Mesterséges intelligenciát hívja segítségül az Unilever növényi fehérje és vegán innovációjához
Az Unilever az Enough-fal együttműködve a precíziós fermentációt vizsgálja a mikoprotein alapú növényi eredetű termékek előállítása érdekében.
– Folyamatosan bővítjük a növényi alapú portfóliónkban található termékek körét. Az ok, amiért ekkora szükség van a piacon az alternatív fehérjékre, a nagyobb összefüggésekkel kezdődik – mondta el Carla Hillhorst, az Unilever élelmiszeripari K+F vezetője a Food Ingredients First-nek egy nemrégiben Londonban a biotechnológia és mikrobioma új korszakáról rendezett eseményen.
– Az élelmiszerek és a mezőgazdaság világát alaposabban megnézve látjuk, hogy az állattenyésztés nagymértékben hozzájárul a globális üvegházhatású gázkibocsátáshoz. Ezért különösen a fejlett világban fontos a növényi alapú étrendre való áttérés. Tegyük fel, hogy egy olyan világ felé szeretnénk elmozdulni, amely nem csak a termelés, de a fogyasztás szempontjából is fenntartható. Ebben az esetben az állati eredetű fehérjéket ki kell iktatnunk az étrendünkből. Viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül a megfelelő alternatívák iránti óriási igényt, amelyek jó ízűek és táplálkozási szempontból hasonlóak.
– Az alternatív fehérjék világának felfedezése rengeteg új lehetőséget kínál számunkra – folytatta Hillhorst. – A mesterséges intelligencia és a big data használatával ezek kombinációi és biotechnológiák segíthetnek felgyorsítani a folyamatot és a fejlődést a növényi alapú térben.
– Ezeket a rendszereket alkalmazva olyan terméket kaphatunk, amelynek a szénlábnyoma 95%-kal kisebb – jegyzi meg a szakember.
– Legyen szó tehát a The Vegetarian Butcher húsalternatíváiról, a Hellman’s Vegan Mayo-ról, egy növényi alapú boullionról vagy egy vegán jégkrémről, a digitalizáció és a big data alapvető fontosságú lehet az valóban nagyszerű és a fogyasztók számára vonzó termékek fejlesztésében és megtervezésében.
Kapcsolódó cikkeink
Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >