Csökkent a grill hipermarket-centrikussága

Csökkent a grill hipermarket-centrikussága

A grillkolbász zömét a kiskereskedelem még mindig a hipermarketekben forgalmazza, annak ellenére, hogy ott csökkent a forgalom. Növekszik viszont az eladás a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2 500...

Tovább olvasom

Lanyhult a grillezési kedv

Kevesebb grillpartit szerveznek, helyettesítő termékeket keresnek a pénztárcájukra jobban odafigyelő fogyasztók – erről tanúskodnak a grillkészítmények piacának adatai. A gyártók elsősorban a kiszerelések méretének csökkentésével védekeznek a tendencia ellen, és...

Tovább olvasom

Évente több alkalommal vásárolunk grilltermékeket

2009-ben a magyar háztartások 5 százaléka vásárolt kifejezetten grillezésre készült kolbászfélét, illetve 7 százalékuk vett grillezéshez ajánlott fűszert, fűszerkeveréket. Egy vásárló háztartás a tavalyi évben grillkolbászra átlagosan több mint 1...

Tovább olvasom

Inkább a fűszerkeverékekkel lehet márkahűséget építeni

Kétarcú a fűszerpiac, hiszen, bár a fogyasztók keresik a kényelmesebben használható, természetes alapanyagokból készült termékeket, takarékossági okokból mégis a kisebb kiszereléseket részesítik előnyben, és különösen fogékonyak a promóciókra. A nyári...

Tovább olvasom

A kis kiszerelések jobban fogynak

A fűszerek kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal nőtt 2009. február–2010. januárban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva. Így az éves piac meghaladja a 12 milliárd forintot. Mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztrált a...

Tovább olvasom

Új elemeket keresnek a kommunikációban az ételízesítő-márkák

Minél természetesebb és kényelmesebben használható termékek kifejlesztésére törekednek a nedves ételízesítők, szószok hazai piacának szereplői. A hozzáadott érték keresése érthető, hiszen a kereskedelmi márkák aránya meglehetősen magas. Ennek fényében az...

Tovább olvasom

Csak minimálisan csökkent az ételízesítő-piac

Az átlagosnál kedvezőbben alakul az ételízesítő kiskereskedelmi forgalma: Értékben ugyanis csupán 1 százalékkal csökkent a bolti eladás 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Az éves piac mérete még...

Tovább olvasom

Zöldül a jegestea piaca

Mint minden olyan termék, amelynek elsődleges funkcióját más, olcsóbb termékek átvehetik, a jegestea is megszenvedte a válságot. Szomjoltásra ott az ásványvíz (ami tudott is nőni tavaly), és a teakészítés is...

Tovább olvasom

Lassú fejlődés az őszibarack és a citrom mögött

A jegestea a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában még a felső harmadba tartozik. Éves piacmérete megközelíti a 14 milliárd forintot. Ezzel megelőzi többek között a rágógumit, a...

Tovább olvasom

Újra növekednek a kereskedelmi márkák a jegestea piacán

A tavalyi évben mind az értékesített mennyiség, mind a forgalom tekintetében visszaesés volt tapasztalható a jegesteapiacon. Ízek tekintetében továbbra is a citrom- és a barackízesítésű teák a legnépszerűbbek, bár egyre...

Tovább olvasom

Főzésre, tárolásra, szállításra

Az otthoni tevékenységek reneszánszával párhuzamosan a főzéshez kapcsolódó termékek iránti érdeklődés is növekszik. A sütéshez, főzéshez, grillezéshez, korszerű élelmiszer-tároláshoz kapcsolódó háztartási termékek követik a trendet, forgalmuk nő, választékuk bővül.Közel 10...

Tovább olvasom

Folytatódott a piac bővülése

Továbbra is emelkedik a háztartási papíráruk kiskereskedelmi forgalma. Értékben 8 százalékkal többet adtak el 2009. május–2010. áprilisban, mint az előző hasonló időszakban. Ezzel toalettpapírból, papír zsebkendőből, konyhai papírtörlőből és szalvétából...

Tovább olvasom

Gazdaságosabb gyártói, minőségibb saját márkás papíráruk

Egy jelentős szereplő kiesése ellenére stabil a hazai papíráru mennyiségi eladása, sőt a legnagyobb szegmenset jelentő toalettpapír növekedést mutat. A saját márka aránya magas. Az egyre nagyobb kiszerelések, a minőségi...

Tovább olvasom

Szorosabb partneri kapcsolatokkal a túlélésért

A földrajzi adottság lehetőségeket és ezen alapuló gazdaságpolitikai elképzeléseket jelenthet. Ezen belül két szempontot érdemes kiemelni: a logisztika átfogó tevékenység, ami növeli a gazdasági versenyképességet, illetve, hogy az említett földrajzi...

Tovább olvasom

Sokat spórolhat a logisztika az informatikával

Az egyre élesedő gazdasági versenyben elengedhetetlen egy vállalat számára az olyan informatikai rendszer kiépítése, amely a pontos adminisztratív tevékenység mellett a folyamatokat irányítja, a döntéshozók munkáját segíti, és a vállalat...

