Nőhet a bizalom a hazai sonkák iránt húsvétkor

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 08. 21:07

A közelmúlt németországi dioxinbotránya után talán a szokottnál kedvezőbb kilátásokkal várhatják a hazai sonkagyártók a húsvéti szezont. A keresletet a tradicionális eljárással készült prémiumsonkák felé igyekeznek mozdítani, mivel lassan, de nő a minőséget megfizetni hajlandók tábora. Ugyanakkor a gazdasági nehézségek miatt az alacsony árú és minőségű sonkák vevőköre is bővül.

A gépsonkát elsősorban a középkorú, gyermekes családok vásárolják, míg az egyéb sonkafélék az ötvenes és a fiatal korosztály csemegéi – derül ki a GfK Hungária a háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.

A sonkafélék (gépsonka, füstölt-főtt, szárított, érlelt és parasztsonkák) töretlen népszerűségnek örvendenek: 2010 első tíz hónapjában a háztartások több mint háromnegyede vásárolt ilyen terméket.

A teljes értékesített gépsonkamennyiség közel felét a 3-4 fős családok vásárolták, míg az egyéb sonkafélék között az egy- és kétszemélyes háztartások dominálnak. Életkor szempontjából a gépsonka elsősorban a 30–49 éves korosztály választása, míg a többi sonkakészítményt az 50–59 éves korosztályba tartozó, illetve a 30 évesnél fiatalabb, zömmel gyermektelen, viszonylag magas jövedelmű háztartások vásárolták az átlagnál nagyobb mennyiségben. A piac regionalitását tekintve a teljes felvágottmennyiségnek csupán 36 százalékát értékesítik Budapesten és a nagyvárosokban, a gépsonkánál ez az arány valamivel magasabb, 41 százalék, míg az egyéb sonkáknak már több mint fele a nagyvárosi üzletekben talál vevőre. n

GfK Hungária

Kapcsolódó cikkeink