Csökkent a grill hipermarket-centrikussága
Csökkent a grill hipermarket-centrikussága
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
A grillkolbász zömét a kiskereskedelem még mindig a hipermarketekben forgalmazza, annak ellenére, hogy ott csökkent a forgalom. Növekszik viszont az eladás a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2 500...
Tovább olvasom
Lanyhult a grillezési kedv
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Kevesebb grillpartit szerveznek, helyettesítő termékeket keresnek a pénztárcájukra jobban odafigyelő fogyasztók – erről tanúskodnak a grillkészítmények piacának adatai. A gyártók elsősorban a kiszerelések méretének csökkentésével védekeznek a tendencia ellen, és...
Tovább olvasom
Évente több alkalommal vásárolunk grilltermékeket
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
2009-ben a magyar háztartások 5 százaléka vásárolt kifejezetten grillezésre készült kolbászfélét, illetve 7 százalékuk vett grillezéshez ajánlott fűszert, fűszerkeveréket. Egy vásárló háztartás a tavalyi évben grillkolbászra átlagosan több mint 1...
Tovább olvasom
Inkább a fűszerkeverékekkel lehet márkahűséget építeni
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Kétarcú a fűszerpiac, hiszen, bár a fogyasztók keresik a kényelmesebben használható, természetes alapanyagokból készült termékeket, takarékossági okokból mégis a kisebb kiszereléseket részesítik előnyben, és különösen fogékonyak a promóciókra. A nyári...
Tovább olvasom
A kis kiszerelések jobban fogynak
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
A fűszerek kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal nőtt 2009. február–2010. januárban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva. Így az éves piac meghaladja a 12 milliárd forintot. Mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztrált a...
Tovább olvasom
Új elemeket keresnek a kommunikációban az ételízesítő-márkák
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Minél természetesebb és kényelmesebben használható termékek kifejlesztésére törekednek a nedves ételízesítők, szószok hazai piacának szereplői. A hozzáadott érték keresése érthető, hiszen a kereskedelmi márkák aránya meglehetősen magas. Ennek fényében az...
Tovább olvasom
Csak minimálisan csökkent az ételízesítő-piac
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Az átlagosnál kedvezőbben alakul az ételízesítő kiskereskedelmi forgalma: Értékben ugyanis csupán 1 százalékkal csökkent a bolti eladás 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Az éves piac mérete még...
Tovább olvasom
Zöldül a jegestea piaca
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Mint minden olyan termék, amelynek elsődleges funkcióját más, olcsóbb termékek átvehetik, a jegestea is megszenvedte a válságot. Szomjoltásra ott az ásványvíz (ami tudott is nőni tavaly), és a teakészítés is...
Tovább olvasom
Lassú fejlődés az őszibarack és a citrom mögött
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
A jegestea a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában még a felső harmadba tartozik. Éves piacmérete megközelíti a 14 milliárd forintot. Ezzel megelőzi többek között a rágógumit, a...
Tovább olvasom
Újra növekednek a kereskedelmi márkák a jegestea piacán
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
A tavalyi évben mind az értékesített mennyiség, mind a forgalom tekintetében visszaesés volt tapasztalható a jegesteapiacon. Ízek tekintetében továbbra is a citrom- és a barackízesítésű teák a legnépszerűbbek, bár egyre...
Tovább olvasom
Főzésre, tárolásra, szállításra
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Az otthoni tevékenységek reneszánszával párhuzamosan a főzéshez kapcsolódó termékek iránti érdeklődés is növekszik. A sütéshez, főzéshez, grillezéshez, korszerű élelmiszer-tároláshoz kapcsolódó háztartási termékek követik a trendet, forgalmuk nő, választékuk bővül.Közel 10...
Tovább olvasom
Folytatódott a piac bővülése
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Továbbra is emelkedik a háztartási papíráruk kiskereskedelmi forgalma. Értékben 8 százalékkal többet adtak el 2009. május–2010. áprilisban, mint az előző hasonló időszakban. Ezzel toalettpapírból, papír zsebkendőből, konyhai papírtörlőből és szalvétából...
Tovább olvasom
Gazdaságosabb gyártói, minőségibb saját márkás papíráruk
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Egy jelentős szereplő kiesése ellenére stabil a hazai papíráru mennyiségi eladása, sőt a legnagyobb szegmenset jelentő toalettpapír növekedést mutat. A saját márka aránya magas. Az egyre nagyobb kiszerelések, a minőségi...
Tovább olvasom
Szorosabb partneri kapcsolatokkal a túlélésért
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
A földrajzi adottság lehetőségeket és ezen alapuló gazdaságpolitikai elképzeléseket jelenthet. Ezen belül két szempontot érdemes kiemelni: a logisztika átfogó tevékenység, ami növeli a gazdasági versenyképességet, illetve, hogy az említett földrajzi...
Tovább olvasom
Sokat spórolhat a logisztika az informatikával
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Az egyre élesedő gazdasági versenyben elengedhetetlen egy vállalat számára az olyan informatikai rendszer kiépítése, amely a pontos adminisztratív tevékenység mellett a folyamatokat irányítja, a döntéshozók munkáját segíti, és a vállalat...
Tovább olvasom
Intelligens ellátásiláncmenedzsment
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Iparági standard megoldás az XAPT-tólAz XAPT Hungary Kft. egy dinamikusan fejlődő információtechnológiai cég, amelynek fő tevékenysége a Microsoft Dynamics integrált vállalatirányítási rendszerek értékesítése, bevezetése, oktatása és a vállalati igényeknek megfelelő...
