Kantar: a saját márkák a globális élelmiszerköltés 22%-át adják
A Kantar új kutatása szerint a saját márkás termékek jelenleg a globális élelmiszer-költések közel 22%-át teszik ki. Ugyanez 2021-ben 21,1% volt. A Kantar szerint a saját márkás termékek erőteljes növekedési pályára álltak: 2022-ben kilencszeres növekedést realizáltak az előző évhez képest.
A Kantar Global Omnichannel Report szerint a saját márkás termékek valamennyi modern kereskedelmi csatornában előretörtek a márkákhoz képest. A legnagyobb növekedést a szuper- és hipermarketekben, valamint a kényelmi csatornákban regisztrálták, ahol a kereskedelmi márkák 0,8%, illetve 1%-os részesedést szereztek.
Ugyanakkor a márkák viszonylag jól teljesítettek a diszkontokban, és nagyobb növekedést értek el a nagyrészt saját márkás termékek által dominált csatornában.
Bár a saját márkák sikere részben a diszkontok gyors növekedésének tulajdonítható, a Kantar szerint fontos megjegyezni, hogy a kereskedelmi márkák növekedésének 68%-a e csatornán kívülről származik.
Related news
Does returnable drink packaging strengthen the drive for sustainability?
Gradual climate change is causing social, cultural and economic changes…
Read more >Profession.hu : This is why job seekers will be fed up with the hiring process
Looking for a job is a time-consuming task, in the…
Read more >According to a survey, the majority in Hungary is open to artificial intelligence
The majority is open to artificial intelligence (AI) in Hungary,…
Read more >Related news
New EU Regulation Targets Deforestation-Free Supply Chains
The European Union (EU) is set to implement a significant…
Read more >Tech and track: the driving forces of FMCG dynamics
Several factors influence the Hungarian tracking market, such as technological…
Read more >Quick-frozen, breaded, poultry products? VALDOR dispels misconceptions
According to a recent nationwide representative survey, the vast majority…
Read more >