Tovább olvasom

Intelligens ellátásiláncmenedzsment

Iparági standard megoldás az XAPT-tólAz XAPT Hungary Kft. egy dinamikusan fejlődő információtechnológiai cég, amelynek fő tevékenysége a Microsoft Dynamics integrált vállalatirányítási rendszerek értékesítése, bevezetése, oktatása és a vállalati igényeknek megfelelő...

Tovább olvasom

Innováció, mobilitás, fogyasztás

Kétségtelen, hogy a mobilitásé a jövô, nemcsak a kommunikációban, hanem a legtöbb piaci szegmensben, köztük a kereskedelemben is. A mobiltechnológia egyre nagyobb szerepet kap a termékgyártástól egészen a vásárlásig, hasznot...

Tovább olvasom

A világhálón is terjeszkedik az MPL

Egyre nagyobb arányban választják szállítói partnerként a webkereskedők az MPL-t (Magyar Posta Logisztika).Ennek egyik oka, hogy a társaság által nyújtott kényelmi szolgáltatásokkal együtt a webshopok a megrendelőiknek magasabb szolgáltatásminőséget kínálhatnak....

Tovább olvasom

Láthatatlan nyomozók

Az autóba telepített profi GPS-készülék a tulajdonos internetre kapcsolt számítógépén térképes megjelenítéssel is jelzi a céges jármű helyét, útvonalát, sebességét és üzemanyagszintjét. A hűtőkocsiknál a raktér hőmérséklete, a hűtőaggregátor üzemórája...

Tovább olvasom

Bizalmi cikkhez illő bizalmi módszerek

Ma már a szervezett kereskedelmi forgalomba kerülő élelmiszerek zöménél a forgalmazó, így a vásárló is pontosan tudhatja: az alapanyagokkal mi történt a termőhelytől az asztalig. Az élelmiszer-előállítás biztonságának támaszát jelentő...

Tovább olvasom

Hermann Zsuzsanna a Trade Magazin főszerkesztője kérdez Ács Tamástól a Magyar Márkaszövetség elnökétől

Nemrég tartotta tisztújító közgyűlését az idén ősszel 15 éves Magyar Márkaszövetség. A 60 tagvállalatot és 1300 milliárd forint forgalmat képviselő szervezet új elnökévé Ács Tamást, a Mars Magyarország ügyvezetőjét választották....

Tovább olvasom

Vesztésre áll a magyar tej

Csökken a magyar vállalkozások tejtermelési kedve, és folyamatosan csökkennek a belföldi eladások is – állapítható meg a Tej Terméktanács legfrissebb összegzéséből, amit a szakmai szervezet a Tej Világnapja alkalmából tett...

Tovább olvasom

Változó turizmus

Átalakítja a jövő turizmusát a népességnövekedés, a növekvő átlagéletkor, a háztartások megváltozott szerkezete és a migráció az Európai Utazási Bizottság és a Turisztikai Világszervezet tanulmánya szerint. Az előrejelzések szerint 2030-ra...

Tovább olvasom

A vállalatok ötöde érzi az exportpiac fellendülését

A Coface Hungary legfrissebb felmérése szerint a több száz megkérdezett magyarországi exportcég közel felének 5 százalék feletti mértékben csökkent 2009-ben az export árbevétele. A vállalatok ötöde idén már érzi az...

Tovább olvasom

Javaslat a „hamburgeradóra”

A Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Egyesület egészségügyi akcióterv-javaslatot tett közzé a miniszterelnök által meghirdetett 29 pontos akcióterv mintájára. Az egyesület javaslatában az is szerepel, hogy az alkoholra, a dohányárura,...

Tovább olvasom

Legjobb gyakorlat az önszabályozásra: a söripar legújabb eredményei

“Felelős sörreklámozás önszabályozással” címmel jelentést adott ki az Európai Sörgyártók Szövetsége (BoE), amely az európai söripar önszabályozási gyakorlatát összegzi és értékeli az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) szakértőinek bevonásával. A KPMG...

Tovább olvasom

A Dinnyeszövetség állami alap létrehozását kezdeményezi

A Magyar Dinnyeszövetség a kormányzathoz fordul segítségért. Egy olyan állami alap létrehozását szeretnék elérni, melyből a termelőket a dinnye leadása után kifizethetik, hogy ne kelljen 30-40 napot várniuk a pénzükre....

Tovább olvasom

Nagyot ugrott a kávé világpiaci ára

Öt nap alatt 20 százalékkal nőtt a kávé világpiaci ára. Az arabica fajta kétéves csúcsra drágult, elemzők szerint főként a spekuláció hatására. Az arabica ára szerdán elérte az 1,60 dollárt...

Tovább olvasom

Hazánk tizenhét országból a hetedik „legzöldebb”

A National Geographic felmérése szerint az indiai, brazil és kínai fogyasztók a legzöldebbek, míg az amerikai, kanadai francia és brit állampolgárok fogyasztása bizonyul a leginkább környezetterhelőnek. A National Geographic és...

Tovább olvasom

Clorox adomány az árvízkárosultaknak

A DunaPro Zrt, a Clorox márka magyarországi forgalmazója jelentős mennyiségű fehérítő és egyben tisztító hatású terméket ajánlott fel az árvízkárosultak megsegítésére. A termékek nagy segítséget nyújtanak a rászorulóknak, hiszen használhatják...

Tovább olvasom
Oldal