Többen jöttek, tovább maradtak, de kevesebbet fizettek
Többen jöttek, tovább maradtak, de kevesebbet fizettek
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Csekély mértékben, de gyarapodott májusban a vendégéjszakák száma.A KSH jelentése szerint 2010 januárja és májusa között 1,5 százalékkal nőtt a hazai kereskedelmi szálláshelyeken a vendégek, és 2,5 százalékkal emelkedett a...
Tovább olvasom
Folytatódik az agráráresés
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Alaposan lelassult a mezőgazdasági termelői árak csökkenése, az agrártermékek termelőiár-szintje 2010 májusában 0,6 százalékkal mérséklődött.Áprilisban 5,7 százalék volt a visszaesés az előző év azonos hónapjához képest – áll a KSH...
Tovább olvasom
Kicsi a Strong Shot, de erős
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Már a Pepsi is pörget. A cég Japánban rukkolt elő legújabb fejlesztésével a Pepsi Strong Shot elnevezésű energiaitallal. Az alumíniumdoboz mindössze 190 ml-es, vagyis körülbelül feleakkora, mint a Pepsi dobozos...
Tovább olvasom
Márka helyett zöld üzenet
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Az organikus és környezetbarát termékek és márkák túlzsúfolt piacán egy kis színt jelenthet az a kezdeményezés, amely egy német üzletember agyából pattant ki.Nem egy hangzatos márkanévvel igyekszik megfogni a tisztálkodni...
Tovább olvasom
Virágmagokkal a méhekért
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A méhek veszélyeztetettsége ma már mindennapos téma.A kipusztulás szélén álló kis rovarok rendkívül fontos szerepet játszanak környezetünk egyensúlyának fenntartásában. Ezen kíván segíteni az Innocent cég, amely a nagy-britanniai National Trust-tal...
Tovább olvasom
A kertészeti árudák előre menekülnek
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A jól berendezett kertészeti részlegekben, árudákban, ha a vevő jól érzi magát, vásárol is. Az ügyes kertészkereskedőket is dicséri, hogy ebben a termékkörben viszonylag csekély volt az elmúlt hónapokban a...
Tovább olvasom
Júniusban nőtt a forgalom a szupermarketek országában
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Az osztrák élelmiszer-kiskereskedelemben június már a negyedik hónap az idén, amikor nőtt a forgalom; 6 százalékkal, a tavalyi hatodik hónaphoz képest, értéket tekintve. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen...
Tovább olvasom
Segít a net a gyógyszervásárlásban
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A gyógyszerek és gyógyhatású termékek magyar vásárlói körében a világhálón való tájékozódás kiemelkedő szerepet játszik.Amíg ugyanis a magyar internethasználók egyharmada (34 százaléka) csak akkor vásárol medicinát, ha előzetesen tájékozódik róla...
Tovább olvasom
Vodkával együtt főleg más italokat vásárolnak
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Kimagasló Magyarországon a diszkont csatorna értékben mért piaci részesedése például jégkrémből, mélyhűtött baromfiból, ásványvízből és édes kekszből. A Nielsen a kategóriák trendjei mellett arra is választ ad, hogy mit tartalmaznak...
Tovább olvasom
Tudás és élmény: hamarosan nyit a METRO Vevőakadémia
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Előreláthatólag októberben nyit a budaörsi METRO tőszomszédságában a nagykereskedelmi lánc Vevőakadémiája, amely Magyarországon egyedülálló lehetőséget teremt a HORECA- és a kiskereskedelmi szektor továbbképzésére, látványos szakmai rendezvények lebonyolítására. A részletekről Balestra...
Tovább olvasom
Erősödött a hagyományos üzletek súlya
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Nagyjából együtt mozog a kolbász kiskereskedelmi forgalmának trendje a húskészítmények átlagával, mennyiséget tekintve. Amíg ugyanis a húskészítmények bolti eladása 1 százalékkal csökkent idén, az első négy hónapban, tavaly január–áprilishoz képest,...
Tovább olvasom
Nem hagyják magukat a patinás magyar húsmárkák
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Ha egyelőre nem is hozott jelentős mértékű visszaesést a készítménypiacon a rossz fogyasztói közhangulat, a kereslet érzékelhetően az olcsóbb árfekvésű termékek felé tolódott. De a nagy múltú hazai márkák is...
Tovább olvasom
Tovább csökkent az egy vásárló háztartásra jutó szárazáru átlagos mennyisége
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A GfK Hungária háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adatai szerint a háztartások 87 százaléka vásárolt kolbászt vagy szalámit az elmúlt év során, és ez az arány 3 százalékkal magasabb,...
Tovább olvasom
Koncentrálódik a forgalom, dominál az 501–1 000 grammos rizs
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A rizs kiskereskedelmi eladása értékben 2, mennyiségben 3 százalékkal csökkent 2008. április–2009. márciusban. Az éves piac mérete 10 milliárd forint körül, illetve 29 ezer tonna felett mozog a Nielsen Kiskereskedelmi...
Tovább olvasom
Egyre kevésbé homogén a rizs- és a lisztpiac
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Nemcsak gabonaipari eredetükben és tradícióikban, hanem kiskereskedelmi trendjeikben is hasonlít a liszt és a rizs piaca. Magas a kereskedelmi márkák és a noname termékek aránya, az árorientált környezetben nehéz elismertetni...
Tovább olvasom
Széles a választék biolisztből is
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Az egészségtudatos táplálkozás, a bioélelmiszerek hívei a biolisztek stabil vásárlórétegét alkotják. Az élelmiszer-kiskereskedelemben az elmúlt időszakban tapasztalható forgalomcsökkenés azonban ezen a piacon is érzékelhető volt. – Ugyanakkor 2010 második negyedévéről...
Tovább olvasom
Kukába vele!
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A világpiaci trendek jelentkeznek a szemeteszsákok és tasakok hazai piacán. Az alapanyagárak emelkedése és a válság hatására a kedvezőbb árú termékek felé mozdul a kereslet. A hulladék visszagyűjtésének fejlődése is...
Tovább olvasom
Felrázva, de nem összekeverve
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A költségvetésnek nagyobb bevételre van szüksége – az emberek zsebében egyre kevesebb, „szabadon” elkölthető pénz van.Nem a legkedvezőbb párosítás, ha alkoholos italokat akarsz értékesíteni. A legálisan kereskedelmi forgalomba hozott szeszes...
Tovább olvasom
Sokadszor átrajzolt családi költségvetés
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Ismét kongatják a vészharangot a magyar és természetesen az európai kiskereskedelem fölött a statisztikusok. Miközben az Európai Unió tagországaiban az év első hónapjában ismét a 2008. novemberi eséshez hasonló mértékben...
Tovább olvasom
A mobiltechnológia forradalma
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
„A mobiltechnológia forradalmasítja az üzleti világ és a fogyasztók közti kapcsolatot!” Ez volt a mottója az első ízben megrendezett GS1 MobileCom Day konferenciának, ahol elismert nemzetközi és hazai szakemberek mutatták...
Tovább olvasom
GINNT EXPO – DIGITALEXPO – SIGNEXPO: Intelligens üzleti megoldások
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Látogasson el, és ismerje meg személyesen a vállalkozások hatékonyságát és versenyképességét elősegítő innovatív technológiákat a GINNT EXPO (Global Innovation Technologies Expo) kiállításon, Budapesten a Syma Rendezvényközpontban, 2010. szeptember 15–17. között....
Tovább olvasom
Elektronikus kommunikáció: egy gyorsan megtérülő befektetés
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Bizton állíthatjuk: a legrosszabb gazdasági időszakban is a vevők maradnak a legfontosabbak egy cég számára. Márpedig egy átfogó, elektronikus eszközökkel megoldott, gyors, pontos vállalatirányítás előnyeiből ők is részesülnek.Az Eurosped Nemzetközi...
Tovább olvasom
Információk naprakészen
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Az egyre dinamikusabban változó versenyben, a gyors fejlődésben csak hatékony, számítógéppel támogatott, a körülményekhez rugalmasan alkalmazkodó információfeldolgozással lehetséges az igények maradéktalan kielégítése, a szervezeti célok megvalósítása, mondja Csík Péter, a...
Tovább olvasom
A jövő háttere
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A „Future Store” nem csak az eladóhelyen megjelenő elemekről szól. Annak szerves részét, bázisát képezi az integrált informatikai háttérrendszer. Manapság, amikor a kereskedők igyekeznek kis raktárkészletet fenntartani, kiemelten fontos, hogy...
Tovább olvasom
Hungarikum Sarok a CBA Plaza üzletében
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Idén júliusban megnyílt az első Hungarikum Sarok a CBA Sopron Plázában, ahol mindenféle magyar terméket megtalálhatunk: a kizárólag magyar gyártók magyar termékeit népszerűsítő üzletrészben borok, pálinkák, édességek, élelmiszerek, friss és...
Tovább olvasom
Pricer polccímke a Hungarikum Sarokban is
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Az utóbbi években sok próbálkozásnak lehettünk szemtanúi, amelyek a magyar termékeket próbálták népszerűsíteni. Sokan hangsúlyozták, hogy ha magyarként magyar terméket vásárolunk, nemcsak a saját gazdaságunkat erősítjük, hanem jó minőségű, megbízható...
Tovább olvasom
Becsomagolt várakozások
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A papír továbbra is a legjelentősebb csomagolóanyag világszerte, bár az alapanyagár emelkedése, főként a hullámtermékek piacán, aggasztó. A hagyományos üveg és fa felhasználása csökken, a műanyag és a fém hosszú...
Tovább olvasom
A HUNGAROPACK csomagolási verseny díjazottjai és elismertjei
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Az idei, 27. alkalommal megrendezett HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Versenyre 28 vállalattól 56 nevezés érkezett. A pályamunkák közül 51 nevezés a fogyasztói, illetve gyűjtőcsomagolás, 5 pedig a szállítási csomagolás kategóriájába tartozott....
Tovább olvasom
A néma eladó
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
A napi cikkek csomagolási trendjeit a globális társadalmi és gazdasági folyamatok irányítják, amelyek új igényeket és lehetőségeket teremtenek, de számos kihívás elé is állítják az iparágat. A piac szereplőinek tevékenységére...
Tovább olvasom
Polcra, szállításra készen
Dátum: 2010-08-29 08:00:00
Globális trendek hatnak a magyar gyűjtőcsomagolás piacára, amiben az alapanyagár változásai, a fenntartható fejlődés, a környezetvédelmi törekvések, az innovációs igény ugyanúgy szerepet játszik, mint a fajlagos árcsökkentésre irányuló hatékonysági kényszer...
Tovább olvasom