Kantar: a saját márkák a globális élelmiszerköltés 22%-át adják
A Kantar új kutatása szerint a saját márkás termékek jelenleg a globális élelmiszer-költések közel 22%-át teszik ki. Ugyanez 2021-ben 21,1% volt. A Kantar szerint a saját márkás termékek erőteljes növekedési pályára álltak: 2022-ben kilencszeres növekedést realizáltak az előző évhez képest.
A Kantar Global Omnichannel Report szerint a saját márkás termékek valamennyi modern kereskedelmi csatornában előretörtek a márkákhoz képest. A legnagyobb növekedést a szuper- és hipermarketekben, valamint a kényelmi csatornákban regisztrálták, ahol a kereskedelmi márkák 0,8%, illetve 1%-os részesedést szereztek.
Ugyanakkor a márkák viszonylag jól teljesítettek a diszkontokban, és nagyobb növekedést értek el a nagyrészt saját márkás termékek által dominált csatornában.
Bár a saját márkák sikere részben a diszkontok gyors növekedésének tulajdonítható, a Kantar szerint fontos megjegyezni, hogy a kereskedelmi márkák növekedésének 68%-a e csatornán kívülről származik.
Kapcsolódó cikkeink
GKID kutatás: Kevesebbet költünk, de többet rendelünk online, karácsony előtt
Bár látványosan növekszik az online megrendelések száma a múlt évi…
Tovább olvasom >Idén karácsonykor 11 ezer forinttal terveznek többet költeni a magyarok, mint tavaly
Tavalyhoz képest 11 ezer forinttal terveznek többet költeni a magyarok…
Tovább olvasom >Egyre többen étkeznek egészségtudatosan
Az egészségtudatos étkezés fogalma világszerte teret hódít, derül ki a…
Tovább olvasom >További cikkeink
AM: Tovább kell növelni a szójatermesztést, cél ebből is az önellátás
A magyar gazdák agrártámogatásai a 2027-ig tartó időszakban is biztosítottak…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai lényegében nem változtak
2023 októberében az ipari termelői árak átlagosan 6,6 százalékkal alacsonyabbak…
Tovább olvasom >Nébih: élelmiszerboltokat minősítettek a Szupermenta programban
Kereskedelmi egységek fagyasztottélelmiszer-részlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei…
Tovább olvasom >