A klasszikus tej- és tejtermékek mellett idén a tejhelyettesítők állnak az Anuga Dairy fókuszában
Az Anuga Dairy szakvásár a tej- és tejtermék-ipar vezető szakvására, amelynek idei eseményén mintegy 500 vállalat vesz részt.
A 2023-as Anuga Dairy nemzetközi résztvevőinek listája átfogó: összesen 24 ország képviselteti magát: Németország mellett – többek között – Görögország, Olaszország, Hollandia, Spanyolország és Franciaország. Továbbá résztvevők érkeznek Bulgáriából, Dániából, Dubaiból, Észtországból, Nagy-Britanniából, Litvániából, Ausztrából, Lengyelországból, Törökországból, Ukrajnából, az Egyesült Államokból és Ciprusról.
Az Anuga különös figyelmet szentel idén a „Fenntartható növekedés” vezértémájának szemszögéből az alternatív tej– és tejtermékeknek, amelyek elsősorban az Anuba Innovationen keretében jelennek meg az előző évekhez képest hangsúlyosabban az eseményen. Az alternatív növényi tej- és sajttermékeket nem csak a fogyasztók körében népszerűek, de az Anuga Dairy-nél is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, amit jól mutat, hogy több mint 80 kiállító mutat be növényi alapú és vegán alternatívákat.
A klasszikus tej- és tejtermékek esetében a gyártók elsősorban az új ízekre, például a zöld vagy vörös pestóval dúsított, illetve a magas fehérjetartalmú sajtokra, valamint a regionális alapanyagok, így a hagyományosan legeltetett állati tej és biotej felhasználására összpontosítanak.
Piaci fejlemények
A tejtermékek piaci bevezetését illetően az Innova Market Insights szerint Írország (+25%) és Szlovénia (+22%) a globálisan leggyorsabban növekvő piacok (2017 júniusa és 2022 júniusa közötti időszak). Az USA és Németország a vezető piacok, ahol a legtöbb tejtermék lépett piacra 2021. július és 2022. június között. Svájcban és Ausztriában az újonnan bevezetett tejtermékek aránya az elmúlt években csökkent. A fogyasztói oldalon a kereslet főleg a növényi alapú (+33%), a vegán (+23%) és a cukormentes termékek (+22%) iránt mutatkozik.
Anuga
Kapcsolódó cikkeink
A vegán táplálkozás új mércéje a tisztaság és a minőség
A BIOrganik Online Kft. több mint két évtizede kezdte meg működését…
Tovább olvasom >A menopauzában is segítő joghurtalternatívát dob piacra a Coconut Collab
Az új „sűrű és krémes” Protein Yog növényi eredetű, és…
Tovább olvasom >Az Alpro Peter Crouchcsal együttműködve bővíti növényifehérje-választékát
Az Alpro egy sor újdonsággal bővítette növényifehérje-választékát a Peter Crouch futball-legendával kötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben 3,0 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
Szeptemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,0 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Újabb üzletet nyitott Szegeden a PENNY
Október 10-én Csongrád-Csanád vármegyében nyitotta meg legújabb üzletét a PENNY.…
Tovább olvasom >Adományozással ünnepli 100. áruházának nyitását a JYSK Magyarország
Október végén Debrecenben nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >