg, ám ezt mindezidáig nem követte a tudatos és aktív kommunikáció.

Szervezet a vendéglátás hatékonyabb marketingjéért-MMSZHoReCa&EventTagozat

A Sirha Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és HoReCa Szakkiállítás keretében megrendezett sajtónyilvános eseményen elhangzott: a Magyar Marketing Szövetség a marketing társadalmi elismertségének biztosítása, a gazdasági életben történő sikeres és hatékony alkalmazásának elősegítése és kialakult kapcsolatrendszere révén kíván hozzájárulni Magyarország fejlődéséhez, nemzetközi elismertségének növeléséhez. Az MMSZ egyben egy platform, amely a kölcsönös előnyökkel járó összefogás lehetőségét teremti meg a szakma elméleti oktatói, gyakorlati felhasználói és üzleti alkalmazói között.

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event tagozata a fenti célok minél hatékonyabb megvalósítására jön létre, szándékai szerint összefogva a vendéglátásban, élelmiszer-ágazatban és szállodaiparban működő vállalkozásokat.

– Az aktív tagok elkötelezték magukat amellett, hogy a jövőben közösen formálják a hazai éttermi, szállodai és általában a vendéglátó-ágazat marketingkommunikációját, amelyre mindezidáig kevesebb figyelem jutott annál, mint amennyit megérdemelne a terület – mondta el az eseményt követően Bódi Krisztina, a tagozat szakmai vezetője.

A tagozat tisztségvi­selői:Tagozatvezető: Bódi Krisztina ügyvezető (Marketing Art Kft./ www.menteshelyek.hu) Tiszteletbeli elnök: Hovánszky László ügyvezető igazgató (METSPA Beszerzési és Kereskedelmi Kft.) Elnök: Kaszás Attila ügyvezető igazgató (Viwa Product Európa Kft.) Alelnökök: Hermann Zsuzsanna ügyvezető-főszerkesztő (Trade magazin) és Várkonyi Beáta vállalati kapcsolatok igazgató (Danone – Magyarország, Csehország, Szlovákia)

A tagozat alapítói:Bio-Fungi Kft., Danone Magyarország Kft., GfK Hungária Kft., GL events Hungaria Zrt., Trade magazin, Hügli Food Kft., KNK PR&Média Kommunikációs Ügynökség Kft., Kotányi Hungária Kft., METSPA Kft., Marketing Art Kft., Pek-Snack Kft., Republic Group Kft., Univer-Product Zrt., Viwa Product Europa Kft., Water Film Group Kft.

 

ACO sikerek a Sirha kiállításon

Szerencsés helyzetben volt az ACO a Sirha kiállításon, ugyanis a számtalan kiállító cég közül senki más nem ajánlott nagykonyhai vízelvezető berendezéseket. Sok beruházó, üzemeltető még napjainkban sem fordít kellő figyelmet a padló és a vízelvezetés higiénikus kialakítására, holott a kellő odafigyeléssel megtervezett rendszerrel a későbbiekben jelentős tisztítási és felújítási költség takarítható meg, sőt fertőzések is megelőzhetők. A rendezvényen a szervezők az Innovációs Termékverseny „Technológiák” kategóriájában a második helyet ítélték oda a Lipusmart zsírleválasztó berendezésnek.

ACO sikerek a Sirha kiállításon-KócziánÁdám

– Az ACO termékfejlesztések technológiai szempontból is mindig élenjárók voltak kategóriájukban. A Lipusmart berendezés az integrált szennyvízátemelőnek köszönhetően egy teljesen zárt rendszerben végzi a szennyvíz tisztítását és a csatornahálózatba történő átemelését. A folyamat higiénikusan, szagmentesen és automatikusan zajlik. Örülünk, hogy a díj felhívta a kiállításon részt vevő látogatók és partnerek figyelmét erre az újításra – mondta el Kóczián Ádám, az ACO Kereskedelmi Kft. épületgépész-üzletágvezetője.

