Félmillió eurós bírság a Kofolának

Félmillió eurós bírság a Kofolának

A közép-európai italgyártó vállalkozásnak 13,5 millió cseh korona (több mint 554 ezer euró) büntetést kell fizetnie, mert korlátozta a versenyt. A cseh fogyasztóvédelmi felügyelőség és versenyhatóság megállapította, hogy a cég...

Tovább olvasom

Romániában szerezne új piacokat a Müller

A német tejipari vállalat ambiciózus tervei szerint a Müller jövő év végére vezető márkává fejlődik a román tejipari termékek piacán.A német gyártóbázisról érkező termékeket ezen a héten kezdték el értékesíteni...

Tovább olvasom

Bolthálózatot vásárol Oroszországban a Rewe

Sajtóinformációk szerint a csoporthoz tartozó Billa orosz leányvállalata százmillió dollárt fizet a Nyam-Nyam üzletláncért.A Vedomosti című gazdasági napilapban megjelent információk szerint az üzlet már szeptember elején létrejöhet, de ezt a...

Tovább olvasom

Starbucks – Pepsi – Unilever együttműködés

A három cég licenszszerződést kötött a Starbucks Tazo tea márka RTD italként való forgalmazására az Egyesült Államokban és Kanadában.A megállapodás értelmében a Tazo RTD teákat a Pepsi/Lipton termékkel együtt gyártja...

Tovább olvasom

Felelős élelmiszeripari reklámozás

Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) nemrégiben készített jelentése szerint a vizsgált amerikai óriáscégek 2006-ban összesen 1,6 milliárd dollárt költöttek arra, hogy termékeiket népszerűsítsék a gyerekeknek. A kutatás elsődleges indoka...

Tovább olvasom

Drágul a csoki a tengerentúlon

Az édesipari vállalatok átlagosan 11 %-os áremelésre kényszerülnek, de egyes csokoládészeletek akár a másfélszer annyiba is kerülhetnek, mint az év elején.Az idei rendkívüli mértékű élelmiszer áremelkedés a becslések szerint a...

Tovább olvasom

2%-al nőtt a bruttó szobaárbevétel, a vendégéjszakák száma stagnált

Az év első hét hónapjában a három-, a négy- és az ötcsillagos szállodák 56%-os szobakihasználtsággal működtek.Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) 17 400 forint (70 euró) volt az...

Tovább olvasom

Nőknek fejlesztenek sört az angol főzdékben

Az angol söripari szövetség adatai szerint az idei második negyedévben 4,5%-al esett vissza a sörértékesítés Nagy-Britanniában. A sörgyárak új fogyasztói csoportot céloztak meg, a nőket.Az angol lányok-asszonyok leginkább vodkát vagy...

Tovább olvasom

Arany Oroszlán az Amstel Pulse-nak

A reklámszakma legrangosabb elismerését, a Cannes-ban 55. alkalommal megrendezésre került Nemzetközi Reklámfesztivál Arany Oroszlánját nyerte el az Amstel Pulse egyedi, formatervezett palackja.A „Cannes Lions” néven ismertté vált szakmai megmérettetésen a...

Tovább olvasom

Üzletközpont épül a Szegedi Kenderfonó helyén

A tervek szerint 2009 márciusában kezdődhet el a mintegy 35 ezer négyzetméteres bérbe adható alapterületű Árkád bevásárlóközpont építése a csongrádi megyeszékhelyen. A 70–100 millió eurós beruházás keretében megvalósuló bevásárlóközpont megépítéséhez...

Tovább olvasom

Svájcban nyitna új üzleteket a Lidl

A disztkontlánc úgy tervezi jövő nyáron egyszerre több üzletet is nyitna az alpesi államban.Svájcban a vártnál jobban, 4,7%-al nőtt a kereskedelmi forgalom idén júniusban – derül ki a svájci statisztikai...

Tovább olvasom

Elvitték az Arena Plaza tízmillióját

A június 1-jén meghirdetett játék szerint, aki az Arena Plaza üzleteiben minimum kétezer forint értékben vásárolt, kapott egy kódszámot, mellyel megpróbálhatta kinyitni az Arena Aranyérmet tartalmazó széfet.  A szerencse egy...

Tovább olvasom

Egyesíti ex-szovjet érdekeltségeit a Carlsberg

A dán söróriás közös vállalatba vonná össze a CIS-ben lévő részesedéstét és a Baltika sörgyár működését.A Carlsberg idén tavasszal a holland Heinekennel közösen megvásárolta a brit Scottish & Newcastle-t. A...

Tovább olvasom

CBA üzletek előtt árulhatnak a gazdák

Közvetlenül a fogyasztóknak értékesíthetik termékeiket a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének tagjai.  A most született megállapodás értelmében mintegy 250 CBA bolt külterületén van lehetőségük a termelőknek, hogy feleslegüket értékesítsék.  ...

Tovább olvasom

Csökkent a Danubius Hotels nyeresége

A magyar mellett a cseh, a szlovák, a román és a brit piacon is jelen lévő cég árbevétele forintalapon 5 százalékkal, 14,68 milliárdra, euróalapon 6 százalékkal, 58,64 millióra csökkent az...

