Közép-kelet európai győztes a Westend

Közép-kelet európai győztes a Westend

Két kategóriában is győzött a varsói CEPIF-en rendezett ingatlanfejlesztői díjátadón a TriGranit.  A retail szekcióban a Westend, míg a hotelkategóriában a Westend Hilton nyerte el az első helyet. Az ünnepélyes...

Tovább olvasom

Utógyermeknap a Toffifee-vel

Június 10-én a Millenáris Parkban születésnapi mulatságot rendez a National Geographic Kids, a buli szponzora a Toffifee. A Toffifee családi márkaként igyekszik tartalmas családi programokon megjelenni. A rendezvényen a cég...

Tovább olvasom

Gyakrabban vásároltak, de nem költöttek többet a magyarok

Nőtt a kereskedelmi márkák aránya, kiváltképp a diszkont típusú üzletekben – derül ki a Nielsen legújabb kutatásából. Az élelmiszerüzletek száma 2006-ban 21959-re csökkent Magyarországon a 2005. évi 23086-ról, együttes forgalmuk...

Tovább olvasom

Orosz éttermek nyílnak országszerte

Újabb, úgynevezett családi éttermeket akar nyit Budapesten és két-három vidéki nagyvárosban az orosz tulajdonú Rosinter (Rosinter Restaurants Holding) csoport. A hét országban 192 egységet fenntartó Rosinternek saját étteremmárkái (Il Patio...

Tovább olvasom

Új alapanyagok a Luran-S csomagolási technológiában

A BASF új műanyagbázisú, antibakteriális jellezmzőkkel bíró csomagolás piacra dobását tervezi. Többéves szerződést írt alá a német BASF és az Agion Technologies egy sztirol kopolimert és ezüsttöt tartalmazó csomagolóanyag kifejlesztésére....

Tovább olvasom

12 százalékkal nőtt a belföldi vendégéjszakák száma

A külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma 5%-kal nőtt a megelőző év azonos időszakához képest – áll a KSH legfrissebb közleményében.  Az év első négy hónapjában...

Tovább olvasom

A Coca-Cola megóvja a vízeket

A Coca-Cola ígéretet tett arra, hogy felülvizsgálja vízhasználati szokásait, a gyártás folyamán felhasznált technológiai vizeket megtisztítja és újrahasznosítja. Az üditőital óriás a WWF éves közgyűlésén Pekingben beszámolt arról, hogy 20...

Tovább olvasom

Júniusban startol az „Irány Budapest!”

A vendégeket 40 százalékos kedvezmények várják.  A Magyar Turizmus Zrt, a Szállodaszövetség és 85 budapesti és főváros környéki vendéglátóipari egységgel közösen tervezett programja június 24-tól – szeptember 2-ig tart, a...

Tovább olvasom

Medical wellnesz központ épül Pécsett

Két év múlva wellnessközpont fogadja a vendégeket Pécsett az egykori Balokányfürdõ helyén, 2010-re pedig egy négycsillagos szálloda is elkészülhet. A másfélmilliárd forintos projekt beruházója az Aquaprofit Zrt. egy úgynevezett medical wellness létesítményt...

Tovább olvasom

Az ír üdítőitalok megfelelnek az egészségügyi előírásoknak

Az ír üdítőitalgyártók egy nemrégiben kipattant egészségügyi botrány miatt ír és uniós élelmiszerbiztonsági hatóságokkal vizsgáltatták meg gyártmányaikat.  Az ír italgyártók szövetsége bejelentette, hogy a vizsgálat megállapította a  tagvállalalatok által használt...

Tovább olvasom

A Heineken tagadja az árkartell vádakat

A társaság megtámadja az Európai Bizottság döntését és benyújtja saját bizonyítékait.   A Heineken, a Grolsch és a Bavaria  1996-1999 között ármegállapodást kötött, ezért megbüntette őket az Európai Bizottság. A...

Tovább olvasom

Cadbury újabb üzletrészeket adott el

A Cadbury bejelentette, hogy korábbi terveinek megfelően 45 millió angolfontért eladata az ausztrál, kanadai és olasz érdekeltségeit. Az eladások a világszerte folyó átalakítások részét képezik, melynek során a Cadbury profilt...

Tovább olvasom

Az EU megvétózta a svéd alkoholbehozatali tilalmat

Az EU bírósága kimondta, hogy az unióból származó alkohol import svédországi korlátozása megalapozatlan és nem csökkenti az országban az alkoholfogyasztást.   A svéd államot egy állampolgára perelte be, mivel nem kaphatta...

Tovább olvasom

Amerikába tart a Tesco

Anglia legnagyobb kereskedőlánca Friss és azonnal fogyasztható árukat kínáló boltot nyit Californiában, Nevadában és Arizonában. Az üzletek általában kisebbek lesznek, mint a szokásos bevásárlóközpontok és több friss valamint bio élelmiszert...

Tovább olvasom

Maguires néven új cidert dobott piacra a Halewood

A gyorsan növekvő cider piac egy újabb szeletét akarja megszerezni a Halewood International új márkája a Maguires.  A cég két cidert gyárt, mindkettő 4,5 százalékos alkohol tartalmú, a szakértők szerint...

Tovább olvasom

A brit bio piac vonza az amerikai cégeket is

Amerika legnagyobb bio üzletlánca a Whole Foods Market Inc. Londonban nyitja legújabb üzletét.   A biotermékeket forgalmazó Whole Foods láncot 30 éve alapította a texasi John Mackey ügyvéd, s jobban...

Tovább olvasom

Újabb E. Leclerc szupermarket Szlovéniában

A francia kiskereskedelmi cég második szlovén üzlete novemberben nyílik Mariborban, a beruházás értéke 26 millió euro.   A csaknem 20 ezer négyzetméteres bevásárlóközpontot a tulajdonos Alain Gomez szerint évente legalább...

Tovább olvasom

Csökken a külkereskedelmi hiány

Az első negyedév külkereskedelem passzívuma 280,4 millió euró, 377,6 millió euróval kevesebb a 2006. év első három hónapinál- áll a KSH legújabb közleményében. Euróban mérve az első három hónapban a...

Tovább olvasom

Jön a kínai bioélelmiszer

Kínában a jövőben növelni akarják a biotermékek előállítását, nemcsak a belföldi piacra, hanem európai exportra is. A kínai biotermékek tanúsításával foglalkozó központ vezetője a nürnbergi Biofach szakvásáron elmondta, hogy az...

Tovább olvasom

Leépít a Carlsberg Nagybritanniában

Egy angliában megjelent sajtóhír szerint a Carlsberg bezárja Tetley üzemét.A Times című lapban megjelent írás nem említ forrást, de arról számol be, hogy a dán érdekeltségű sörgyártónál nagy a felfordulás,...

Tovább olvasom

A szakmai szervezetek nem helyeslik az új vendéglátóipari kategorizálást

A szaktárca a funkció szerint besorolást javasolja, 22 új kategóriát hoznának létre.A melegkonyhás üzleteknél nyolc (a restauranttól a csárdán át a kifőzdéig), a nem melegkonyhásoknál öt (a büfétől a szendvicsbáron...

Tovább olvasom

Környezettudatosabb Nike

2011-re megszünteti megszünteti gyáraiban a túlzott túlóráztatást a Nike, egyúttal azt is bejelentette, hogy tervei szerint több környezetbarát anyagot használnak majd fel a cipők gyártása során.   A cég a...

Tovább olvasom

Széndioxid pontok a brit élelmiszereken

A londoni kormány olyan címke bevezetésére készül, amely a jövőben minden a boltokban kapható terméken feltünteti, hogy az adott árucikk előállítása mennyi szén-dioxid-kibocsátással jár. A bonyolult számítások eredményét úgynevezett szén-dioxid-pontokként...

Tovább olvasom

Van kereslet a tejtermékekre a világpiacon

Megállhat a tejtermelés évek óta tartó csökkenése Magyarországon az év első hónapjainak adatai alapján – nyilatkozta Istvánfalvi Miklós, a Tej Terméktanács elnöke. Tavaly a tejtermelés mintegy öt százalékkal csökkent, a...

Tovább olvasom

Még egy kis kínai méreg Amerikának – ezúttal fogpasztában

Az FDA felhívta az amerikai fogyasztókat: kerüljék a kínai fogkrémek vásárlását, mert ellenőrei mérgező vegyianyag-tartalmú kínai fogkrém-szállítmányt tartóztattak fel. Az amerikai élelmiszer- és gyógyszer-engedélyezési hatóság (FDA) szakemberei a rutinellenőrzés során...

Tovább olvasom

Rebianával édesítene a Coca-Cola

Az üdítőital-gyártó vállalat a Cargill céggel közösen új, természetes édesítő kifejlesztését jelentette be.   Az atlantai székhelyű Coca-Cola elindította az engedélyezési eljárásokat, egy új, rebiana névre keresztelt édesítőszer használatával kapcsolatban....

Tovább olvasom

Ellenállásra buzdítanak az angol pubok

Július 1-jével életbe lépő törvény alapján – Skóciához, Waleshez és Írországhoz hasonlóan – Angliában is tilos lesz rágyújtani gyakorlatilag minden zárt közösségi helyiségben.Ez mintegy 3,7 millió munkahelyet érint, köztük csaknem...

Tovább olvasom

Mélyhűtött vegetáriánus ételek Csehországból

Az izraeli Tivall csoport, amely a Nestlé konszern leányvállalata, gyártóüzemét az észak-csehországi Krupka ipariparkban építette fel, a beruházás értéke mintegy 30 millio dollár.  A Tivall mélyhűtött élelmiszerei elsődlegesen a nyugat-európai...

Tovább olvasom

Új allergia biztos kekszek az Ok Foods-tól

Anglia legnagyobb diétás édességgyártója folytatja a fejlesztéseket.   Az Ok Foods azoknak gyárt édességet, akik nem fogyaszthatnak glutént vagy más gabonát. Miközben egyre növekszik a gluténra érzékeny fogyasztók száma, világszerte...

Tovább olvasom

A United Biscuits egészségesebb nassolnivalókat gyárt

Korábbi döntésének megfelelően a United Biscuits (UB) csökkentette a hozzáadott zsírt egyik népszerű márkájában a Hula Hoopsban.  A Hula Hoops a zacskós chips piac leggyorsabban fejlődő terméke, a UB évente...

Tovább olvasom
Oldal