Csak minimálisan csökkent az ételízesítő-piac
Az átlagosnál kedvezőbben alakul az ételízesítő kiskereskedelmi forgalma: Értékben ugyanis csupán 1 százalékkal csökkent a bolti eladás 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Az éves piac mérete még mindig meghaladja a 6 milliárd forintot, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Mennyiségben 2 százalék mínuszt regisztráltunk.A bolttípusok trendjeinél szembetűnik, hogy a hipermarketek piaci részesedése mennyiségben is, értékben is nőtt, egyik évről a másikra. Javult az 51–200 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója is. Az egy kilogrammra jutó, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár stabil maradt, egyik év február–március periódusáról a másikra.
Ugyanakkor a kereskedelmi márkák részaránya az értékben mért forgalomból 15-ről 16 százalékra nőtt. A kiszerelések közül a 301–500 grammos piaci részesedése mennyiségben jelentősen emelkedett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >