Nőhet a bizalom a hazai sonkák iránt húsvétkor
A közelmúlt németországi dioxinbotránya után talán a szokottnál kedvezőbb kilátásokkal várhatják a hazai sonkagyártók a húsvéti szezont. A keresletet a tradicionális eljárással készült prémiumsonkák felé igyekeznek mozdítani, mivel lassan, de nő a minőséget megfizetni hajlandók tábora. Ugyanakkor a gazdasági nehézségek miatt az alacsony árú és minőségű sonkák vevőköre is bővül.
A gépsonkát elsősorban a középkorú, gyermekes családok vásárolják, míg az egyéb sonkafélék az ötvenes és a fiatal korosztály csemegéi – derül ki a GfK Hungária a háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.
A sonkafélék (gépsonka, füstölt-főtt, szárított, érlelt és parasztsonkák) töretlen népszerűségnek örvendenek: 2010 első tíz hónapjában a háztartások több mint háromnegyede vásárolt ilyen terméket.
A teljes értékesített gépsonkamennyiség közel felét a 3-4 fős családok vásárolták, míg az egyéb sonkafélék között az egy- és kétszemélyes háztartások dominálnak. Életkor szempontjából a gépsonka elsősorban a 30–49 éves korosztály választása, míg a többi sonkakészítményt az 50–59 éves korosztályba tartozó, illetve a 30 évesnél fiatalabb, zömmel gyermektelen, viszonylag magas jövedelmű háztartások vásárolták az átlagnál nagyobb mennyiségben. A piac regionalitását tekintve a teljes felvágottmennyiségnek csupán 36 százalékát értékesítik Budapesten és a nagyvárosokban, a gépsonkánál ez az arány valamivel magasabb, 41 százalék, míg az egyéb sonkáknak már több mint fele a nagyvárosi üzletekben talál vevőre. n
GfK Hungária
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >