Drágább a dobozos, mégis egyre népszerűbb

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 07. 31. 00:00

Újra növekszik a sör kiskereskedelmi forgalma. Mennyiségben 7, értékben 9 százalékkal emelkedett a bolti eladás, egyik évről a másikra. Így az éves forgalom megint túlhaladta a 100 milliárd forintot.

 A Nielsen piackutató vállalat, a 2006 július-2007
júniusi adatok alapján megállapította, hogy a
magasabb átlagára ellenére a dobozos
sör iránti kereslet megint növekszik. A mennyiségi
eladásokból a fémdobozos sörök piaci részesedése egyik évről a másikra 51-ről
56 százalékra nőtt. Az üveges termékek részaránya ennek következtében 46
százalékról 41-re csökkent.
    Egy liter üveges sör átlagosan 257 forintba
került idén júniusban, szemben a tavalyi hatodik hónap 251 forintjával. Tavalyelőtt
júniusban 258 forintot regisztrált a Nielsen. 
    A dobozos sör drágább, mivel egy liter
átlagosan 274 forintba került idén júniusban, míg egy évvel korábban 267,
tavalyelőtt pedig 276 forintba. 
    Az árak alakulásában szerepet játszik a
kereskedelmi márkák növekvő részaránya. Idén júniusban 22 százalék jutott
rájuk, a mennyiségi eladásokból, míg tavaly a hatodik hónapban 17 százalék.  
    A
kereskedelmi márkák erősödése együtt jár a modern bolttípusok térnyerésével. Az
alkoholos sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya
18-ról 20 százalékra emelkedett, a 401-2 500 négyzetméteres bolttípusé pedig 27
százalékról 28-ra. Ennek ellenére még mindig sokan vásárolnak sört hagyományos,
kis élelmiszerüzletekben; hiszen az eladott sör több mint fele, 52 százaléka
jut rájuk.
    A
kiszerelési szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes
fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 55 százaléka jut, emelkedő
tendenciával. További 37 százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél
csökkenést regisztrál a Nielsen.
    Színesíti
a sörkínálatot az alkoholmentes, amelyre az összes bolti eladás 3-4 százaléka
jut. Ez az arány változatlan, az utóbbi két évben. Itt egy liter átlagos
fogyasztói ára idén júniusban 310 forint, szemben a tavalyi hatodik hónapban
mért 296, és a tavalyelőtti 317 forinttal.

Táblázat1.  A sör – mennyiségben mért
– kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

Szegmens

2005 július-

2006 június

2006 július-

2007 június

Hipermarket

18

20

401-2 500 nm

27

28

201-400 nm

  7

  6

101-200 nm

  8

  8

51-100 nm

13

12

50 nm és kisebb

23

22

Garázsdiszkont

  4

  4

Forrás: Nielsen piackutató vállalat

Táblázat2. A sör fogyasztói átlagárának alakulása a kiskereskedelemben.
Forint/liter.

Szegmens

2005 június

2006 április

2006 június

2007 április

2007 június

Fémdobozos

276

265

267

272

274

Üveges

258

251

251

262

257

 Forrás: Nielsen piackutató vállalat

 

Kapcsolódó cikkeink