Tovább olvasom

Magyar pályamunkák az Electrolux Design Lab 08-on

A döntőbe jutott két magyar és a másik hét pályamű végső értékelésére a 2008. október 9-én, Zürichben kerül sor. A nyertes ötezer eurót és hat hónapos gyakornoki állást kap az...

Tovább olvasom

Csökkent az unió gazdasági teljesítménye

Az Eurostat adatai szerint 2008. második negyedévében az euroövezetben 0,2%-al, a 27 tagország összességében 0,1%-al csökkent a GDP az előző negyedévhez képest. Az adatok 1995-ben megkezdődött nyilvántartása óta nem volt...

Tovább olvasom

Csak féláron kell el a makói fokhagyma

A jó időjárásnak köszönhető, az átlagnál bőségesebb és jobb minőségű termést alig tudják értékesíteni. Elégedett lehet az a termelő, aki a korábban remélt kilónkénti 400 forintos ár felét megkapja. A...

Tovább olvasom

Rekordnyereség a Wal-Martnál

Az amerikai kiskereskedelmi lánc 3,45 milliárd dollár adózott eredménnyel zárta a júliussal végződött második üzleti negyedévét. Az árbevétel 10, a profit 17%-al magasabb mint egy évvel korábban. Az árbevétel 10...

Tovább olvasom

Fogyasztóvédelmi pont a West Endben

WestEnd Vevőkör kiötlői fontosnak tartják, hogy egységes, gyors, a fogyasztói bizalmat magas szinten kiszolgáló rendszert működtessenek, mely egy fejlettebb kereskedelmi kultúra megteremtésének részeként az egész országban példaértékű lehet.  A Nemzeti...

Tovább olvasom

2,6%-kal nőtt a feldolgozóipari ágazatok rendelésállománya

A KSH adatai szerint az ipari termelés az előző év azonos időszakához viszonyítva 2008 júniusában 0,3%-kal csökkent. A termelés volumene az év első hat hónapjában 5,6%-kal magasabb volt az előző...

Tovább olvasom

16 millió tonna gabona várható idén

A nyári betakarítású gabonákból 8,6 millió tonna került a magtárakba, kukoricából pedig 8 millió tonna termésre lehet számítani. A sok eső miatt a minőség a vártnál valamivel rosszabb.Az ágazati minisztérium...

Tovább olvasom

Angliában pult alá száműzi az ingyen szatyrot a Tesco

A nagyobb alapterületű Tesco áruházakban a jövőben a brit vásárlók csak külön kérésre kaphatnak neylon bevásárlótáskát. A lépéssel a Tesco,a környezetvédők mellett a brit kormányzat nyomásának is igyekszik meghajolni. A...

Tovább olvasom

Befektetési boom a román kiskereskedelemben

Az év első hat hónapjában nemzetközi kiskereskedelmi társaságok 160 millió eurót invesztáltak Romániában. A leggyorsabban a diszkont és hipermarket hálózatok fejlődnek.  Az idei legnagyobb befektető a francia Carrefour volt, amely...

Tovább olvasom

Az átlagnál jobban tudott emelkedni az állati termékek ára

Az agrártermékek termelőiár-szintje 2008 júniusában 21,6%-kal haladta meg a 2007. júniusit. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 20,5%-kal, az élő állatok és állati termékeké 22,9%-kal nőtt. A KSH adatai szerint...

Tovább olvasom

Csökkenő borfogyasztás, növekvő átlagár

A fogyasztók leggyakrabban továbbra is asztali bort vásárolnak, de a kereslet egyre inkább eltolódik a magasabb minőségi kategóriák és így a magasabb ár felé.  Növekvő átlagárak, ritkább és egyre kisebb...

Tovább olvasom

Dinamikus magyar középvállalatok

Több száz nagy ütemben fejlődő magyar vállalkozást talált a Coface Hungary és a Világgazdaság első ízben elkészített „Dinamikus közép vállalatok” (magyar klasszisok) elnevezésű, közös elemzése. Az elemzés alapja a Coface...

Tovább olvasom

Víztakarékosság McDonald’s módra

A hazai legnagyobb gyorsétterem-hálózat esővízgyűjtő berendezésekkel, programozott locsolással, valamint víztakarékos csaptelepek alkalmazásával igyekszik tovább csökkenteni éttermei vízfogyasztását. A magyarországi gyorskiszolgáló étteremlánc 10 év alatt közel felére csökkentette éttermei vízfelhasználását, miközben...

Tovább olvasom

A magyar szállodák olcsónak számítanak

A nehéz gazdasági körülmények jó évet zárt a nemzetközi szállodaipar, a feltörekvő régiókban növekedést is elkönyvelhetet – derül ki a Hogg Robinson Group (HRG) legfrissebb szállodapiaci elemzéséből.  Magyarország a nemzetközi...

Tovább olvasom

Növelné a hazai bankkártya elfogadást a MasterCard

Az augusztus elején indult B2B kampányban a bankkártya társaság DM és PR eszközökkel igyekszik meggyőzni a jelenleg kártyát még el nem fogadó üzlettulajdonosokat. Az aktivitás telefonos igényfelméréssel és a DM...

Tovább olvasom
Oldal