Folytatódott a drogériák térnyerése. Forgalmuk értékben 4, mennyiségben 5 százalékkal emelkedett tavaly, ez előző évhez képest. Ennek következtében piaci részesedésük 25-ről 26 százalékra emelkedett a háztartási vegyi áru és kozmetikum mintegy évi 300 milliárd forintos piacán. Ez azt jelenti, hogy a termékkör vásárlásánál minden negyedik forint a szaküzletek pénztáraiba kerül.
Figyelemre méltó, hogy – eltérően az élelmiszer-kiskereskedelemtől –, a drogérialáncok terjeszkedése leállt tavaly. A Schlecker pedig december végére már harmadánál is kevesebb üzletet működtetett, mint egy évvel korábban; mindössze hetet.
Az elmúlt év végén regisztrált 505 drogéria a diszkontokhoz képest nagyobb penetrációt jelent, a szupermarketekhez viszonyítva pedig kisebbet. Ahhoz mindenesetre eléggé elterjedt a dm, Rossmann, Müller és DDA hálózata, hogy a vásárlók nagy része könnyen elérje valamelyikük szaküzletét. Így sok fogyasztó lakóhelye közelében, kényelmesen szerezheti be a számára szükséges testápoló szereket. A szakboltok egyedi kínálatukkal, értékes szolgáltatásaikkal vonzzák vevőiket. Ebben partnereik erős márkáikkal a testápolók és kozmetikumok gyártói.
Széles és mély kínálat várja a drogériák vásárlóit például a legnagyobb forgalmú húsz kategória közé tartozó hajfestékből, valamint arc- és szemránckrémből. n
A drogéria csatorna – értékben mért –
kiskereskedelmi forgalmának átlag
4 százalék növekedést meghaladó
mutatók, a legnagyobb forgalmú vegyi
kategóriák között; 2010-ben, az előző
évhez viszonyítva, százalékban
Kategória %
Öblítő 8
Tusfürdő 11
Fogkrém 12
Sampon 7
Papír zsebkendő 13
Testápoló krém 5
Szappan 5
Arc- és szemránckrém 5
Forrás:
Villányi Ágnes
kiskereskedelmi kapcsolatok
osztályvezetője
Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >