Leválasztja jégkrém-üzletágát az Unilever

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 03. 19. 09:09

A spin-offal párhuzamosan az Unilever „termelékenységi programot” jelentett be, amely 7500 munkahelyet érint.

Az Unilever bejelentette, hogy jégkrém-üzletágának a vállalatról való leválasztását tervezi.

A Ben & Jerry’s, egyben a világ legnagyobb jégkrém-gyártója közleményében azt írta, hogy az eszközök leválasztása egy tőzsdén jegyzett vállalatba „a legvalószínűbb módja a spin-offnak”.

Az Unilever szerint a kiválással az FMCG-óriás „önálló, még fókuszáltabb vállalkozássá” válna, amely „működési és pénzügyi” szempontból is rugalmasabb lenne.

A Magnum tulajdonosa ugyanakkor közölte, hogy a kiválás alternatíváit is megvizsgálja annak érdekében, hogy „a részvényesek számára maximalizálja a hozamot”.

A jégkrém-üzletág működési modellje „nagyon eltér” az Unilever többi egységéétől, így a Nutrition, a Beauty & Wellbeing, a Personal Care és a Home Care üzletágakétól – áll a közleményben.

A négy fő üzletágra való összpontosítás a vállalat számára várhatóan hatékonyabb növekedést tesz lehetővé „globális elérésű, illetve komoly skálázási potenciált rejtő márkákon keresztül”.

A vállalat közölte, hogy magasabb marzsot, valamint egyszámjegyű forgalomnövekedést vár.

A jégkrém-üzletág leválasztása azonnali hatállyal megkezdődik, és a folyamat 2025 végére lezárul.

A Barclays elemzői egy mai, ügyfeleknek szóló feljegyzésben a lépést egyértelműen pozitívnak minősítették az Unilever gyorsabb növekedése céljából, ugyanis szerintük a jégkrém-üzletág egyértelműen higította az eredeményt.

Átfogóbb „termelékenységi program”

Az üzletág leválasztásával párhuzamosan a vállalat egy „termelékenységi program” elindítását is bejelentette, amelynek célja, hogy 2027-ig mintegy 800 millió euróval (867,8 millió dollárral) csökkentse a költségeket.

Az átalakítás várhatóan 7500 alkalmazottat érint, akiknek többsége irodai munkakörben dolgozik.

Az átszervezésből adódó költségek az Unilever forgalmának mintegy 1,2%-át teszik majd ki a következő három évben – közölte a vállalat.

A jégkrém jelenleg az Unilever éves forgalmának 13%-át adja. A csoport 2023-ban 7,9 milliárd eurós bevételt könyvelt el jégkrémből, ami 0,5%-kal több, mint 2022-ben.

A Cornetto gyártójának a jégkrémből származó forgalma (USG) 2,3%-kal nőtt, miközben a volumen 6%-kal csökkent.

Just Food

Kapcsolódó cikkeink