K&H fenntarthatósági index: stratégiát még kevés cég készít

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 04. 25. 13:38

A K&H 2022 óta évente kétszer átfogó felmérést készít a magyarországi cégek körében a fenntarthatóságról. 360 közepes és nagyvállalatot kérdeztek meg, és a kérdéssorban vizsgálták azt is, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért.

Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható

A megkérdezett vállalatok 70%-a számára az alkalmazottakkal szembeni méltányos bánásmód, illetve etikus üzleti viselkedés kiemelt jelentőséggel bír. 59% nagy figyelmet szentel az őszinte marketingkommunikáció­nak, 55% pedig a munka-magánélet között megfelelő egyensúlynak is.

A felmérés készítői megfigyelték, hogy azok a cégek, amelyek már kidolgoztak fenntarthatósági stratégiát, a legtöbb témakörben akár 10-20%-kal magasabb arányban veszik ki részüket a társadalmi felelősségvállalásból. Kivételt képez ez alól a nők részvétele a menedzsmentben, amely mindkét esetben alacsony, 20% körüli figyelmet kap.

Azt is érdemes hozzátenni, hogy fenntarthatósági stratégiát egyelőre mindössze a cégek 14%-a készít (bár ez is 3%-os növekedés a fél évvel korábbi felméréshez képest.)

Az, hogy a társadalmi igazságosság, az oktatás, az egészségügy és a sport területén különféle kezdeményezéseket karoljanak fel, összességében a cégek 38%-ára jellemző, de a fenntarthatósági stratégiával rendelkező cégeknél ez az arány 59%. //

Kapcsolódó cikkeink