 

Cukrászversenyek és bemutatók

A Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete a Sirha szakmai partnereként színes cukrász programokkal várta a kollégákat és a vendéglátás képviselőit. A kiállítás első napján tartották a Pataki János-emlékversenyt: a cukrászati termékversenyt felnőtteknek és tanulóknak, tortadíszítés és artisztika, valamint idén először cukorvirág-kompozíció kategóriákban. Ugyancsak az első napon az előző évek Év Fagylaltja versenyeinek díjazott fagylaltjait, a „Gelato World Tour” és „Gelato Festival” európai és világdöntőn díjakat nyert magyar fagylaltokat is kínálták kóstolásra. A kiállítás harmadik napján kiemelt programként tartották meg a Magyarország Tortája 2020 verseny élő zsűrizési körét.

Cukrászversenyek és bemutatók-SirhaBudapest2020

A Sirha szakkiállítás programjaként zajló zsűrizés folyamán a versenyzők és a látogatók is hallhatták, kivetítőkön láthatták a versenymunkák értékelését, így a szakma megismerhette a nevezett tortákat, és inspirációt kaphatott, ötleteket meríthetett. A tortákat két variációban mutatták be a zsűrinek, egész tortaként és szeletelt változatban. Több munkában előbukkant a mák és a mandula, míg a gyümölcsök között továbbra is az áfonya és málna a vezető, de idén számos tortában a birs is megjelent. A zsűrizési szünetekben fagylaltbemutatókra került sor, a Damniczki cukrászda zöldséges-gyümölcsös fagylaltkülönlegességeket, Palmiro Bruschi, a Carpigiani Gelato University vezető oktatója posírozott gyümölccsel töltött fagylalttortát és Tokaji boros zabaione fagylaltot, míg a Hisztéria cukrászda különleges csokoládés fagylaltkompozíciókat mutatott be.

Az idei döntőbe a következő torták jutottak: Hunyadi krónikája és Tétényi áfonyás mandula – mindkettő Sztaracsek Ádám (Jánoska Cukrászda – Komárom), Fenséges fügés manna – Marsa Éva Heléna (Vanília & Gelarto – Nagykőrös), Mákvirág – Szívós Zita és Poór István (Major Cukrászda – Budapest), Curiositas – Füredi Krisztián (Hisztéria Cukrászda –Tápiószecső), Szegedi Boszorkány – Gyuris László és Reisinger Ferenc (A Cappella Cukrászda – Szeged).

 

Desszertben a csúcson

A Sirha Budapest Desszert Versenyének célja, hogy évről évre alkalmat teremtsen a szakma feltörekvő és elhivatott tehetségeinek, hogy azok számot adhassanak technológiai tudásukról, felkészültségükről, újító szellemiségükről és művészi adottságaikról. A megmérettetés „állandó” szervezője Kolonics Zoltán, Magyarország egyik legelismertebb kreatív cukrásza. A versenyen a feladat ezúttal egy tányérdesszert, egy gyümölcsös desszert és egy díszmunka (csokoládéból vagy cukorból) elkészítése volt. Újdonságként idén a szervezők azt közölték, hogy a versenyzőknek 2020-ban először mindent a helyszínen kell elkészíteniük – nagy technológiai kihívás elé állítva őket. Emiatt viszont 5 helyett 7 óra áll rendelkezésükre.

Desszertben a csúcson-SirhaBudapest2020

A rendkívül erős zsűri elnöke Mihályi László volt, tagjai a hazai szakma ismert alakjai. A versenyt idén a Sárközi Ákos executive séf vezette Textura Étterem két ifjú cukrásza, Fekete Annamária és Tóth Viktória nyerte. A győztesek koncepciója Indonézia köré épült, természet közeli, mégis művészi hangulatot próbálták munkáikkal közvetíteni, a desszertjükben pedig az izgalmas fűszerek vonalát emelték ki.

 

Kapcsolatépítés

A Sirha Budapest fontos fóruma a nemzetközi kapcsolatépítésnek, melyet az Európai Unió egyetlen és egyben a világ legnagyobb üzletfejlesztési hálózata, az Enterprise Europe Network, a PRIMOM Alapítvánnyal közösen megszervezett nemzetközi üzletember-találkozó eseményével támogatott 2020-ban is. Igen sikeresnek bizonyultak az előzetes regisztrációhoz kötött félnapos üzleti rapid meetingek, amelyek célja az volt, hogy elősegítse az európai kis- és középvállalkozások nemzetközi kapcsolatainak bővítését a Sirha Budapesten. Az előzetes adatok szerint idén 128 résztvevő összesen 196 találkozót bonyolított le, melyből 108 volt nemzetközi relációjú.