Új vegán márkát indít útjára a Tesco az Egyesült Királyságban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 12. 04. 09:21

Root & Soul néven növényi alapú márkát vezet be a piacra a Tesco annak ellenére, hogy a vegán élelmiszerek eladásai lassulnak az egész ágazatban.

A kiskereskedő a Szellemi Tulajdonjogi Hivatalnál a 29., 30. és 31. osztályba tartozó védjegy bejegyezését kérelmezte, amelyek a The Grocer élelmiszeripari magazin szerint számos növényi alapú terméket, így tej- és húsalternatívákat, valamint gyümölcs- és zöldségféléket foglalnak magukba.

Az új márka azt követően született, hogy az Egyesült Királyság legnagyobb kiskereskedője az év elején bemutatta Finest Signature Vegetables termékcsaládját, amely a növényeket előtérbe helyező kezdeményezésének része.

Breige Donaghy, a brit Tesco élelmiszeripari termékfejlesztési és innovációs igazgatója akkor azt mondta:

– Stratégiánk következő szakasza a növényekre fókuszál. Legújabb termékcsaládunkat azért fejlesztettük, mert egyre nagyobb keresletet láttunk a vegetáriánus opciók iránt, amelyekben a húsutánzatok helyett a teljes kiőrlésű élelmiszerek, zöldségek és tejtermékek állnak az ételek középpontjában.

– A fogyasztók egyre inkább felfedezik, hogy milyen ízletesek is lehetnek a növényi alapú ételek, ha egyedi textúrákat és csábító ízeket elegyítünk, és mi ebben szeretnénk segíteni vásárlóinkat.

A lépésre a Tesco a vegán termékek értékesítésének lassulása közepette szánta el magát: a húsalternatívák eladásai az elmúlt évben 13,6%-kal csökkentek.

A múlt hónap elején a Beyond Meat közölte, hogy bevételei 9%-nyit estek, ami miatt a munkaerő egyötödének leépítésére kényszerül.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink