Ásványvíz: a germántól a latin ízlés felé

Ásványvíz: a germántól a latin ízlés felé

A mintegy kéttucatnyi természetes ásványvízforrás és -kút vizével dolgozó magyar ásványvíz-palackozó vállalkozások teljesítményét az eladott palackok számából pontosan meg lehet állapítani. 2005-ben mintegy 700 millió liter ásványvizet palackoztak.Amint Fehér Tibor,...

Tovább olvasom

Kevesebb cukor, kevesebb kalória

Az alkoholmentes italok fogyasztása Magyarországon az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, és napjainkban összességében megegyező az európai középmezőnnyel. Ebbe az árucsoportba az ásványvíz, a szénsavas üdítőitalok és a köznapi nyelven csak...

Tovább olvasom

Kedvező bortrendek – belföldön

Magyarországon az egy főre jutó éves borfogyasztás 32-34 liter, amivel az európai középmezőnyhöz tartozunk. A megfigyelések szerint 2005-ben a magyar háztartások által elfogyasztott bor mennyisége stabilnak tekinthető – idézett Horváth...

Tovább olvasom

Visszatornázta magát a sörös üveg

A magyarországi sörpiac összességében évek óta nem változik jelentősen. A gyengülő vásárlóerőre jellemzően az olcsóbb termékek szegmense bővül, a középkategóriásoké ugyanakkor csökken. Éves szinten a hazai sörforgalom 7,5 millió hektoliter...

Tovább olvasom

A vám eltörlésétől nőtt a fogyasztás

2005-ben Magyarországon az égetett szeszes italok legális piaca, a korábbi évek csökkenő trendjétől némileg eltérően, a becslések szerint mintegy 1-1,5 százalékkal növekedett, és elérte a 47 millió litert. Ennek fő...

Tovább olvasom

Bővülő export, fékeződő import

A magyar agrártermékek kivitele az Európai Unióba történt belépésünk óta bővülő tendenciájú. Ez a folyamat 2006 első félévében is folytatódott. Jóllehet, az év első hónapjaiban gyorsabb kivitelnövekedést regisztrált a statisztika,...

Tovább olvasom

Csillagos Metro-ügyfelek

A kereskedelem jelentős vevőkörét a vendéglátó- és szállodaipari vállalkozások alkotják. A HoReCa szektor tagjainak beszerzési igényei nem csupán mennyiségi, hanem minőségi követelményeket is támasztanak az ágazatot ellátó forgalmazókkal szemben. Számukra...

Tovább olvasom

Instant a volumenhelyeken, pörkölt valódi az éttermekben

A kávé értékesítése a vendéglátásban némileg csökken, az ACNielsen adatai szerint. Egyre többet adnak el a nagy volumenhelynek számító üzletekben, mint például büfék és hasonló vegyes profilú üzletek; részarányuk a...

Tovább olvasom

Nem csak a minőség, az élmény is fontos kávézáskor

A kávé oroszlánrészét a kiskereskedelemben forgalmazzák, ám a HoReCa szektor sem vall szégyent: évente több mint 2 ezer tonna kávét főznek le a vendégek számára, amely 7,4 milliárd forint bevételhez...

Tovább olvasom

Új kereskedelmi igazgató a Sara Leenél

Cserfai József (39) lett a Sara Lee Hungary Zrt. Kávé és Tea Kiskereskedelmi Divíziójának új kereskedelmi igazgatója. A vezető feladata a modern kereskedelmi csatornákkal és a hagyományos értékesítési láncokkal történő...

Tovább olvasom

Jubileumi Hoventa hasznos apróságokkal

Az idei jubileumi Hoventa az érdekességek, finomítások jegyében telt. Noha egy nappal rövidebb volt a megszokottnál, látogatószámban, illetve a szakmai érdekességek, újdonságok, versenyek tekintetében hozta a megszokott színvonalat.Kettős jubileumot ünnepelt...

Tovább olvasom

Kávészakértők sikere a Sara Lee színeiben

Az első 5 helyezésből hármat a kávé és tea területen piacvezető Sara Lee Hungary Zrt. által támogatott és felkészített baristák szereztek meg októberben, a magyar barista bajnokságon. A Hoventa kiállítás...

Tovább olvasom

Hiperreakció a diszkontok árkihívására

Érdekes legek jellemzik az élelmiszer-kiskereskedelmet Franciaországban. A hipermarketek hazájában az egyik legfejlettebb koncentrációval találkozunk: a bolti forgalom 70 százalékát az öt legnagyobb vállalat bonyolítja le. Ott székel a legnagyobb európai...

Tovább olvasom

Rajtra kész az elektronikus számlázás

Az elektronikus számla alkalmazása üzleti projekt, s nem informatikai – hangzott el az ECR Hungary szakmai konferenciáján, ahol az elektronikus számla hazai alkalmazásának fontosságáról értekeztek a kiskereskedelmi és élelmiszergyártó cégek...

Tovább olvasom

„Elértünk a megvalósítás küszöbére”

Stefan Skopp, aki ezen a konferencián átadta utódának, Balogh Ferencnek a főtitkári stafétabotot, nyilatkozott a Trade magazin számára.– Hol tart az e-számlaforgalom alkalmazása a hazai kiskereskedelemben? Mi táplálja a vele...

Tovább olvasom

Tisztelt Olvasó, kedves Kollégák!

Örömmel köszöntelek Benneteket egy új lap új rovatának bemutatkozásakor. Sokan ismeritek a lap indulásának hátterét, amelynek leglényegesebb eleme az, hogy egyre több új igény és elvárás fogalmazódik meg az iparral...

Tovább olvasom

Csak egyszerűen…

A – rendszerváltozást követő – elmúlt másfél évtized során a nemzetközi tulajdonosi háttérrel rendelkező vállalatok megjelenése, a globalizációs hatások az iparban és a kiskereskedelemben az én generációm számára – akik...

Tovább olvasom

GLOBUS Földkerekség ízei

Mikrohullámú sütőben 2 perc alatt elkészíthetők a világ számos pontjáról elnevezett GLOBUS készételek. Ajánlott fogyasztói ár: Csevapcsicsa és Provence-i sertésragu: 439 Ft, Bajor vadas és Palermói pulykaragu: 499 Ft. Csomagolás:...

Tovább olvasom

TopJoy gyümölcsital-újdonságok

A Superbrands díjas TopJoy márka új, tartósítószer és mesterséges színezék nélkül készült, 200 ml-es alma-, narancs- és őszibarackitalokat kínál a gyermekeknek. A furfangos szívószállal ellátott, praktikus dobozok könnyen elférnek a...

Tovább olvasom

Helia-D Intenzív Testápolók

A Helia-D Intenzív Testápolók a napraforgószár-kivonat mellett egyéb növényi hatóanyagokat és vitaminokat tartalmaznak, amelyek a bőr ápolását és egészségesen tartását segítik. A nappali és éjszakai testápoló 15 fajta, a bőrfeszesítő...

Tovább olvasom

Riceland 1 perces rizsek

Riceland 1 perces poharas Barna rizs és Riceland 1 perces poharas Basmati rizs tavaszi zöldségekkel. Fogyasztói kiszerelés: 2 x 125 g, kereskedelmi kiszerelés: 8 csomag /karton. Ajánlott fogyasztói ár: 379-399.-...

Tovább olvasom

KORONA 4 tojásos 5 kg-os termékcsalád

Az 5kg-os polietilén zsákba csomagolt 4 tojásos Korona száraztészta előnye, hogy könnyen kezelhető, optimális kiszerelésben kerül forgalomba. Bevezetés hónapja: 2006. szeptember. Kapcsolatfelvétel: MARY-KER Kft. Kapcsolattartó: Sajcz László marketing- és kereskedelmi...

Tovább olvasom

Joya Exotic szójaital

Joya szójaital Exotic 1 literes kiszerelésben. Tejhelyettesítő, UHT; elhelyezése javasolt szemmagasságban; Tetra hasáb 1l csomagolás, visszazárható csavaros kupak; 10db/karton, 75 karton/raklap. Termékelőny: Az egészségtudatos életmód kedvelőinek ízletes finomság a Joya...

Tovább olvasom

Fenjal termékcsalád: testápoló, tusfürdő, golyós dezodorok és fürdőolaj

A svájci Doetsch Grether A.G. által gyártott Fenjal termékek magyarországi forgalmazója a CosmoMix Kft. A 2 termékvonal (intenzív ápolás és gyengéd érintés) összesen 9 tagja közül a Fenjal testápolók a...

Tovább olvasom

Prémium kategóriás BESTILLO pálinka

Termékeinket a pálinka készítésre legalkalmasabb, legízletesebb gyümölcsfajtákból készítettük. Különlegességünk a Gönci barack pálinka, amely eredetvédett termék. Minden termékünk sorszámozott, limitált mennyiségben kerül forgalomba. Az olyan különlegességekből, mint a málna vagy...

Tovább olvasom

Tematikus promóciók speciális igényekre

A vi­lág­ke­res­ke­de­lem, vi­lág­már­kák mel­lett szük­ség­sze­rű­en meg­je­le­nik a vi­lág­pol­gár, a tu­da­tos, kép­zett. Ez a globalizáció egyik po­zi­tív ol­da­la. Ha nem is vi­lág-, de eu­ró­pai vá­sár­ló, aki a szé­les vá­lasz­ték mé­lyé­re sze­ret­ne...

Tovább olvasom

Vénusz, a konyha istennője

1952 – Magyarországon még tombol a sztálinizmus, amikor lekerül a gyártósorról az első Vénusz étolaj. Rejtély, hogy azokban az években hogyan kapott zöld utat a római mitológia istennője, és sajnos...

Tovább olvasom

Szponzoráció tánclépésben

A Flashdance, a Dirty Dancing, a Chi­ca­go vagy akár Az alul sem­mi után ki­nek jut­na eszé­be, hogy két­ség­be von­ja: a tán­cos te­ma­ti­ká­nak nem csu­pán a nép­sze­rű bulihelyeken, de a kép­er­nyőn...

Tovább olvasom

Fejtörők megoldásai a Packforum®-on

Immár harmadik éve, hogy a Sealed Air Cryovac csomagolástechnikai bemutatóközpontja, a Packforum® kereskedelmi sajtónapnak adott otthont, amelyre idén szeptember 21-én került sor. Az eseményen részt vevők elsőként ismerkedhettek meg a...

Tovább olvasom

Sial: Étel és tudomány

A kereskedelem erejének globális seregszemléje – így nevezte az október 22-től 26-ig rendezett Sialt Peter Hazelzet, a vásárszervező társaság igazgatótanácsának elnöke egy sajtótájékoztatón. Összesen 99 országból minden eddiginél több, 5400...

Tovább olvasom
Oldal