Tovább olvasom
Innováció, mobilitás, fogyasztás
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Kétségtelen, hogy a mobilitásé a jövô, nemcsak a kommunikációban, hanem a legtöbb piaci szegmensben, köztük a kereskedelemben is. A mobiltechnológia egyre nagyobb szerepet kap a termékgyártástól egészen a vásárlásig, hasznot...
Tovább olvasom
A világhálón is terjeszkedik az MPL
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Egyre nagyobb arányban választják szállítói partnerként a webkereskedők az MPL-t (Magyar Posta Logisztika).Ennek egyik oka, hogy a társaság által nyújtott kényelmi szolgáltatásokkal együtt a webshopok a megrendelőiknek magasabb szolgáltatásminőséget kínálhatnak....
Tovább olvasom
Láthatatlan nyomozók
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Az autóba telepített profi GPS-készülék a tulajdonos internetre kapcsolt számítógépén térképes megjelenítéssel is jelzi a céges jármű helyét, útvonalát, sebességét és üzemanyagszintjét. A hűtőkocsiknál a raktér hőmérséklete, a hűtőaggregátor üzemórája...
Tovább olvasom
Bizalmi cikkhez illő bizalmi módszerek
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Ma már a szervezett kereskedelmi forgalomba kerülő élelmiszerek zöménél a forgalmazó, így a vásárló is pontosan tudhatja: az alapanyagokkal mi történt a termőhelytől az asztalig. Az élelmiszer-előállítás biztonságának támaszát jelentő...
Tovább olvasom
Hermann Zsuzsanna a Trade Magazin főszerkesztője kérdez Ács Tamástól a Magyar Márkaszövetség elnökétől
Dátum: 2010-06-17 08:00:00
Nemrég tartotta tisztújító közgyűlését az idén ősszel 15 éves Magyar Márkaszövetség. A 60 tagvállalatot és 1300 milliárd forint forgalmat képviselő szervezet új elnökévé Ács Tamást, a Mars Magyarország ügyvezetőjét választották....
Tovább olvasom
Vesztésre áll a magyar tej
Dátum: 2010-06-17 00:03:12
Csökken a magyar vállalkozások tejtermelési kedve, és folyamatosan csökkennek a belföldi eladások is – állapítható meg a Tej Terméktanács legfrissebb összegzéséből, amit a szakmai szervezet a Tej Világnapja alkalmából tett...
Tovább olvasom
Változó turizmus
Dátum: 2010-06-17 00:02:38
Átalakítja a jövő turizmusát a népességnövekedés, a növekvő átlagéletkor, a háztartások megváltozott szerkezete és a migráció az Európai Utazási Bizottság és a Turisztikai Világszervezet tanulmánya szerint. Az előrejelzések szerint 2030-ra...
Tovább olvasom
A vállalatok ötöde érzi az exportpiac fellendülését
Dátum: 2010-06-17 00:02:38
A Coface Hungary legfrissebb felmérése szerint a több száz megkérdezett magyarországi exportcég közel felének 5 százalék feletti mértékben csökkent 2009-ben az export árbevétele. A vállalatok ötöde idén már érzi az...
Tovább olvasom
Javaslat a „hamburgeradóra”
Dátum: 2010-06-17 00:02:35
A Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Egyesület egészségügyi akcióterv-javaslatot tett közzé a miniszterelnök által meghirdetett 29 pontos akcióterv mintájára. Az egyesület javaslatában az is szerepel, hogy az alkoholra, a dohányárura,...
Tovább olvasom
Legjobb gyakorlat az önszabályozásra: a söripar legújabb eredményei
Dátum: 2010-06-17 00:02:34
“Felelős sörreklámozás önszabályozással” címmel jelentést adott ki az Európai Sörgyártók Szövetsége (BoE), amely az európai söripar önszabályozási gyakorlatát összegzi és értékeli az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) szakértőinek bevonásával. A KPMG...
Tovább olvasom
A Dinnyeszövetség állami alap létrehozását kezdeményezi
Dátum: 2010-06-17 00:02:21
A Magyar Dinnyeszövetség a kormányzathoz fordul segítségért. Egy olyan állami alap létrehozását szeretnék elérni, melyből a termelőket a dinnye leadása után kifizethetik, hogy ne kelljen 30-40 napot várniuk a pénzükre....
Tovább olvasom
Nagyot ugrott a kávé világpiaci ára
Dátum: 2010-06-17 00:01:12
Öt nap alatt 20 százalékkal nőtt a kávé világpiaci ára. Az arabica fajta kétéves csúcsra drágult, elemzők szerint főként a spekuláció hatására. Az arabica ára szerdán elérte az 1,60 dollárt...
Tovább olvasom
Hazánk tizenhét országból a hetedik „legzöldebb”
Dátum: 2010-06-17 00:00:15
A National Geographic felmérése szerint az indiai, brazil és kínai fogyasztók a legzöldebbek, míg az amerikai, kanadai francia és brit állampolgárok fogyasztása bizonyul a leginkább környezetterhelőnek. A National Geographic és...
Tovább olvasom
Clorox adomány az árvízkárosultaknak
Dátum: 2010-06-17 00:00:05
A DunaPro Zrt, a Clorox márka magyarországi forgalmazója jelentős mennyiségű fehérítő és egyben tisztító hatású terméket ajánlott fel az árvízkárosultak megsegítésére. A termékek nagy segítséget nyújtanak a rászorulóknak, hiszen használhatják...
Tovább olvasom