Etika, egészség és játék
Nehéz kifejezetten a kisgyermekeknek szóló FMCG-termékeket találni, pedig ők sok családban döntésbefolyásoló tényezők. Már egy 3 évesnek is határozott véleménye van, a 6–12 évesek pedig önálló jövedelemmel, vagyis zsebpénzzel is rendelkeznek. Egy tavalyi felmérés szerint a kisiskoláskorúak átlagosan havi négyezer forinttal gazdálkodnak, sőt, többen félre is tesznek ebből, gyűjtenek valamire.
Mára az Európai Unió is egyre nagyobb figyelmet fordít a gyermekek befolyásolását érintő, etikus magatartás biztosítására. A rendelkezések egyebek mellett a termékek megjelenítésére, a gyermekek fogyasztásra ösztönzésére vonatkoznak, de éppúgy tapasztalható a közoktatási intézményekben elhelyezett, illetve elhelyezhető reklámfelületek és információk szigorú szabályozása.
Csak pontosan és szépen!
A SIÓ-ECKES stratégiájának egyik alapköve a gyermekek egészséges fejlődésének biztosítása tevékenységei és termékei által. Ezért vallja, hogy a gyermektermékek esetében az egyik legfontosabb kérdés az etika. Ez nemcsak a kommunikációban betartott írott és íratlan szabályokat jelenti, hanem már a termékfejlesztés során is számos etikai szempont merül fel, a termékösszetételtől a csomagolás kialakításáig.
– A SIÓ-ECKES maximálisan egyetért mindezzel, hiszen a gyermekek a legkiszolgáltatottabbak a felnőttek világának. Rajtunk múlik, mit tanulnak, milyenek lesznek, milyen értékekkel élik majd életüket, és az is, hogy milyen viszonyt alakítanak ki az őket körülvevő világgal, mit és mennyire tartanak hitelesnek és elfogadhatónak. Mindebben a gyártók és kereskedők felelőssége óriási – jelenti ki Nagy Györgyi, a SIÓ-ECKES vállalati PR-tanácsadója.
A SIÓ-ECKES Kft. társadalmi szerepvállalási programjait rendszerben integrálja. Ügyel arra, hogy ezek a tevékenységek összhangban legyenek egymással és hosszú távon működjenek. Ennek egyik célja a jobb és egészségesebb élethez való hozzájárulás. A tevékenység egyik törzse a 2008 óta létező Köszönjük, SIÓ! Iskolatáska Program, ami évről évre több ezer gyermeknek okoz örömet, segíti a közösségek összetartását, és több tízezer családhoz jut el a pedagógusok lelkes segítségével. A SIÓ folyamatos visszajelzéseket, sőt ötleteket is kap szerte az országból.
Színes, vidám, gyengéd
A higiéniára való szoktatás 3–6 éves korban nagyon fontos. A gyerekek ezt akár „szükséges rosszként” is megélhetik, hiszen értékes játékidőt vesz el, ha orrot kell fújni, vagy kezet kell mosni. A Zewa fejlesztői úgy gondolták, a játékosabb, dizájnosabb termékekkel több kedve lesz a kisgyermekeknek az ilyen feladatokhoz. Zewa Kids elnevezéssel ezért egy mókás, színes csomagolású, magas minőségű termékcsaládot fejlesztettek ki. A toalettpapíron és a zsebkendőn kedves állatok szerepelnek, így játékosan, állatneveket, állatokkal kapcsolatos információkat megtanulva sajátítja el, gyakorolja a higiéniát a kisgyermek.
A 3D-s dobozos, kihúzható papír zsebkendő minden gyerekszoba dísze lehet színes, állatokat mintázó dobozaival, amit a kis kezek önállóan alakíthatnak térben is kinyújtózó pajtássá. A beltartalom is a gyermekek érzékeny bőrére lett alakítva, így 3 rétegű toalettpapírt és 4 rétegű zsebkendőt tartalmaz a Zewa Kids termékcsalád.
– A kommunikációban a PR-tevékenységre, mintázásra, programok támogatására fordítjuk a hangsúlyt. A megújult Zewa honlapon is kiemelten foglalkozunk a Kids termékkörrel. Mivel a gyerekeknek fontos a változatosság, folyamatos dizájnváltásra számíthatnak a fogyasztók – mondja Nagy Réka, az SCA Hygiene Products Kft. regionális termékcsoport-menedzsere.
A Gyerekszigeten évek óta rendszeresen szponzorok. A toalettek ellátása mellett tavaly játékos szafaritúrát szerveztek. Támogatják a „Gondolkodj Egészségesen!” programot, amelyen keresztül évente 55 ezer kiscsoportos óvodást és szüleit érik el az indulózsákba helyezett mintákkal és játékkal.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >