Kilábalóban az influenzából a baromfi

Kilábalóban az influenzából a baromfi

A baromfiágazatnak nem sok jót hoztak az elmúlt évek, hiszen Európába és Magyarországra is megérkezett a madárinfluenza. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint Magyarországon 2004-ben élősúlyban mérve 606 ezer tonna,...

Tovább olvasom

Lassan 4 kilóra hízik a hal

Magyarország haltermelése 2005-ben – az előző évhez képest – tovább bővült. A tógazdaságokból, az intenzív halnevelő üzemekből, valamint a természetes vizekből összesen 28 633 tonna halat halásztak. Ezzel a haltermelés...

Tovább olvasom

Több zöldség, kevesebb gyümölcs fogy

Az uniós csatlakozás előtti időszakban 2,8-2,9 millió tonna körüli volt a magyarországi zöldség- és gyümölcstermelés. 2004-et egész Európában túltermelés, és ezzel együtt rendkívül alacsony árak jellemezték.Tavalyelőtt Magyarországon szárazság, 2005-ben pedig...

Tovább olvasom

Kifelé a hullámvölgyből

Az ezredfordulót követően visszaesés következett be a hazai hűtőiparban, de az ágazat a válságból kilábal. Azok a gyárak, amelyek talpon maradtak a piaci szelektálódás időszaka után, most jó esélyekkel tekinthetnek...

Tovább olvasom

Lezárult a konzervágazat átrendeződése

Az idei esztendő a magyar tartósítóiparban hosszú idő után az első kiegyensúlyozott, jó évnek számít. Amint Szórádi Sándor, a Magyar Tartósítóipari Szövetség elnöke elmondta, egyetlen alapanyagból sem volt túltermelés, de...

Tovább olvasom

Csökken a hazai tejgyártók részesedése

Az ország uniós csatlakozása után jelentősen megváltozott az ország tejtermelése. A 2004-es vállalati és vámstatisztikai adatok szerint a Tej Terméktanácshoz tartozó vállalkozások 96,2 milliárd forint értékben 1,506 milliárd liter tejet...

Tovább olvasom

Túltermel a gabonaágazat

Magyarország Európa gabonatermő övezetéhez tartozik. Az éves gabonatermés 9–17 millió tonna között ingadozik. A hazai szükséglet – ami nem haladja meg a 8 millió tonnát – fölötti mennyiséget alapanyagként exportálják,...

Tovább olvasom

Már csak két cég látja el a hazai cukorpiacot

A hazai cukoripar gyáraiban 2004-ben csaknem félmillió tonna fehér cukor készült, tavaly viszont ennél néhány ezer tonnával kevesebb: 492 ezer tonna. Ebből mintegy 184 ezer tonna jutott a külföldi piacokra,...

Tovább olvasom

Az édességgyártás csökken, a fogyasztás nem

Az elmúlt két esztendőben a magyar édességpiac mennyiségben csak másfél százalékkal, értékben viszont az inflációt kissé meghaladó mértékkel gyarapodott, mondja Kanyó Gyuláné, az Édesipari Országos Szövetség titkára. A hazai édességkínálat...

Tovább olvasom

Ásványvíz: a germántól a latin ízlés felé

A mintegy kéttucatnyi természetes ásványvízforrás és -kút vizével dolgozó magyar ásványvíz-palackozó vállalkozások teljesítményét az eladott palackok számából pontosan meg lehet állapítani. 2005-ben mintegy 700 millió liter ásványvizet palackoztak.Amint Fehér Tibor,...

Tovább olvasom

Kevesebb cukor, kevesebb kalória

Az alkoholmentes italok fogyasztása Magyarországon az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, és napjainkban összességében megegyező az európai középmezőnnyel. Ebbe az árucsoportba az ásványvíz, a szénsavas üdítőitalok és a köznapi nyelven csak...

Tovább olvasom

Kedvező bortrendek – belföldön

Magyarországon az egy főre jutó éves borfogyasztás 32-34 liter, amivel az európai középmezőnyhöz tartozunk. A megfigyelések szerint 2005-ben a magyar háztartások által elfogyasztott bor mennyisége stabilnak tekinthető – idézett Horváth...

Tovább olvasom

Visszatornázta magát a sörös üveg

A magyarországi sörpiac összességében évek óta nem változik jelentősen. A gyengülő vásárlóerőre jellemzően az olcsóbb termékek szegmense bővül, a középkategóriásoké ugyanakkor csökken. Éves szinten a hazai sörforgalom 7,5 millió hektoliter...

Tovább olvasom

A vám eltörlésétől nőtt a fogyasztás

2005-ben Magyarországon az égetett szeszes italok legális piaca, a korábbi évek csökkenő trendjétől némileg eltérően, a becslések szerint mintegy 1-1,5 százalékkal növekedett, és elérte a 47 millió litert. Ennek fő...

Tovább olvasom

Bővülő export, fékeződő import

A magyar agrártermékek kivitele az Európai Unióba történt belépésünk óta bővülő tendenciájú. Ez a folyamat 2006 első félévében is folytatódott. Jóllehet, az év első hónapjaiban gyorsabb kivitelnövekedést regisztrált a statisztika,...

Tovább olvasom

Csillagos Metro-ügyfelek

A kereskedelem jelentős vevőkörét a vendéglátó- és szállodaipari vállalkozások alkotják. A HoReCa szektor tagjainak beszerzési igényei nem csupán mennyiségi, hanem minőségi követelményeket is támasztanak az ágazatot ellátó forgalmazókkal szemben. Számukra...

Tovább olvasom

Instant a volumenhelyeken, pörkölt valódi az éttermekben

A kávé értékesítése a vendéglátásban némileg csökken, az ACNielsen adatai szerint. Egyre többet adnak el a nagy volumenhelynek számító üzletekben, mint például büfék és hasonló vegyes profilú üzletek; részarányuk a...

Tovább olvasom

Nem csak a minőség, az élmény is fontos kávézáskor

A kávé oroszlánrészét a kiskereskedelemben forgalmazzák, ám a HoReCa szektor sem vall szégyent: évente több mint 2 ezer tonna kávét főznek le a vendégek számára, amely 7,4 milliárd forint bevételhez...

Tovább olvasom

Új kereskedelmi igazgató a Sara Leenél

Cserfai József (39) lett a Sara Lee Hungary Zrt. Kávé és Tea Kiskereskedelmi Divíziójának új kereskedelmi igazgatója. A vezető feladata a modern kereskedelmi csatornákkal és a hagyományos értékesítési láncokkal történő...

Tovább olvasom

Jubileumi Hoventa hasznos apróságokkal

Az idei jubileumi Hoventa az érdekességek, finomítások jegyében telt. Noha egy nappal rövidebb volt a megszokottnál, látogatószámban, illetve a szakmai érdekességek, újdonságok, versenyek tekintetében hozta a megszokott színvonalat.Kettős jubileumot ünnepelt...

Tovább olvasom

Kávészakértők sikere a Sara Lee színeiben

Az első 5 helyezésből hármat a kávé és tea területen piacvezető Sara Lee Hungary Zrt. által támogatott és felkészített baristák szereztek meg októberben, a magyar barista bajnokságon. A Hoventa kiállítás...

Tovább olvasom

KORONA 4 tojásos 5 kg-os termékcsalád

Az 5kg-os polietilén zsákba csomagolt 4 tojásos Korona száraztészta előnye, hogy könnyen kezelhető, optimális kiszerelésben kerül forgalomba. Bevezetés hónapja: 2006. szeptember. Kapcsolatfelvétel: MARY-KER Kft. Kapcsolattartó: Sajcz László marketing- és kereskedelmi...

Tovább olvasom

Joya Exotic szójaital

Joya szójaital Exotic 1 literes kiszerelésben. Tejhelyettesítő, UHT; elhelyezése javasolt szemmagasságban; Tetra hasáb 1l csomagolás, visszazárható csavaros kupak; 10db/karton, 75 karton/raklap. Termékelőny: Az egészségtudatos életmód kedvelőinek ízletes finomság a Joya...

Tovább olvasom

Fenjal termékcsalád: testápoló, tusfürdő, golyós dezodorok és fürdőolaj

A svájci Doetsch Grether A.G. által gyártott Fenjal termékek magyarországi forgalmazója a CosmoMix Kft. A 2 termékvonal (intenzív ápolás és gyengéd érintés) összesen 9 tagja közül a Fenjal testápolók a...

Tovább olvasom

Prémium kategóriás BESTILLO pálinka

Termékeinket a pálinka készítésre legalkalmasabb, legízletesebb gyümölcsfajtákból készítettük. Különlegességünk a Gönci barack pálinka, amely eredetvédett termék. Minden termékünk sorszámozott, limitált mennyiségben kerül forgalomba. Az olyan különlegességekből, mint a málna vagy...

Tovább olvasom

Tematikus promóciók speciális igényekre

A vi­lág­ke­res­ke­de­lem, vi­lág­már­kák mel­lett szük­ség­sze­rű­en meg­je­le­nik a vi­lág­pol­gár, a tu­da­tos, kép­zett. Ez a globalizáció egyik po­zi­tív ol­da­la. Ha nem is vi­lág-, de eu­ró­pai vá­sár­ló, aki a szé­les vá­lasz­ték mé­lyé­re sze­ret­ne...

Tovább olvasom

Vénusz, a konyha istennője

1952 – Magyarországon még tombol a sztálinizmus, amikor lekerül a gyártósorról az első Vénusz étolaj. Rejtély, hogy azokban az években hogyan kapott zöld utat a római mitológia istennője, és sajnos...

Tovább olvasom

Szponzoráció tánclépésben

A Flashdance, a Dirty Dancing, a Chi­ca­go vagy akár Az alul sem­mi után ki­nek jut­na eszé­be, hogy két­ség­be von­ja: a tán­cos te­ma­ti­ká­nak nem csu­pán a nép­sze­rű bulihelyeken, de a kép­er­nyőn...

Tovább olvasom

Fejtörők megoldásai a Packforum®-on

Immár harmadik éve, hogy a Sealed Air Cryovac csomagolástechnikai bemutatóközpontja, a Packforum® kereskedelmi sajtónapnak adott otthont, amelyre idén szeptember 21-én került sor. Az eseményen részt vevők elsőként ismerkedhettek meg a...

Tovább olvasom

Sial: Étel és tudomány

A kereskedelem erejének globális seregszemléje – így nevezte az október 22-től 26-ig rendezett Sialt Peter Hazelzet, a vásárszervező társaság igazgatótanácsának elnöke egy sajtótájékoztatón. Összesen 99 országból minden eddiginél több, 5400...

Tovább olvasom
Oldal