Vállalati szintű költségcsökkentésbe kezd a FrieslandCampina
– Az egész vállalat szintjén kell csökkentenünk a költségeket – hangsúlyozza a holland tejipari szövetkezet.
A FrieslandCampina közölte, hogy az egész vállalatot érintő költségcsökkentési programot indít.
A holland tejipari szövetkezet, amelynek első féléves nyeresége több mint 94%-kal visszaesett, 400-500 millió euró költségmegtakarítást tervez elérni 2026-tól.
A tervre vonatkozó további részleteket az elkövetkező hónapokban jelent majd be a vállalat, melyek hatásait december közepéig kívánja ismertetni. A cég gyárakat nem zár be, de lesznek munkahelyek, amelyek megszűnnek.
– A költségeket az egész vállalat szintjén kell csökkentenünk, bár a fő hangsúlyt a támogató funkciókra helyezzük. Ez szerkezetátalakítást és munkahelyek megszüntetését fogja eredményezni – áll a Dutch Lady tejmárka tulajdonosának közleményében.
Jan Derck van Karnebeek, aki június elején vette át az irányítást, miután az előző vezérigazgató, Hein Schumacher az Unileverhez csatlakozott, elmondta:
– Célunk egyértelmű: a szövetkezeti tagjaink által termelt tejből kiváló minőségű termékeket előállítani, és ezáltal maximális értéket teremteni a tagok számára. Olyan jövedelmet, amelyre a tagoknak szükségük van ahhoz, hogy gazdaságaik fenntartható jövőjébe invesztálhassanak. Ezért olyan fontos, hogy strukturálisan javítsuk üzleti teljesítményünket.
A FrieslandCampina bevétele és jövedelme 2022-ben növekedett, de az idei év első hat hónapjában a vállalat jövedelmezősége az alacsonyabb tejtermék-árak és a volumenek csökkenése közepette visszaesett.
A nettó nyereség 94,2%-kal 8 millió euróra mérséklődött. Az üzemi eredmény 85,7%-kal 47 millió euróra esett vissza.
A bevételek 4,6%-kal 6,9 milliárd euróra, változatlan devizanemek mellett 6,9%-kal nőttek.
Van Karnebeek hozzátette:
– A kiélezett stratégiánk, amely minden egyes üzletág esetében az egyes ügyfelekre, termékekre, márkákra és piacokra összpontosít, jelentősen javítani fogja munkánkat és versenyhelyzetünket.
A FrieslandCampina szerint a tervezett éves megtakarítások egy részére az infláció ellensúlyozása érdekében lesz szükség. A vállalat emellett a „fenntartható növekedésbe” és a nyereség növelésébe való befektetést is szem előtt tartja majd.
Kapcsolódó cikkeink
Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >Az Unileverrel lépett a fullfilment piacra a Waberer’s Csoport
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi…
Tovább olvasom >Leválasztja jégkrém-üzletágát az Unilever
A spin-offal párhuzamosan az Unilever „termelékenységi programot” jelentett be, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >