A diszkontok dominálnak a táblás csokoládék piacán
2010 első tíz hónapjában a diszkontok megőrizték vezető helyüket a táblás csokoládék piacán, de jelentősen erősödtek a hipermarketek is, míg a független kisboltok súlya tovább csökkent – derül ki a GfK Hungária a háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.
A táblás csokoládék forgalmának több mint a felét a diszkontok és a hipermarketek bonyolítják. A szupermarketek és a lánchoz tartozó kisboltok általános piaci súlyuknak megfelelően részesednek ebből a kategóriából, míg a független kisboltok, valamint a C+C áruházak szerepe kevésbé jelentős.
Ha 2010 első tíz hónapját a megelőző év hasonló időszakához viszonyítjuk, a diszkontoknál a Plus átalakítása miatt kiesést regisztrálhatunk, amely forgalom azonban a szupermarketek helyett inkább a hipermarketek irányába mozdult el. A kisboltok között pedig a lánchoz tartozók súlya növekedett a függetlenek számlájára.
A tábláscsokoládé-szegmens forgalmának közel 70 százalékát a márkázott termékek adják. A kereskedelmi márkák 2010 első tíz hónapjában az átlagnál valamivel nagyobb súllyal szerepeltek Budapesten és az ország északkeleti részén, míg a déli országrészekben a márkatermékek adták a forgalom átlagosnál nagyobb hányadát. n
Csillag Zoltán
A tábláscsokoládé-vásárlások mennyiségbeli megoszlása a termékbeszerzés helye szerint, 2009. és 2010. január–októberi időszakban, százalékban
2009. 2010. jan.–okt. jan.–okt.
Hipermarket 21 25
Szupermarket 17 17
Diszkont 37 34
Kisbolt – lánc 13 14
Kisbolt – független 8 6
C+C 1 1
Egyéb 3 3
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Az egyes régiók súlya a tábláscsokoládé-vásárlások mennyiségét tekintve, 2010. január–
októberi időszakban, százalékban
Összes táblás Márkatermék Kereskedelmi márka
Budapest 19 18 21
Északnyugat 19 18 18
Északkelet 25 25 26
Délnyugat 11 12 10
Délkelet 26 27 26
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >