Tavalyhoz képest nőtt a sör kiskereskedelmi forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 07. 27. 00:00

Egyre több dobozos sör fogy, annak ellenére, hogy az üvegesnél magasabb az átlagára – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat felmérése.

 A dobozos sör iránti kereslet idén öt százalékkal 56 százalékra
nőtt egy év alatt, míg az üveges termékek részaránya ennek következtében 46
százalékról 41-re csökkent – derül ki a Nielsen kutatásából, amely a 2006.
július – 2007. június közötti időszakot mérte. 
 A kutatás szerint erősödnek a
kereskedelmi márkák, amely a modern bolttípusok térnyerésével jár együtt.
Kiszerelések tekintetében a legnépszerűbb a fél literes fémdobozos, amelyre az
eladott sörmennyiség 55 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 37
százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél viszont csökkenést regisztrál
a Nielsen.
Nem változott a tavalyihoz képest az alkoholmentes sör bolti eladása, amelyre
3-4 százalék jut.

A sör – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci
részesedése. (százalékban, Forrás: Nielsen piackutató vállalat)


Szegmens

2005 július-2006 június

2006 július-2007 június

Hipermarket

18

20

401-2 500 nm

27

28

201-400 nm

7

6

101-200 nm

8

8

51-100 nm

13

12

50 nm és kisebb

23

22

Garázsdiszkont

4

4

A sör fogyasztói átlagárának alakulása a kiskereskedelemben. (Forint/liter,
Forrás: Nielsen piackutató vállalat)

Szegmens

2005 június

2006 április

2006 június

2007 április

2007 június

Fémdobozos

276

265

267

272

274

Üveges

258

251

251

262

257

 

Kapcsolódó cikkeink